Berta Sándor

Next-gen konzolok a boncasztalon

Barkácsoló kedvű felhasználók azonnal szétszedték az első Sony PlayStation 3 konzolok egyikét, az Xbox 360-at pedig rákötöttek egy Windows XP-re, hogy olcsó HD-DVD meghajtóként használják.

Az egyik oldalra fel is került négy videó, amelyek a PS3 szétszedésének folyamatát, majd a feltáruló belsejét mutatják be. Más oldalak a belső alkatrészeket igyekeznek bemutatni. Elvileg a konzolba bármilyen 2,5 colos SATA-csatolós merevlemezt be lehet szerelni. A Sony kétféle winchesterrel szállítja a PS3 modelleket, 20 és 60 GB tárolókapacitású háttértárolókat építenek be. Mindkét winchestert a Seagate készíti és 5400 RPM-esek. A kisebbiknek 2, a nagyobbiknak 8 MB gyorsítótára van.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

7200 RPM-es merevlemezek beépítésére egyébként elméletileg lehetőség lenne, azonban a hűtésük komoly problémákat vetne fel. A PS3 esetében a winchesterek tárolókapacitásának és elérési idejének kérdése fontosabb, mint az Xbox 360 esetében, ugyanis a játékokat akár ki is lehet másolni a HDD-kre. Az Impress Watch nevű japán oldal munkatársai próbaképpen feltelepítették a Ridge Racer 7 nevű játékot a merevlemezre. A 800 MB felmásolása és maga az installációs folyamat 8 percet vett igénybe.


Szintén barkácsolók estek neki az Xbox 360 egy példányának is. A felhasználók arra voltak kíváncsiak, hogy lehetséges-e a HD-DVD meghajtót rákötni egy Windows XP operációs rendszert futtató PC-re és lejátszani vele egy filmet. Nos, az uneasysilence.com munkatársai arról számoltak be, hogy erőfeszítéseiket siker koronázta, a meghajtót egy USB-porton keresztül csatlakoztatni tudták a számítógéphez. A módosított Toshiba driver segítségével sikerült HD-DVD meghajtóként felismertetniük és telepíteniük is az eszközt az operációs rendszer alá és a WinDVD 8-as verziójával le is tudták játszani a kiválasztott HD filmet.

Klikk ide! Klikk ide!

Van azonban még néhány fontos részlet. Az egyik, hogy a meghajtó csak a WinDVD 8 Premium japán változatával működött és a filmeket csak legfeljebb 540p felbontásban játszotta le. A másik, hogy ezenkívül szükség volt egy HDCP-U támogatással rendelkező videokártyára is. Érdekesség, hogy a meghajtót USB-porton keresztül összekötötték egy Macintosh géppel is, ami azonnal felismerte HD-DVD meghajtóként, szoftvert azonban nem tudtak telepíteni hozzá. Mindenesetre ezek a beszámolók is azt mutatták, hogy a két konzol bőven tartogat még meglepetéseket.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • dez #53
    Na, szóval az van, hogy a vram-ban is tömörítve vannak a textúrák, ill. különféle mapok (amit a gpu menet közben tömörít kifelé). Ezek lossless, és nem valami erős tömörítések. Sokszor a lemezen is így vannak tárolva, hogy ne kelljen vele bajlódni. Ha meg nem ebben a tömörítésben, akkor betöltés közben kell erre átkonvertálni/betömöríteni - és egy időigényes, erős tömörítéssel (ill. annak kitömörítésével) együtt már nem kevés idő lenne. (De az persze tényleg hülyeség, ha pl. apró file-ok formájában vannak tárolva.)
  • dez #52
    Egy KórQuad8 83992E lehetett is... :P Nálam is több perc volt, bár még előző gépemen néztem.
  • dez #51
    Igen, de azért akkora mennyiségű textúrának a - lossless, de erős tömörítéses - kitömörítése is időbe tellene.
  • Sanyix #50
    socketA 2500+ tbred-b @ 1750Mhz, 22348*5771 (~128 mpixel) jpg(360 fokos mars felszíni panorámakép), kicsomagolása 13 sec... ez pedig igazán brutálisan bazinagy felbontás, amiről a játékokban jópár évig/évtizedig csak álmodni lehet.
    3,05mpixeles (2016x1512) jpg kitömörítése 0,25 sec, és ekkora felbontású textúra se a leggyakoribb dolog, szóval nehogymár ez okozzon gondot egy sokkal erősebb gépnek...
  • Sanyix #49
    Milyen gépen próbáltad? Primon? :DDD nekem 1 percen belül betölt.
  • Sanyix #48
    Ez bukta mert ennek a lényege pont az algoritmusos textúra :) el lehet olvasni róla a leírást is.
  • csomi #47
    Jol elmentetetek a textura tomorites be es kicsomgalasa temaba de itt most ez egy mellekes dolog.
    A trend az, hogy dual layer, illetve mostmar a BlueRay, a legnagyobb media amin a gamek
    tarolodnak konzol eseteben. Nyilvan nem azert taroljak ezeken a rogzitokon az adatot mert
    az elferne mondjuk egy CD-n is. Innentol kezdve az a kerdes, hogy miert olyan k....a lassu a beolvasas vagy miert forditottak annyira felre? Egyebkent barcask raferne a textura es video egy cd-re de mar regen nem azt a korszakot eljuk.
  • dez #46
    aminek
  • dez #45
    Abban tényleg sok algoritmikus textúra lehet, mert már olyan sokféle van benne, hogy máshogy már tényleg nem lehetséges. Meg látszik is, hogy algoritmikusak, mert olyan fraktál-szerűek.

    De felmerülhetne az igény, hogy játékokban is sok ilyen legyen, mert hogy semmi helyet sem foglal a lemezen, lévén ügyes kis algoritmusok kellenek csak hozzá. De épp azért nem használják, mert még lassabb, mint egy hatékony (ki)tömörítés (aminem lossless módon kell igen jó arányt elérni - egyébként pl. hangnál is jóval lassabb a flac, mint az mp3, pedig nem is olyan jó arányú).
  • dez #44
    s.754 Sempron(64)@2400MHz. Nagyfelbontású jpeg alatt én is 10+ megapixeleset értettem. Most néztem meg, egy 4000x3000-es pont 1mp. De vannak a jpeg-nél erősebb+lassabb tömörítések is.

    Futtass több 10 megásat is. A jobbakban alaposan tömörített minden.

    Bizonyára használnak algoritmikus textúrákat főleg a 64k-sakban. De jópár olyat is láttam már, amiben egy darab algoritmikus textúrát sem fedeztem fel, mégis jópár mp-ig tömörített kifelé.