Berta Sándor
Egyre csökken a Firefox piaci részesedése
Februárban tovább folytatódott az elmúlt hónapokat jellemző tendencia: a Firefox piaci részesedése fokozatosan csökkent, míg a Chrome és a Safari tovább erősítette a pozícióját. Újdonság, hogy az Internet Explorer is növelni tudta a piaci részesedését.
A Net Applications nyilvánosságra hozott friss adatai szerint az elmúlt hónapok legnagyobb vesztese a Mozilla Alapítvány böngészője, míg a legnagyobb nyertesnek egyértelműen a Chrome és a Safari számít. A Chrome piaci részesedése tavaly februárban még csak 5,61 százalék volt, most viszont már 10,93 százalék. A Safari 2010 februárjában még 4,45 százalékot ért el, de most már 6,36 százalékot. A Firefox ugyanakkor a tavaly februári 24,23 százalék helyett idén februárban már csak 21,74 százalékot könyvelhetett el. Különösen a 2011 januárhoz viszonyított 1,01 százalékos veszteség mondható jelentősnek.
Az IE ugyanakkor némileg megerősítette a piaci pozícióját és megállította az évek óta jellemző folyamatos csökkenést. A Microsoft programjának több verziója idén januárban összesen 56 százalékot ért el, de az elmúlt hónapban sikerült ezt az értéket 56,77 százalékra feltornásznia. A Windows Team Blog egyik bejegyzésében Roger Capriotti, az Internet Explorer marketingigazgatója azt írta, hogy a növekedés annak köszönhető, hogy az IE9-et eddig már 36 milliószor töltötték le az emberek.
Az Opera felhasználói tábora az elmúlt egy esztendőben néha kicsit csökkent, néha pedig nőtt, de gyakorlatilag alig változott valamit. A 2010 februári 2,35 százalékkal szemben, idén februárban a norvég böngésző 2,15 százalékos piaci részesedést ért el. Az Opera Minit pedig jelenleg az internetezők 1,12 százaléka használja.
A legnépszerűbb böngészőverzió jelenleg 34,95 százalékkal az IE 8.0, a második a Firefox 3,6 (17,82 százalék), míg a harmadik az IE 6.0 (11,333 százalék), a negyedik pedig az IE 7.0 (8,05 százalék). A Chrome 9.0 (7,56 százalék) az ötödik, a Safari 5.0 (3,89 százalék) pedig a hatodik a listán.
A Net Applications nyilvánosságra hozott friss adatai szerint az elmúlt hónapok legnagyobb vesztese a Mozilla Alapítvány böngészője, míg a legnagyobb nyertesnek egyértelműen a Chrome és a Safari számít. A Chrome piaci részesedése tavaly februárban még csak 5,61 százalék volt, most viszont már 10,93 százalék. A Safari 2010 februárjában még 4,45 százalékot ért el, de most már 6,36 százalékot. A Firefox ugyanakkor a tavaly februári 24,23 százalék helyett idén februárban már csak 21,74 százalékot könyvelhetett el. Különösen a 2011 januárhoz viszonyított 1,01 százalékos veszteség mondható jelentősnek.
Az IE ugyanakkor némileg megerősítette a piaci pozícióját és megállította az évek óta jellemző folyamatos csökkenést. A Microsoft programjának több verziója idén januárban összesen 56 százalékot ért el, de az elmúlt hónapban sikerült ezt az értéket 56,77 százalékra feltornásznia. A Windows Team Blog egyik bejegyzésében Roger Capriotti, az Internet Explorer marketingigazgatója azt írta, hogy a növekedés annak köszönhető, hogy az IE9-et eddig már 36 milliószor töltötték le az emberek.
Az Opera felhasználói tábora az elmúlt egy esztendőben néha kicsit csökkent, néha pedig nőtt, de gyakorlatilag alig változott valamit. A 2010 februári 2,35 százalékkal szemben, idén februárban a norvég böngésző 2,15 százalékos piaci részesedést ért el. Az Opera Minit pedig jelenleg az internetezők 1,12 százaléka használja.
A legnépszerűbb böngészőverzió jelenleg 34,95 százalékkal az IE 8.0, a második a Firefox 3,6 (17,82 százalék), míg a harmadik az IE 6.0 (11,333 százalék), a negyedik pedig az IE 7.0 (8,05 százalék). A Chrome 9.0 (7,56 százalék) az ötödik, a Safari 5.0 (3,89 százalék) pedig a hatodik a listán.