Berta Sándor
Motorola-felvásárlás - új kihívások előtt áll a Google
A Motorola Mobility felvásárlása teljesen új helyzetet teremt a webes vállalat számára, hiszen alapvető változásokat kell majd hoznia a felhasználókkal való kapcsolattartás módjában.
A Google eddig külön erre a célra szabványosított e-maileket és online nyomtatványokat használt felhasználóival való kapcsolattartásra. A kereső és az ahhoz kapcsolódó reklámok éves szinten több milliárdos bevételt jelentenek a konszernek, azonban ehhez nem volt szüksége közvetlen kapcsolat kialakítására. A The New York Times cikkében azonban rámutatott, hogy a Motorola Mobility bekebelezése gyökeresen új helyzetet teremthet.
A Google mostanra egyértelműen a hardverpiac egyik szereplőjévé is vált, ezt a tényt a Motorola Mobility megvásárlása tovább erősítette. A társaságnak ahhoz, hogy ezt a pozícióját meg tudja tartani, új képességekre kell szert tennie. Ezt az álláspontot képviseli Thomas R. Eisenmann, a Harvard Business School munkatársa is. Amennyiben a Google továbbra is fenn akarja tartani a hardverrészleget, akkor meg kell tanulnia, hogy miként tartsa a kapcsolatot vásárlóival. Ehhez elsősorban ügyfélszolgálat kell, az automatizálás ugyanis nem alkalmazható minden területen.
E változtatások megvalósítása komoly kihívás a Google számára, de közel sem megoldhatatlan feladat. Amennyiben a módosítások beválnak, úgy a vállalat tovább erősítheti a pozícióját és a befolyását. "Egy nagyon gyorsan változó technológiai piacon nagy előnyt jelent, ha valaki a hardvereket és a szoftvereket is tudja ellenőrizni. Pont ez a zseniális az Apple esetében" - közölte a szakember.
A Google számára az Apple jelentheti a követendő példát, legalábbis, ami az ügyfelekkel való kapcsolattartást illeti. Az meglehetősen valószínűtlen tűnik, hogy a webes cég is saját boltokat fog nyitni, de a menedzsmentnek valamit mindenképpen változtatnia kell, a hardverüzletágban ugyanis teljesen más szabályok érvényesek. A Google alighanem meg fogja tapasztalni és -tanulni, hogy mennyire nehéz megfelelni az emberek igényeinek és teljesíteni az elvárásaikat, kéréseiket.
A Google eddig külön erre a célra szabványosított e-maileket és online nyomtatványokat használt felhasználóival való kapcsolattartásra. A kereső és az ahhoz kapcsolódó reklámok éves szinten több milliárdos bevételt jelentenek a konszernek, azonban ehhez nem volt szüksége közvetlen kapcsolat kialakítására. A The New York Times cikkében azonban rámutatott, hogy a Motorola Mobility bekebelezése gyökeresen új helyzetet teremthet.
A Google mostanra egyértelműen a hardverpiac egyik szereplőjévé is vált, ezt a tényt a Motorola Mobility megvásárlása tovább erősítette. A társaságnak ahhoz, hogy ezt a pozícióját meg tudja tartani, új képességekre kell szert tennie. Ezt az álláspontot képviseli Thomas R. Eisenmann, a Harvard Business School munkatársa is. Amennyiben a Google továbbra is fenn akarja tartani a hardverrészleget, akkor meg kell tanulnia, hogy miként tartsa a kapcsolatot vásárlóival. Ehhez elsősorban ügyfélszolgálat kell, az automatizálás ugyanis nem alkalmazható minden területen.
E változtatások megvalósítása komoly kihívás a Google számára, de közel sem megoldhatatlan feladat. Amennyiben a módosítások beválnak, úgy a vállalat tovább erősítheti a pozícióját és a befolyását. "Egy nagyon gyorsan változó technológiai piacon nagy előnyt jelent, ha valaki a hardvereket és a szoftvereket is tudja ellenőrizni. Pont ez a zseniális az Apple esetében" - közölte a szakember.
A Google számára az Apple jelentheti a követendő példát, legalábbis, ami az ügyfelekkel való kapcsolattartást illeti. Az meglehetősen valószínűtlen tűnik, hogy a webes cég is saját boltokat fog nyitni, de a menedzsmentnek valamit mindenképpen változtatnia kell, a hardverüzletágban ugyanis teljesen más szabályok érvényesek. A Google alighanem meg fogja tapasztalni és -tanulni, hogy mennyire nehéz megfelelni az emberek igényeinek és teljesíteni az elvárásaikat, kéréseiket.