Berta Sándor
Mely online cégek futhatnak be idén?
Számos kisebb online vállalkozás szeretne áttörést elérni az idei esztendőben. Kérdés azonban, hogy ez melyik cégnek és szolgáltatónak fog sikerülni. Nyolc vállalatnak van komoly esélye a sikerre.
Az Apple, a Google, a Microsoft vagy az Amazon számos kiváló terméket kínál a felhasználóknak. Ezek a társaságok azonban több ezer dolgozót foglalkoztatnak és folyamatosan új üzleti modelleket keresnek. A kisebb internetes IT-cégek nehéz helyzetben vannak, ha be akarnak törni a piacra és meg akarják vetni a lábukat. Különösen akkor igaz ez, ha el akarják kerülni a felvásárlást és szeretnének több éven keresztül független fejlesztőkként dolgozni. Mindenesetre nyolc csapatnak erre minden esélye megvan.
Az Amen nevű online szolgáltatás a különböző helyekről, élelmiszerekről, filmekről, szokásokról és más dolgokról gyűjt negatív és pozitív értékeléseket. A vállalkozást egy Ashton Kutcher körüli befektetői csoport tavaly több millió dollárral támogatta.
A Lytro egy innovatív fényérzékelő szenzort fejlesztett ki, amely képes rögzíteni a különböző információkat, például hogy milyen irányból érték a chipet a fénysugarak, s ezek milyen erősek, illetve intenzitásúak voltak. Az eredmény: a felvétel megtekintője maga határozhatja meg, hogy a kép mely részét akarja részletesen és élesen látni. Az amerikai cég megoldása már három eszközben érhető el és az idén várhatóan további készülékekbe is integrálni fogják. A technológiáról és az arra épülő termékekről már mi is beszámoltunk.
A TunedIn azt akarja lehetővé tenni, hogy miközben a felhasználók televíziós adásokat tekintenek meg, más csatornákról is véleményt nyilváníthassanak és így a filmekből és a filmsorozatokból egy közösségi élmény születhessen. A felvételek megtekintésének második képernyője a számítógép monitora vagy az okostelefon kijelzője lehet. Bár a vállalat még a fejlesztések kezdetén jár, azonban érdemes rá már most odafigyelni.
A Quote.fm egy közösségi hálózat központi eleme. Lehetővé teszi, hogy az internetezők ne csak linkeket osszanak meg egymással, hanem jegyzeteket, idézeteket és megjegyzéseket is. A Twitterhez hasonlóan nyomon követhetők bizonyos személyek és az ő idézeteik. A zárt bétaszakasz után már bárki regisztrálhatja magát a szolgáltatás oldalán. A Pinterest használói egy virtuális (üzenő)falat kapnak, amelynek a segítségével érdekes vagy fontos dolgokat és eseményeket szervezhetnek meg. De ha valaki érdekes tartalmat talál a világhálón, azt is elhelyezheti ezen a virtuális falon. A kaliforniai vállalkozás platformjának jelenleg is zajlik a zárt tesztelése és csak meghívóval regisztrálhatja magát bárki.
Az UPcload és a SoundCloud nevű platformokat már bemutattuk. Előbbinél egy webkamera segítségével bárki leveheti majd a ruhája elkészítéséhez szükséges méreteket, míg az utóbbi egy mindenki számára szabadon hozzáférhető stúdióként működik. Biztosítja, hogy a művészek feltölthessék az internetre vagy módosíthassák a saját zeneszámaikat.
Végül, de egyáltalán nem utolsósorban érdemes figyelni a Path nevű szolgáltatásra, amely nyomon követi és dokumentálja a felhasználó élettörténetét. Ehhez csupán elegendő egy alkalmazást telepíteni az okostelefonunkra és máris megoszthatjuk a világgal, hogy mikor, kivel, hol és mit éltünk át. Mindenki eldöntheti, hogy az információk a Path rendszerében maradnak, vagy felkerülnek a Facebookra és a Twitterre is. Jelenleg már több mint egymillióan használják a szolgáltatást.
Az Apple, a Google, a Microsoft vagy az Amazon számos kiváló terméket kínál a felhasználóknak. Ezek a társaságok azonban több ezer dolgozót foglalkoztatnak és folyamatosan új üzleti modelleket keresnek. A kisebb internetes IT-cégek nehéz helyzetben vannak, ha be akarnak törni a piacra és meg akarják vetni a lábukat. Különösen akkor igaz ez, ha el akarják kerülni a felvásárlást és szeretnének több éven keresztül független fejlesztőkként dolgozni. Mindenesetre nyolc csapatnak erre minden esélye megvan.
Az Amen nevű online szolgáltatás a különböző helyekről, élelmiszerekről, filmekről, szokásokról és más dolgokról gyűjt negatív és pozitív értékeléseket. A vállalkozást egy Ashton Kutcher körüli befektetői csoport tavaly több millió dollárral támogatta.
A Lytro egy innovatív fényérzékelő szenzort fejlesztett ki, amely képes rögzíteni a különböző információkat, például hogy milyen irányból érték a chipet a fénysugarak, s ezek milyen erősek, illetve intenzitásúak voltak. Az eredmény: a felvétel megtekintője maga határozhatja meg, hogy a kép mely részét akarja részletesen és élesen látni. Az amerikai cég megoldása már három eszközben érhető el és az idén várhatóan további készülékekbe is integrálni fogják. A technológiáról és az arra épülő termékekről már mi is beszámoltunk.
A TunedIn azt akarja lehetővé tenni, hogy miközben a felhasználók televíziós adásokat tekintenek meg, más csatornákról is véleményt nyilváníthassanak és így a filmekből és a filmsorozatokból egy közösségi élmény születhessen. A felvételek megtekintésének második képernyője a számítógép monitora vagy az okostelefon kijelzője lehet. Bár a vállalat még a fejlesztések kezdetén jár, azonban érdemes rá már most odafigyelni.
A Quote.fm egy közösségi hálózat központi eleme. Lehetővé teszi, hogy az internetezők ne csak linkeket osszanak meg egymással, hanem jegyzeteket, idézeteket és megjegyzéseket is. A Twitterhez hasonlóan nyomon követhetők bizonyos személyek és az ő idézeteik. A zárt bétaszakasz után már bárki regisztrálhatja magát a szolgáltatás oldalán. A Pinterest használói egy virtuális (üzenő)falat kapnak, amelynek a segítségével érdekes vagy fontos dolgokat és eseményeket szervezhetnek meg. De ha valaki érdekes tartalmat talál a világhálón, azt is elhelyezheti ezen a virtuális falon. A kaliforniai vállalkozás platformjának jelenleg is zajlik a zárt tesztelése és csak meghívóval regisztrálhatja magát bárki.
Az UPcload és a SoundCloud nevű platformokat már bemutattuk. Előbbinél egy webkamera segítségével bárki leveheti majd a ruhája elkészítéséhez szükséges méreteket, míg az utóbbi egy mindenki számára szabadon hozzáférhető stúdióként működik. Biztosítja, hogy a művészek feltölthessék az internetre vagy módosíthassák a saját zeneszámaikat.
Végül, de egyáltalán nem utolsósorban érdemes figyelni a Path nevű szolgáltatásra, amely nyomon követi és dokumentálja a felhasználó élettörténetét. Ehhez csupán elegendő egy alkalmazást telepíteni az okostelefonunkra és máris megoszthatjuk a világgal, hogy mikor, kivel, hol és mit éltünk át. Mindenki eldöntheti, hogy az információk a Path rendszerében maradnak, vagy felkerülnek a Facebookra és a Twitterre is. Jelenleg már több mint egymillióan használják a szolgáltatást.