Berta Sándor
Tovább csökkent az IE piaci részesedése
A NetApplications piackutató cég legfrissebb statisztikai adatai alapján a Chrome tovább növelte piaci részesedését, miközben az Internet Explorer és a Firefox egyaránt veszített a népszerűségéből.
Az idei ősz legnagyobb nyertese a böngészőpiacon a Chrome. A Google programja - elsősorban a 7-es verziónak köszönhetően - 0,75 százalékkal növelni tudta a piaci részesedését, amely így elérte a 9,75 százalékot. A piacvezető továbbra is az Internet Explorer, amelyet azonban már csak a felhasználók 58,26 százaléka használ. Ez közel egy százalékkal kevesebb, mint az októberi adat (59,18 százalék). A második helyen a Mozilla népszerű szoftvere, a Firefox található, amelynek a piaci részesedése októberhez képest 0,08 százalékkal csökkent, így jelenleg 22,75 százalék.
A lista negyedik helyén a Safari áll, amely 0,19 százalékkal népszerűbb, mint októberben, a piaci részesedése 5,55 százalék. Az ötödik helyen változatlanul az Opera található 2,20 százalékos adatával. Ez 0,09 százalékos csökkenés októberhez képest. A Top10-be bekerült még az Opera Mini (0,94 százalék), a Netscape (0,79 százalék), valamint az egyaránt 0,05 százalékos piaci részesedéssel rendelkező Konqueror, Flock és ACCESS NetFront trió is.
Az idei esztendő adatai alapján kijelenthető, hogy 2010 egyértelműen a Chrome éve a böngészőpiacon, hiszen a Google szoftvere majdnem a kétszeresére növelte a népszerűségét, miközben a legnagyobb riválisai közül az Internet Explorer 3,86, a Firefox pedig 1,68 százalékot veszített.
Az egyes alkalmazások verzióit figyelembe véve a legnépszerűbb böngésző jelenleg az IE 8.0 (32,75 százalék), míg a második a Firefox 3,6 (18,16 százalék), a harmadik pedig az IE 6.0 (13,66 százalék). A Top10-ben megtalálható még az IE 7.0 (9,50 százalék), a Chrome 7.0 (8 százalék), a Safari 5.0 (2,67 százalék), a Firefox 3,5 (2,38 százalék), az Opera 10.x (1,91 százalék), a Safari 4.0 (1,84 százalék) és a Firefox 3.0 (1,48 százalék).
Mint ismeretes, a StatCounter októberi adataiból az derült ki, hogy a Microsoft böngészőjének piaci részesedése globális viszonylatban először nem haladta meg az 50 százalékot. Az IE csupán 49,87 százalékot ért el, a Firefox piaci részesedése jelenleg már 31,5 százalék, míg a Chrome 11,54 százalékon áll. A listán a Safari a negyedik, az Opera az ötödik helyet foglalta el.
Az idei ősz legnagyobb nyertese a böngészőpiacon a Chrome. A Google programja - elsősorban a 7-es verziónak köszönhetően - 0,75 százalékkal növelni tudta a piaci részesedését, amely így elérte a 9,75 százalékot. A piacvezető továbbra is az Internet Explorer, amelyet azonban már csak a felhasználók 58,26 százaléka használ. Ez közel egy százalékkal kevesebb, mint az októberi adat (59,18 százalék). A második helyen a Mozilla népszerű szoftvere, a Firefox található, amelynek a piaci részesedése októberhez képest 0,08 százalékkal csökkent, így jelenleg 22,75 százalék.
A lista negyedik helyén a Safari áll, amely 0,19 százalékkal népszerűbb, mint októberben, a piaci részesedése 5,55 százalék. Az ötödik helyen változatlanul az Opera található 2,20 százalékos adatával. Ez 0,09 százalékos csökkenés októberhez képest. A Top10-be bekerült még az Opera Mini (0,94 százalék), a Netscape (0,79 százalék), valamint az egyaránt 0,05 százalékos piaci részesedéssel rendelkező Konqueror, Flock és ACCESS NetFront trió is.
Az idei esztendő adatai alapján kijelenthető, hogy 2010 egyértelműen a Chrome éve a böngészőpiacon, hiszen a Google szoftvere majdnem a kétszeresére növelte a népszerűségét, miközben a legnagyobb riválisai közül az Internet Explorer 3,86, a Firefox pedig 1,68 százalékot veszített.
Az egyes alkalmazások verzióit figyelembe véve a legnépszerűbb böngésző jelenleg az IE 8.0 (32,75 százalék), míg a második a Firefox 3,6 (18,16 százalék), a harmadik pedig az IE 6.0 (13,66 százalék). A Top10-ben megtalálható még az IE 7.0 (9,50 százalék), a Chrome 7.0 (8 százalék), a Safari 5.0 (2,67 százalék), a Firefox 3,5 (2,38 százalék), az Opera 10.x (1,91 százalék), a Safari 4.0 (1,84 százalék) és a Firefox 3.0 (1,48 százalék).
Mint ismeretes, a StatCounter októberi adataiból az derült ki, hogy a Microsoft böngészőjének piaci részesedése globális viszonylatban először nem haladta meg az 50 százalékot. Az IE csupán 49,87 százalékot ért el, a Firefox piaci részesedése jelenleg már 31,5 százalék, míg a Chrome 11,54 százalékon áll. A listán a Safari a negyedik, az Opera az ötödik helyet foglalta el.