Berta Sándor
Jól jártak a rossz idővel a nagy európai webáruházak
A komoly havazás és a rendkívüli hideg miatt egyre többen döntenek úgy, hogy nem személyesen, hanem inkább az interneten vásárolják meg a karácsonyi ajándékaikat. Ezt az online boltok tulajdonosai cseppet sem bánják.
Európát gyakorlatilag megbénította az elmúlt napok időjárása, így nem csoda, hogy a felhasználók többsége inkább az interneten rendelte meg a kiválasztott termékeket - és ez ma már messze nem csak az informatikai eszközökre vonatkozik. Bár a mostani helyzetben kétségtelenül ez tűnik a legkényelmesebb megoldásnak, nem árt azonban tudni, hogy az online megrendelések teljesítése sem zökkenőmentes. Mind az Amazon, mind a Pixmania honlapján olvasható egy rövid közlemény, amelyben felhívják az emberek figyelmét arra, hogy a rendkívüli időjárási helyzet miatt fennakadások és csúszások lehetnek a megrendelt termékek kiszállításában. A szállítás akár 1-2 napot is csúszhat. A kereskedők éppen ezért arra kérik a felhasználókat, hogy ezt vegyék figyelembe a rendeléseik leadásakor.
Ulric Jerome, a Pixmania ügyvezetője a Reutersnek nyilatkozva elismerte, hogy bár az elektronikus kereskedelem összességében nő, de ehhez hozzájárult a mostani hideg időjárás is. Ennek tudható be, hogy november harmadik hétvégéjéhez képest 30 százalékkal nőtt a forgalmuk.
Az Amazont szintén érinti a probléma. A cég egyik szóvivője megerősítette, hogy a rendkívüli havazás és hideg komoly kihívásokat jelent a csomagküldő szolgáltatások üzemeltetőinek. A szakember hozzátette, hogy eddig a korábbinál jóval több panasz érkezett hozzájuk a csomagok elmaradása miatt. Emellett az internetezőknek fontos arra is ügyelniük, hogy ahhoz, hogy az ajándékok időben megérkezzenek, időben le kell adniuk a megrendelésüket. A karácsonyi szállítást csak akkor vállalja az Amazon, ha a rendelés már 20-án, 23 óra 59 percig beérkezett. A prémium és az overnight expressz szolgáltatások esetén a végső határidő december 22.
Az online áruház egyébként arra számít, hogy a tavalyi esztendő hasonló időszakához képest a forgalma akár 40 százalékkal is nőni fog. Az idei esztendő harmadik negyedévében a forgalom 39 százalékkal emelkedett és elérte a 7,67 milliárd dollárt.
Európát gyakorlatilag megbénította az elmúlt napok időjárása, így nem csoda, hogy a felhasználók többsége inkább az interneten rendelte meg a kiválasztott termékeket - és ez ma már messze nem csak az informatikai eszközökre vonatkozik. Bár a mostani helyzetben kétségtelenül ez tűnik a legkényelmesebb megoldásnak, nem árt azonban tudni, hogy az online megrendelések teljesítése sem zökkenőmentes. Mind az Amazon, mind a Pixmania honlapján olvasható egy rövid közlemény, amelyben felhívják az emberek figyelmét arra, hogy a rendkívüli időjárási helyzet miatt fennakadások és csúszások lehetnek a megrendelt termékek kiszállításában. A szállítás akár 1-2 napot is csúszhat. A kereskedők éppen ezért arra kérik a felhasználókat, hogy ezt vegyék figyelembe a rendeléseik leadásakor.
Ulric Jerome, a Pixmania ügyvezetője a Reutersnek nyilatkozva elismerte, hogy bár az elektronikus kereskedelem összességében nő, de ehhez hozzájárult a mostani hideg időjárás is. Ennek tudható be, hogy november harmadik hétvégéjéhez képest 30 százalékkal nőtt a forgalmuk.
Az Amazont szintén érinti a probléma. A cég egyik szóvivője megerősítette, hogy a rendkívüli havazás és hideg komoly kihívásokat jelent a csomagküldő szolgáltatások üzemeltetőinek. A szakember hozzátette, hogy eddig a korábbinál jóval több panasz érkezett hozzájuk a csomagok elmaradása miatt. Emellett az internetezőknek fontos arra is ügyelniük, hogy ahhoz, hogy az ajándékok időben megérkezzenek, időben le kell adniuk a megrendelésüket. A karácsonyi szállítást csak akkor vállalja az Amazon, ha a rendelés már 20-án, 23 óra 59 percig beérkezett. A prémium és az overnight expressz szolgáltatások esetén a végső határidő december 22.
Az online áruház egyébként arra számít, hogy a tavalyi esztendő hasonló időszakához képest a forgalma akár 40 százalékkal is nőni fog. Az idei esztendő harmadik negyedévében a forgalom 39 százalékkal emelkedett és elérte a 7,67 milliárd dollárt.