MTI
Szupergyors repülőtéri szkennert tesztelnek
A jövőben öt másodperc alatt eshetnek át a légi utasok a repülőtéri biztonsági vizsgálatokon annak az új kombinált repülőtéri szkennernek a segítségével, amelynek prototípusát a hét végén mutatta be Szingapúrban a Nemzetközi Légiforgalmi Szövetség (IATA).
Az új biztonsági berendezés egy hét méter hosszú alagút, amely kombinálja a jelenleg létező összes biztonsági ellenőrző berendezés funkcióit. Az utasoknak egyszerűen csak át kell haladniuk rajta, miközben minden szempontból átvilágítják őket. Az új technológia magában foglalja a testszkenner funkciót, a folyadékérzékelőt, a fémdetektort, a robbanóanyag-érzékelőt, és automatikusan ellenőrzi a lábbeliket is. Az IATA azt reméli, hogy a biztonsági alagút egyszerűsített változatát már az év vége felé a világ számos nagy nemzetközi repülőterén kipróbálásra üzembe állítják. A teljes rendszer próbaverziója 18 hónapon belül válik tesztelhetővé, és öt éven belül ott lehet a világ összes nagy nemzetközi repülőterén.
Csak át kell sétálni a biztonsági besorolásunknak megfelelő folyosón
A jelenlegi repülőtéri biztonsági ellenőrzések utasonként jó néhány percet vesznek igénybe, gyakran meghaladják akár a 10 percet is. Az utasnak kabátját, cipőjét, övét levéve, fémtárgyait és a csomagjában lévő kismennyiségű folyadékot egy tálcára rakva kell áthaladnia a biztonsági szkenneren, vagy fejlettebb változatán, a testszkenneren. Sokan még így is átesnek az igen megalázó motozáson. Az új biztonsági alagút használatával az ilyen külön-külön ellenőrzésekre a jövőben már nem lesz szükség.
A folyosók eltérő mennyiségű vizsgálatot végeznek
A szövetség ráadásul azt tervezi, hogy az új rendszer alkalmazásával három kategóriába sorolják majd az utasokat, akiket íriszfelismerő technológia segítségével azonosítanak, mielőtt áthaladnának a három, egymás mellett elhelyezkedő alagút valamelyikén. Az első csoport az "ismert utazóké" lesz, akiket korábban már azonosítottak, az ő esetükben csak röntgenátvilágítás, fém- és folyadékérzékelést végeznek. A "normális utazók" esetében cipőátvilágítást is végeznek, és át kell haladniuk a robbanóanyag-érzékelő detektoron is. És végül azoknak az utasoknak, akiknek a magatartása aggodalomra ad okot, egy olyan alagúton kell átsétálniuk, ahol teljes testszkennert is alkalmaznak majd.
Az új biztonsági berendezés egy hét méter hosszú alagút, amely kombinálja a jelenleg létező összes biztonsági ellenőrző berendezés funkcióit. Az utasoknak egyszerűen csak át kell haladniuk rajta, miközben minden szempontból átvilágítják őket. Az új technológia magában foglalja a testszkenner funkciót, a folyadékérzékelőt, a fémdetektort, a robbanóanyag-érzékelőt, és automatikusan ellenőrzi a lábbeliket is. Az IATA azt reméli, hogy a biztonsági alagút egyszerűsített változatát már az év vége felé a világ számos nagy nemzetközi repülőterén kipróbálásra üzembe állítják. A teljes rendszer próbaverziója 18 hónapon belül válik tesztelhetővé, és öt éven belül ott lehet a világ összes nagy nemzetközi repülőterén.
Csak át kell sétálni a biztonsági besorolásunknak megfelelő folyosón
A jelenlegi repülőtéri biztonsági ellenőrzések utasonként jó néhány percet vesznek igénybe, gyakran meghaladják akár a 10 percet is. Az utasnak kabátját, cipőjét, övét levéve, fémtárgyait és a csomagjában lévő kismennyiségű folyadékot egy tálcára rakva kell áthaladnia a biztonsági szkenneren, vagy fejlettebb változatán, a testszkenneren. Sokan még így is átesnek az igen megalázó motozáson. Az új biztonsági alagút használatával az ilyen külön-külön ellenőrzésekre a jövőben már nem lesz szükség.
A folyosók eltérő mennyiségű vizsgálatot végeznek
A szövetség ráadásul azt tervezi, hogy az új rendszer alkalmazásával három kategóriába sorolják majd az utasokat, akiket íriszfelismerő technológia segítségével azonosítanak, mielőtt áthaladnának a három, egymás mellett elhelyezkedő alagút valamelyikén. Az első csoport az "ismert utazóké" lesz, akiket korábban már azonosítottak, az ő esetükben csak röntgenátvilágítás, fém- és folyadékérzékelést végeznek. A "normális utazók" esetében cipőátvilágítást is végeznek, és át kell haladniuk a robbanóanyag-érzékelő detektoron is. És végül azoknak az utasoknak, akiknek a magatartása aggodalomra ad okot, egy olyan alagúton kell átsétálniuk, ahol teljes testszkennert is alkalmaznak majd.