Berta Sándor

Motorola-felvásárlás - új kihívások előtt áll a Google

A Motorola Mobility felvásárlása teljesen új helyzetet teremt a webes vállalat számára, hiszen alapvető változásokat kell majd hoznia a felhasználókkal való kapcsolattartás módjában.

A Google eddig külön erre a célra szabványosított e-maileket és online nyomtatványokat használt felhasználóival való kapcsolattartásra. A kereső és az ahhoz kapcsolódó reklámok éves szinten több milliárdos bevételt jelentenek a konszernek, azonban ehhez nem volt szüksége közvetlen kapcsolat kialakítására. A The New York Times cikkében azonban rámutatott, hogy a Motorola Mobility bekebelezése gyökeresen új helyzetet teremthet.

A Google mostanra egyértelműen a hardverpiac egyik szereplőjévé is vált, ezt a tényt a Motorola Mobility megvásárlása tovább erősítette. A társaságnak ahhoz, hogy ezt a pozícióját meg tudja tartani, új képességekre kell szert tennie. Ezt az álláspontot képviseli Thomas R. Eisenmann, a Harvard Business School munkatársa is. Amennyiben a Google továbbra is fenn akarja tartani a hardverrészleget, akkor meg kell tanulnia, hogy miként tartsa a kapcsolatot vásárlóival. Ehhez elsősorban ügyfélszolgálat kell, az automatizálás ugyanis nem alkalmazható minden területen.

E változtatások megvalósítása komoly kihívás a Google számára, de közel sem megoldhatatlan feladat. Amennyiben a módosítások beválnak, úgy a vállalat tovább erősítheti a pozícióját és a befolyását. "Egy nagyon gyorsan változó technológiai piacon nagy előnyt jelent, ha valaki a hardvereket és a szoftvereket is tudja ellenőrizni. Pont ez a zseniális az Apple esetében" - közölte a szakember.

A Google számára az Apple jelentheti a követendő példát, legalábbis, ami az ügyfelekkel való kapcsolattartást illeti. Az meglehetősen valószínűtlen tűnik, hogy a webes cég is saját boltokat fog nyitni, de a menedzsmentnek valamit mindenképpen változtatnia kell, a hardverüzletágban ugyanis teljesen más szabályok érvényesek. A Google alighanem meg fogja tapasztalni és -tanulni, hogy mennyire nehéz megfelelni az emberek igényeinek és teljesíteni az elvárásaikat, kéréseiket.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Inquisitor #5
    Azért ha a te kezedben van annak a cégnek az összes licence, aki az egész mobiltelefon mizériát kitalálta és kidolgozta, akkor licenc ügyileg HW szinten nem nagyon köphet az Apple a levesedbe, se más. Hiába van más cégeknek is kb. ennyi licence, mind azokra épülnek amit a Motorola kidolgozott. Ügyes húzás. Más kérdés, hogy ők is kekeckedni akarnak mint Apple és MS, vagy védelem okán kellett?
    Viszont van egy érzésem, hogy a következő Nexus nem Samsung lesz :)
  • Petya19 #4
    A Google ne kövesse az epölt, mert a drága fosok nyártójából egy is elég.
  • Cat #3
    Nem csak a google, a facebook sem tud mit kezdeni az ügyfelekkel. Semmilyen supportjuk nincs, egy hivatalos kérést csak a fejlesztői fórumon (azaz mindenki előtt) vagy egy IRC chaten lehet feltenni (ahol ha nem tudják, akkor ennyi). Ha problémád van senkihez nem tudsz fordulni, nincs kit felhívni.
  • Doktor Kotász #2
    Ez a cikk semmiről sem szól.
  • asysoft #1
    Nem igazán értem a fejtegetés alapját, kb mintha a felvásárlással a Motorola elporladt volna... Tudtommal az az álláspont, hogy nem kerül beolvasztásra->Moto majd foglalkozik a vevőkkel.

    "A Google számára az Apple jelentheti a követendő példát, legalábbis, ami az ügyfelekkel való kapcsolattartást illeti."
    No, ha ez megvalósul, akkor lehet majd Larry Page-től is olyan örökbecsűeket olvasni, mint "tartsd máshogy"?