Berta Sándor
20 százalék fölött a Chrome piaci részesedése
A StatCounter adatai szerint az elmúlt negyedév egyértelmű nyertesének a Google böngészője számít, amely népszerűségben kezdi beérni a Firefoxot. A NetApplications információi ugyanakkor ezt nem támasztják alá.
A StatCounter legfrissebb adatai alapján az Internet Explorer piaci részesedése jelenleg 42,75 százalék, míg a Firefoxé 28,1 százalék. Nem csak őrzi, hanem jelentős mértékben megerősítette a helyét a Chrome, amelynek piaci részesedése 21,73 százalék. A Safari 5, az Opera pedig 1,78 százalékot ért el.
Európában a Firefox és az Internet Explorer gyakorlatilag hajszálnyira ugyanazt az eredményt érte el. Előbbi piaci részesedése 34,86 százalék, utóbbié 34,53 százalék. A harmadik helyen a Chrome található 20,65 százalékkal. A negyedik a Safari 5,1, míg ötödik az Opera 4,14 százalékkal.
Magyarországon a Firefox pozíciója megkérdőjelezhetetlennek tűnik, a Mozilla böngészője 49,83 százalékos piaci részesedéssel büszkélkedhet. A második helyen a Chrome található 25,94 százalékkal, míg az Internet Explorer a harmadik 18,6 százalékkal. A negyedik helyen az Opera van 4,06 százalékkal, míg a Safarit az internetezők 1,09 százaléka használja.
Más eredményekre jutott a NetApplications piackutató cég. Globális viszonylatban az Internet Explorer vezet 53,68 százalékkal. Második a Firefox 21,67, míg harmadik a Chrome 13,11 százalékkal. A Safari piaci részesedése 7,48 százalék, míg az Opera 1,73, az Opera Mini pedig 1,25 százalékot ért el.
A számokból egyértelműen kiderült, hogy a felhasználók ragaszkodnak a programverziókhoz és az új változatok megjelenésekor nem azonnal frissítenek. Az Internet Explorer 8.0-t az emberek 30,07, a Firefox 4.0-t 10,46 százaléka használja. Ezzel szemben az IE 9.0-s verzióját a felhasználók 5,63, míg a Firefox 5.0-t csupán 2,05 százaléka használja. Így fordulhat elő, hogy az internetezők 10,18 százalékának számítógépén még mindig az Internet Explorer 6.0 fut, míg a Chrome 12.0 csak a PC-k és notebookok 7,32 százalékán, a Safari 5.0 pedig csupán az 5,04 százalékán található meg. Opera 11.x a konfigurációk 1,37 százalékán működik.
A StatCounter legfrissebb adatai alapján az Internet Explorer piaci részesedése jelenleg 42,75 százalék, míg a Firefoxé 28,1 százalék. Nem csak őrzi, hanem jelentős mértékben megerősítette a helyét a Chrome, amelynek piaci részesedése 21,73 százalék. A Safari 5, az Opera pedig 1,78 százalékot ért el.
Európában a Firefox és az Internet Explorer gyakorlatilag hajszálnyira ugyanazt az eredményt érte el. Előbbi piaci részesedése 34,86 százalék, utóbbié 34,53 százalék. A harmadik helyen a Chrome található 20,65 százalékkal. A negyedik a Safari 5,1, míg ötödik az Opera 4,14 százalékkal.
Magyarországon a Firefox pozíciója megkérdőjelezhetetlennek tűnik, a Mozilla böngészője 49,83 százalékos piaci részesedéssel büszkélkedhet. A második helyen a Chrome található 25,94 százalékkal, míg az Internet Explorer a harmadik 18,6 százalékkal. A negyedik helyen az Opera van 4,06 százalékkal, míg a Safarit az internetezők 1,09 százaléka használja.
Más eredményekre jutott a NetApplications piackutató cég. Globális viszonylatban az Internet Explorer vezet 53,68 százalékkal. Második a Firefox 21,67, míg harmadik a Chrome 13,11 százalékkal. A Safari piaci részesedése 7,48 százalék, míg az Opera 1,73, az Opera Mini pedig 1,25 százalékot ért el.
A számokból egyértelműen kiderült, hogy a felhasználók ragaszkodnak a programverziókhoz és az új változatok megjelenésekor nem azonnal frissítenek. Az Internet Explorer 8.0-t az emberek 30,07, a Firefox 4.0-t 10,46 százaléka használja. Ezzel szemben az IE 9.0-s verzióját a felhasználók 5,63, míg a Firefox 5.0-t csupán 2,05 százaléka használja. Így fordulhat elő, hogy az internetezők 10,18 százalékának számítógépén még mindig az Internet Explorer 6.0 fut, míg a Chrome 12.0 csak a PC-k és notebookok 7,32 százalékán, a Safari 5.0 pedig csupán az 5,04 százalékán található meg. Opera 11.x a konfigurációk 1,37 százalékán működik.