Berta Sándor
Az Androidra épül a Panasonic új szórakoztató rendszere
Komoly elismerést jelent a Google fejlesztői számára, hogy a Panasonic Avionics az Androidot választotta eX3 szórakoztató platformjának alapjául.
A repülőgép-fedélzeti rendszer internethozzáférést kínál az utasoknak, emellett elérhetővé teszi a különböző alkalmazásokat, játékokat, valamint képes a kínálatban megtalálható filmek és más műsorok HD felbontásban való megjelenítésére. A Panasonic Avionics a repülőgép-fedélzeti szórakoztató rendszerek területének vezető szolgáltatója, éppen ezért érthető, hogy a döntés komoly jelentőséggel bír. Különösen annak tükrében, hogy a vállalat újított, hiszen az eddigi rendszerek a Windows CE-re épültek. Az átváltás nem csak a szoftvereket, hanem a használt hardvereket is érinti.
A tervek szerint az eX3 nagy felbontású érintőképernyőkön lesz elérhető, amiket ráadásul közeledésérzékelőkkel is felszerelnek, így akkor kapcsolnak be, amikor az utas egy megadott távolságon belülre érkezik. A kijelzők képesek a filmek mellett a játékokat és más tartalmakat is Full HD-ben megjeleníteni. Sőt, elvileg lehetőség van a 3D-s megjelenítésre, igaz a cég egyelőre nem döntötte el, hogy ehhez az utasok shutter- vagy a polarizációs szemüvegeket használhatnak majd.
A rendszer a vezeték nélküli szélessávú internethozzáférés mellett gyakorlatilag az Android összes funkcióját elérhetővé teszi. Integrált webkamerát is kínál, melynek segítségével akár konferenciabeszélgetések is kezdeményezhetők a több ezer méter magasságban repülő gépeken. A Facebookkal, a Twitterrel és számos játékkal kompatibilis alkalmazások szintén rendelkezésre állnak, míg a filmkínálatot 15 naponta frissítik.
A Panasonic Avionics hangsúlyozta, hogy az eX3 több, mint egy egyszerű házi szórakoztató rendszer. Minden légitársaság a maga igényeinek megfelelően személyre szabhatja a platformot. Az alkalmazások programozhatóak, hogy ezzel is elősegítsék az utasok igényeinek kielégítését, és lehetőség van arra, hogy a tartalmak közé felvegyenek interaktív fedélzeti magazinokat és üzletembereknek kínált szolgáltatásokat is. A rendszer folyamatosan online van, így az emberek akár a repülőgép fedélzetéről autót kölcsönözhetnek.
Az eX3 előnye, hogy a korábbi megoldásokkal ellentétben kevés helyet foglal, mivel az érintőképernyők kivételével gyakorlatilag alig kell elhelyezni más hardvereket. A kliensrendszerek alapját a tábla PC-kben és az okostelefonokban használt processzorok jelentik, míg az adatok tárolására SSD-meghajtók szolgálnak. A cél az volt, hogy a platform kis helyet foglaljon, gyors és energiatakarékos legyen, továbbá kényelmesen és rugalmasan lehessen kezelni, illetve konfigurálni.
A repülőgép-fedélzeti rendszer internethozzáférést kínál az utasoknak, emellett elérhetővé teszi a különböző alkalmazásokat, játékokat, valamint képes a kínálatban megtalálható filmek és más műsorok HD felbontásban való megjelenítésére. A Panasonic Avionics a repülőgép-fedélzeti szórakoztató rendszerek területének vezető szolgáltatója, éppen ezért érthető, hogy a döntés komoly jelentőséggel bír. Különösen annak tükrében, hogy a vállalat újított, hiszen az eddigi rendszerek a Windows CE-re épültek. Az átváltás nem csak a szoftvereket, hanem a használt hardvereket is érinti.
A tervek szerint az eX3 nagy felbontású érintőképernyőkön lesz elérhető, amiket ráadásul közeledésérzékelőkkel is felszerelnek, így akkor kapcsolnak be, amikor az utas egy megadott távolságon belülre érkezik. A kijelzők képesek a filmek mellett a játékokat és más tartalmakat is Full HD-ben megjeleníteni. Sőt, elvileg lehetőség van a 3D-s megjelenítésre, igaz a cég egyelőre nem döntötte el, hogy ehhez az utasok shutter- vagy a polarizációs szemüvegeket használhatnak majd.
A rendszer a vezeték nélküli szélessávú internethozzáférés mellett gyakorlatilag az Android összes funkcióját elérhetővé teszi. Integrált webkamerát is kínál, melynek segítségével akár konferenciabeszélgetések is kezdeményezhetők a több ezer méter magasságban repülő gépeken. A Facebookkal, a Twitterrel és számos játékkal kompatibilis alkalmazások szintén rendelkezésre állnak, míg a filmkínálatot 15 naponta frissítik.
A Panasonic Avionics hangsúlyozta, hogy az eX3 több, mint egy egyszerű házi szórakoztató rendszer. Minden légitársaság a maga igényeinek megfelelően személyre szabhatja a platformot. Az alkalmazások programozhatóak, hogy ezzel is elősegítsék az utasok igényeinek kielégítését, és lehetőség van arra, hogy a tartalmak közé felvegyenek interaktív fedélzeti magazinokat és üzletembereknek kínált szolgáltatásokat is. A rendszer folyamatosan online van, így az emberek akár a repülőgép fedélzetéről autót kölcsönözhetnek.
Az eX3 előnye, hogy a korábbi megoldásokkal ellentétben kevés helyet foglal, mivel az érintőképernyők kivételével gyakorlatilag alig kell elhelyezni más hardvereket. A kliensrendszerek alapját a tábla PC-kben és az okostelefonokban használt processzorok jelentik, míg az adatok tárolására SSD-meghajtók szolgálnak. A cél az volt, hogy a platform kis helyet foglaljon, gyors és energiatakarékos legyen, továbbá kényelmesen és rugalmasan lehessen kezelni, illetve konfigurálni.