Berta Sándor

Kiolvassa a Facebook-adatokat egy webshop-szoftver

A Hybris Software a nagy és a közepes vállalatoknak kínálja az online boltok üzemeltetésére használható programját. Az alkalmazás egyik modulja képes összehasonlítani az üzletben vásárlók nevét a Facebook-profilokban található nevekkel.

Amikor valaki vásárol valamit egy internetes áruházban, akkor a nevét kénytelen megadni, hiszen anélkül nehezen lehetne kitölteni a számlákat és a garanciapapírokat. A megadott név segítségével azonban az üzemeltető elkészítheti az illető profilját. Az ehhez szükséges adatokat meg sem kell szereznie, mivel a Hybris Software által kínált termék egyik modulja átkutatja a Facebookot és a többi közösségi portált. Az alkalmazás arra kíváncsi, hogy a megadott néven található-e már profil a szociális hálózatokon. A cél az, hogy a jövőben a bolttól rendelő felhasználóknak már személyre szabott ajánlatokat nyújthassanak az üzemeltetők.

"Tény, hogy létezik ez a program, azonban nem fogjuk használni" - jelentette ki Gerald Lanzerits, a Hybris Ausztria vezetője. A szakember azzal indokolta az önkéntes lemondást, hogy a megoldást eredetileg egyik észak-európai országban található ügyfelük számára fejlesztették ki, mivel ott az adatvédelem nem annyira szigorú, mint a kontinens más államaiban. A társaság ügyfelei között van egyébként többek között a H&M, a Spar, a Nikon, a Humanic, a Baumax, a Hervis, valamint számos kisebb cég.

Lanzerits elismerte, hogy Közép-Európában azért nem képzelhető el a szoftver használata, mert sokkal kritikusabban viszonyulnak a hatóságok az adatvédelmi témákhoz. Ráadásul meg kellene nyerni az emberek bizalmát is és csak ezután lehetne személyre szabott ajánlatokat kínálni. A cégvezető hozzátette: sok bolttulajdonos szeretne ilyen ajánlatokkal előrukkolni, de nincsenek tisztában azzal, hogy ez mivel jár és milyen sok adatot kell ahhoz előzetesen összegyűjteni, hogy ezek a reklámok hatékonyak legyenek.

"Néhány éven belül nagyon valószínű, hogy közvetlenül a Facebookon fogunk vásárolni. Addig szeretnénk a vállalatoknak segíteni abban, hogy megvessék a lábukat ebben a modern vásárlási korszakban. A jövőben az online kereskedelemben a forgalom akár 50 százalékkal is növekedhet. Jelenleg azonban még csak a teljes kereskedelem körülbelül 10 százalékát teszi ki. Ausztriában például a tavalyi 50,1 milliárd eurós forgalomból körülbelül 5 milliárd euró köszönhető a webnek" - jegyezte meg a szakember.

A cég által kínált csomag 100-150 000 euróba kerül a boltüzemeltetők számára. Emellett a Hybris tervei között szerepel a helyhez kötött szolgáltatások integrálása a mobil készülékekre optimalizált honlapokba és olyan mobil alkalmazások készítése, amelyek közvetlenül a boltokba vezetik a vásárlókat és ráadásul még a kapcsolattartásban is segíthetnek.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Gerygrey #18
    Egyszerűbb kihúzni a hálókábelt a gépből :) Persze, lehet sütik nélkül netezni, csak sokkal körülményesebb, mint amennyi előnye (nulla) van.
  • JethroHUN #17
    nem azért de ilyen program nem illegális? a facebooknak nincs joga kiadni az adataidat, és ha nem védi meg az olyan mintha önként oda adná, szóval ez egy hacker program ami betör a facebook adatbázisába, már bocs de azt szintén nem szabad... legközelebb, banki fiókok adatait halászó programot adnak ki? 200e euróért?
  • MrImy #16
    A sütik letiltásával nem fogsz tudni bejelentkezni biz. oldalakra.
  • MrImy #15
    A sütik törlése azért jó, mert akkor minden bejelentkezési/nyomkövetési információ eltűnik.
    Ha jobban belegondoltok a facebook meg tudja állapítani egy oldalról, hogy azt kedveli-e valamelyik ismerősöd, ha ezt megállapította, akkor már nem nehéz eltárolnia azt az infót - és erről persze nem értesít - hogy te is olvastad azt a cikket/oldalt.
    Tehát ha kevés adatot is ad meg az ember a neten, elég ha be van jelentkezve a gmail-be és kapásból összekötik a felhasználót az analitycs-en keresztül a fiókjával, úgyhogy azt tudnak meg az emberről amit akarnak. De meg lehet nehezíteni a dolgukat. :)
  • dilofekete #14
    Veszek egy eredeti operációs rendszert és lefikázom a facebook-on. Ennyi erővel ha veszek egy gépet csak akkor kapcsol be ha rádugom a netre, azt is megveszem, aztán ha bekapcsoltam és nem vettem operációs rendszert akkor levonják a facebook pontjaimat és ezek után befizethetem a 600 wattos táp utáni villanyszámlát XD
    KI A GECIT ÉRDEKEL?
    Így volt és így is lesz 5000 év múlva is! XD
  • Rotyoka #13
    Nem kell megadni mindent és ennyi... Én tőlem azt olvas ki amit akar, mert kb semmire se megy vele, maximum megtudja a nevem meg a lakcímem.. Naháát
  • bakagaijin #12
    Hmm. Mi a különbség aközött ha egy spammer a címemet az T/origótól vagy a facebook-ról keresve találja ki. Így-is úgy-is kiszűri a spamszűrő és a kukában landol a levél, nem?

    MrImy, s ez mire jó? Vagy ötpercenként kilépsz a böngészőből? Inkább a Cookie Monster + default tiltás.
  • willcox #11
    Egyszerűbb letiltani a sütiket.
  • MrImy #10
    Állítsátok át a böngészőtöket, hogy kilépéskor törölje az összes sütit és akkor a megfigyelések 95%-tól megszabadultok!
  • Szefmester #9
    Bírom ezeket a személyre szabott reklámmal dobálózó embereket. Rendben, olvassák ki az adataimból hogy érdekel az informatika, az rpg, a filmek és zenék világa. De rohadtul unnám magam ha csak ezeket ismerném meg újdonságnak. Például soha nem kezdtem volna rpg-zni ha nem jön oda egy haver hogy: Figyu van itt ez a dolog, kipróbálod?

    Az életem változatossá akarják tenni ne egy beskatulyázott, unalmas marketingadattá.

    Aki meg minden valós adatot megad a nyilvánosságnak a f@sbúkon az meg is érdemli hogy a későbbiekben visszaéljenek vel, ahogy azon "értelmiségiek" is akik a képeiket a napisz@ron látják viszont.