Berta Sándor
Gyorsítaná a honlapok betöltését a Mozilla
A szervezet egy Azure nevű 2D-s grafikai API-n dolgozik, amely elvileg jelentős mértékben meggyorsíthatja a különböző oldalak betöltését. Az Azure-t később alkalmassá tennék az OpenGL és a Direct3D használatára is.
Joe Drew, a Mozilla fejlesztője blogbejegyzésében azt írta: az Azure leginkább a Microsoft Direct2D-re támaszkodik, de a cél az, hogy a megoldás később minden operációs rendszerrel, hardverplatformmal és meghajtóprogrammal együttműködjön. Amennyiben nem áll rendelkezésre natív Azure-támogatás, úgy a munka elvégzését az eddig is használt Cairo veszi át. A legnagyobb problémát az jelenti, hogy Cairónak számos hátránya van a Direct2D-vel szemben, ugyanakkor az is igaz, hogy Cairo számos olyan funkciót is támogat, amelyek nem elérhetők a Direct2D-ben és ezért meg kell kerülni őket. A hosszú távú cél azonban az, hogy az Azure használatából akár a Mac OS X profitálhasson és a Macintosh alatt is felgyorsulhasson a honlapok betöltése.
A Mozilla azt tervezi, hogy az új megoldás teljes mértékben együtt tud majd működni a Cairóval, így az utóbbi bármikor előtérbe kerülhet, ha az Azure vagy a hardveres gyorsításos böngészés valamelyik platformon nem működne. Ráadásul a Cairo jelenleg nem is száműzhető a Firefoxból, mivel szükség van rá a nyomtatási funkció zökkenőmentes működéséhez.
Az alapítvány fejlesztői úgy döntöttek, hogy amint a 2D-s API elkészült, azonnal kompatibilissé teszik az OpenGL-lel és a Direct3D-vel is. Ennek köszönhetően a különböző webes tartalmak akár a Windows XP-n, a Mac OS X-n, a Linuxon vagy más operációs rendszereken, illetve a mobil eszközökön is megjeleníthetők hardveres gyorsítással. Az Azure emellett lehetővé teszi majd, hogy a hardveres gyorsítás akkor is működjön, ha a böngésző egyszerre több feladatot végez el, például letölt stb. A projekt egyelőre még az elején tart, a következő lépés az, hogy az Azure a Canvas HTML-elemmel is kompatibilis legyen.
Joe Drew, a Mozilla fejlesztője blogbejegyzésében azt írta: az Azure leginkább a Microsoft Direct2D-re támaszkodik, de a cél az, hogy a megoldás később minden operációs rendszerrel, hardverplatformmal és meghajtóprogrammal együttműködjön. Amennyiben nem áll rendelkezésre natív Azure-támogatás, úgy a munka elvégzését az eddig is használt Cairo veszi át. A legnagyobb problémát az jelenti, hogy Cairónak számos hátránya van a Direct2D-vel szemben, ugyanakkor az is igaz, hogy Cairo számos olyan funkciót is támogat, amelyek nem elérhetők a Direct2D-ben és ezért meg kell kerülni őket. A hosszú távú cél azonban az, hogy az Azure használatából akár a Mac OS X profitálhasson és a Macintosh alatt is felgyorsulhasson a honlapok betöltése.
A Mozilla azt tervezi, hogy az új megoldás teljes mértékben együtt tud majd működni a Cairóval, így az utóbbi bármikor előtérbe kerülhet, ha az Azure vagy a hardveres gyorsításos böngészés valamelyik platformon nem működne. Ráadásul a Cairo jelenleg nem is száműzhető a Firefoxból, mivel szükség van rá a nyomtatási funkció zökkenőmentes működéséhez.
Az alapítvány fejlesztői úgy döntöttek, hogy amint a 2D-s API elkészült, azonnal kompatibilissé teszik az OpenGL-lel és a Direct3D-vel is. Ennek köszönhetően a különböző webes tartalmak akár a Windows XP-n, a Mac OS X-n, a Linuxon vagy más operációs rendszereken, illetve a mobil eszközökön is megjeleníthetők hardveres gyorsítással. Az Azure emellett lehetővé teszi majd, hogy a hardveres gyorsítás akkor is működjön, ha a böngésző egyszerre több feladatot végez el, például letölt stb. A projekt egyelőre még az elején tart, a következő lépés az, hogy az Azure a Canvas HTML-elemmel is kompatibilis legyen.