Berta Sándor
A Chrome, a Safari és az Opera is növelte piaci részesedését
Most először torpant meg a Firefox piaci részesedésének növekedése. Az Explorernek nagyon betett a böngészőválasztás bevezetése, a többiek viszont hónapról hónapra törnek előre.
A Net Applications adatai alapján az elmúlt egy hónap nyertesének a Safari, az Opera és leginkább a Chrome számít. Mind a három böngésző - ha nem is komoly mértékben, de - növelni tudta piaci részesedését. Az érték a Safari jelenleg 4,77, az Opera 2,43, míg a Chrome 7,05 százalékon áll. Ezek az értékek az egy hónappal ezelőtt regisztrált számokhoz képest a Safarinál 0,05, az Operánál 0,13, míg a Chrome-nál 0,32 százalékos eltérést mutatnak.
Bár a változás rendkívül kicsi, azonban jól jelzi azt a folyamatot, ami március 17-én a Microsoft által bevezetett böngészőválasztással elindult. A felhasználók felfedezték a három programot, miközben az Internet Explorer népszerűsége folyamatosan csökken és most először a Firefox piaci részesedése sem nőtt. Ugyan a Mozilla Alapítvány mindent elkövetett, hogy még több internetezőt vegyen rá böngészője használatára, kijelenthető, hogy nem jártak sikerrel: tavaly július óta ugyanis a Firefox tábora csupán 0,9 százalékkal nőtt. A szoftver tavaly novemberben érte el a legnagyobb piaci részesedését, akkor 24,72 százalékon állt, azóta azonban inkább csökken a tábora.
Az Internet Explorer esetében hasonló helyzet, azzal a különbséggel, hogy Redmondban már régóta tudják: az Internet Explorer bajban van. Ezt jelzik a mostani adatok is: az IE piaci részesedése csupán 59,7 százalék. A Microsoft munkatársai bizonyára nosztalgiával gondolnak az egykor 90 százalék fölötti értékekre. Az Internet Explorer esetében ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy a 100-ból 17 felhasználó számítógépén még mindig az IE 6-os verziója van feltelepítve. Alighanem a vártnál hosszabb időbe telik, mire mindenki lecseréli a régi változatot egy újra. Az IE 6 fokozatosan és gyorsan veszít a népszerűségéből, jelenleg már csak 17,13 százalékon áll, miközben a 8-as verzió piaci részesedése már 25,15 százalék.
A Safari és az Opera egyértelműen a piac két lassan fejlődő szereplője. Mindkét program növelni tudta a piaci részesedését és emellett valódi alternatívát nyújt. Az igazi győztes azonban a Chrome, amelynek 7,05 százalékos értéke több mint a háromszorosa a tavaly májusban regisztrált 2,13 százaléknak. A Google folyamatosan fejleszti az alkalmazást, amely egyre fürgébb, csökkent a memóriaigénye és egyre több tesztben szerzi meg az első helyet. S bár a Chrome számára még a Firefox sincs látótávolságban, a Google szoftvere a böngészőpiac legdinamikusabban fejlődő, és a népszerűségét a legnagyobb mértékben növelő szereplője.
A Net Applications adatai alapján az elmúlt egy hónap nyertesének a Safari, az Opera és leginkább a Chrome számít. Mind a három böngésző - ha nem is komoly mértékben, de - növelni tudta piaci részesedését. Az érték a Safari jelenleg 4,77, az Opera 2,43, míg a Chrome 7,05 százalékon áll. Ezek az értékek az egy hónappal ezelőtt regisztrált számokhoz képest a Safarinál 0,05, az Operánál 0,13, míg a Chrome-nál 0,32 százalékos eltérést mutatnak.
Bár a változás rendkívül kicsi, azonban jól jelzi azt a folyamatot, ami március 17-én a Microsoft által bevezetett böngészőválasztással elindult. A felhasználók felfedezték a három programot, miközben az Internet Explorer népszerűsége folyamatosan csökken és most először a Firefox piaci részesedése sem nőtt. Ugyan a Mozilla Alapítvány mindent elkövetett, hogy még több internetezőt vegyen rá böngészője használatára, kijelenthető, hogy nem jártak sikerrel: tavaly július óta ugyanis a Firefox tábora csupán 0,9 százalékkal nőtt. A szoftver tavaly novemberben érte el a legnagyobb piaci részesedését, akkor 24,72 százalékon állt, azóta azonban inkább csökken a tábora.
Az Internet Explorer esetében hasonló helyzet, azzal a különbséggel, hogy Redmondban már régóta tudják: az Internet Explorer bajban van. Ezt jelzik a mostani adatok is: az IE piaci részesedése csupán 59,7 százalék. A Microsoft munkatársai bizonyára nosztalgiával gondolnak az egykor 90 százalék fölötti értékekre. Az Internet Explorer esetében ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy a 100-ból 17 felhasználó számítógépén még mindig az IE 6-os verziója van feltelepítve. Alighanem a vártnál hosszabb időbe telik, mire mindenki lecseréli a régi változatot egy újra. Az IE 6 fokozatosan és gyorsan veszít a népszerűségéből, jelenleg már csak 17,13 százalékon áll, miközben a 8-as verzió piaci részesedése már 25,15 százalék.
A Safari és az Opera egyértelműen a piac két lassan fejlődő szereplője. Mindkét program növelni tudta a piaci részesedését és emellett valódi alternatívát nyújt. Az igazi győztes azonban a Chrome, amelynek 7,05 százalékos értéke több mint a háromszorosa a tavaly májusban regisztrált 2,13 százaléknak. A Google folyamatosan fejleszti az alkalmazást, amely egyre fürgébb, csökkent a memóriaigénye és egyre több tesztben szerzi meg az első helyet. S bár a Chrome számára még a Firefox sincs látótávolságban, a Google szoftvere a böngészőpiac legdinamikusabban fejlődő, és a népszerűségét a legnagyobb mértékben növelő szereplője.