Berta Sándor
A filmstúdiók a kölcsönzés helyett ismét az eladásokra összpontosítanának
Az elmúlt években egyre jobban elterjedtek a digitális filmkölcsönzések. A nagy hollywoodi stúdiók azonban mindennek nem örülnek és inkább az eladásokat helyeznék újra előtérbe.
Úgy tűnik, hogy a hollywoodi filmstúdiók visszatérnek a régi üzleti modellhez: ismét a filmek eladására és nem a kölcsönzésére helyeznék a hangsúlyt, ehhez azonban vonzóvá kell tenniük a felhasználók számára a filmeket. Ez úgy valósítható meg, ha az alkotásokat olcsón kínálnák, de a producerek nem arról híresek, hogy könnyen lemondanának a profitról. A Warner mindenesetre próbát tesz és a műveit elérhetővé teszi nem csak a Flixster nevű saját letöltő szolgáltatásán keresztül, hanem az UltraViolet szolgáltatás rendszerében is. Van azonban egy komoly engedmény is: az UltraVioleten keresztül beszerzett filmeket bármely digitális készüléken meg lehet tekinteni.
"Rá kell vennünk a fogyasztókat arra, hogy tömegesen gyűjtsék a digitális filmeket" - jelentette ki kertelés nélkül Kevin Tsujihara, a Warner Home Entertainment elnöke. Az elemzők kétségbe vonják, hogy ez a régi - új stratégiai sikeres lehet. Ugyan az UltraViolethez kapcsoló engedmény vonzó lehet az emberek többségének, azonban kérdéses, hogy a Netflix vagy az iTunes használóit ezzel sikerülne átcsábítani. Tsujihara hozzátette: "Felismerjük, hogy a termék ma még nem tökéletes, de nem vagyunk abban a luxushelyzetben, hogy további egy esztendőt várjunk arra, amíg az lesz."
Számos elemző szerint ugyanakkor a lépés elkapkodott, mivel a felhasználók jelentős része nincs tisztában a számítási felhő technológia lényegével és lehetőségeivel. A helyzetet nehezíti, hogy az UltraViolet kínálata sem nevezhető vonzónak. Richard Greenfield, a BTIG Capital elemzője közölte: még mindig egyszerűbb az internetezők számára az illegális másolatok letöltése. A Warnernek azonban a stratégia sikere gazdasági szempontból létfontosságú, hiszen az eladások háromszor annyit pénzt hoznak a filmstúdió konyhájára, mint a kölcsönzések.
Úgy tűnik, hogy a hollywoodi filmstúdiók visszatérnek a régi üzleti modellhez: ismét a filmek eladására és nem a kölcsönzésére helyeznék a hangsúlyt, ehhez azonban vonzóvá kell tenniük a felhasználók számára a filmeket. Ez úgy valósítható meg, ha az alkotásokat olcsón kínálnák, de a producerek nem arról híresek, hogy könnyen lemondanának a profitról. A Warner mindenesetre próbát tesz és a műveit elérhetővé teszi nem csak a Flixster nevű saját letöltő szolgáltatásán keresztül, hanem az UltraViolet szolgáltatás rendszerében is. Van azonban egy komoly engedmény is: az UltraVioleten keresztül beszerzett filmeket bármely digitális készüléken meg lehet tekinteni.
"Rá kell vennünk a fogyasztókat arra, hogy tömegesen gyűjtsék a digitális filmeket" - jelentette ki kertelés nélkül Kevin Tsujihara, a Warner Home Entertainment elnöke. Az elemzők kétségbe vonják, hogy ez a régi - új stratégiai sikeres lehet. Ugyan az UltraViolethez kapcsoló engedmény vonzó lehet az emberek többségének, azonban kérdéses, hogy a Netflix vagy az iTunes használóit ezzel sikerülne átcsábítani. Tsujihara hozzátette: "Felismerjük, hogy a termék ma még nem tökéletes, de nem vagyunk abban a luxushelyzetben, hogy további egy esztendőt várjunk arra, amíg az lesz."
Számos elemző szerint ugyanakkor a lépés elkapkodott, mivel a felhasználók jelentős része nincs tisztában a számítási felhő technológia lényegével és lehetőségeivel. A helyzetet nehezíti, hogy az UltraViolet kínálata sem nevezhető vonzónak. Richard Greenfield, a BTIG Capital elemzője közölte: még mindig egyszerűbb az internetezők számára az illegális másolatok letöltése. A Warnernek azonban a stratégia sikere gazdasági szempontból létfontosságú, hiszen az eladások háromszor annyit pénzt hoznak a filmstúdió konyhájára, mint a kölcsönzések.