Napi Online
Karácsonykor tarolhat a ledtévé
Vegyesek a kereskedők várakozásai az idei karácsonnyal kapcsolatban. A LED TV lehet az igazi karácsonyi slágertermék, e mellé zárkózhat az Xbox, a PDA és a kis háztartási gép, illetve mindenféle és -fajta játékszoftver.
"Vannak kétségeim az idei karácsonyi forgalmat illetően, ugyanis máskor ilyenkor már nagyjából érzékelhető a forgalom felfutása, illetve az áruházakban a látogatószám növekedése, ám ebből még semmit sem tapasztaltunk" - nyilatkozta Polgár Csaba, az Electro World Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója. Emiatt kissé pesszimista, szerinte az elektronikai termékek kereskedelmében mindenkinél látszódnak problémák. Polgár úgy véli, az egyik gond, hogy a decemberi volumen évről évre egyre kisebb szeletet jelent a teljes éves forgalomból a január rovására. Ez valószínűleg a mostani téli szezonban sem várható másként. A válság miatt a vevők nagyon átgondolják, mire van szükségük. Ha lehet, inkább pénzt ajándékoznak a családtagoknak, ezért terelődik egyre inkább a forgalom a karácsonyi ünnepeket követő hetekre.
Mind nagyobb azoknak a tábora is, akik az elektronikai áruházak megmaradt árukészletének akciózására számítva várnak a januárra. A két vásárlótípus annyira erős szegmenssé vált, hogy az Electro Worldnek a karácsonyi szezon tervezésénél egyre inkább ezzel kell kalkulálnia - mondta Polgár. Hozzátette, az idei karácsonyi szezont gyengítheti, hogy az új adórendszer miatt még sokan kivárnak és visszatartják szükséges beszerzéseiket. Ha minden jól megy, februárban, az első új adórend szerint adózott jövedelmeknél szabadulhat fel jelentősebb elkölthető jövedelem. Ezért az Electro Worldnél 2011 első negyedében számítanak valódi növekedésre.
Ami a termékeket illeti, Polgár elmondta: karácsony tájékán jellemzően a szórakoztató elektronika tarol, azon belül is a televízió. Személy szerint nem látja, hogy az új technológiának számító 3D-s tévék hoznák az elvárt forgalmat, viszont a LED TV-k forgalma meglódulhat. Szerinte ezeknél két héten belül jelentősebb árzuhanás várható, ami beindíthatja végre a karácsonyi forgalmat. Ezzel a LED TV lehet az igazi karácsonyi slágertermék. E mellé zárkózhat az Xbox, a PDA és a kis háztartási gép, illetve mindenféle és -fajta játékszoftver. Polgár jelezte, hogy náluk komoly iPad-akció lesz, így ez is felkerülhet a toplistára, ami az okos telefonokkal is könnyen előfordulhat.
A Media Markt optimistább a konkurensnél. Szánthó Balázs koncepciómenedzser elmondta, a második félévtől javuló fogyasztói bizalmi indexre alapozva jó karácsonyi szezont várnak. Jelentős forgalombővülésre számítanak a ledtechnológiás tévéknél, tavaly ezek még csak 10 százalékban adták az LCD-tévék forgalmát, idén már a fele lehet. Továbbra is a 32 colos képátlójú (82 cm-es) készülékek forgalma a legnagyobb, a piac fele, de ugrásszerű növekedés várható a 40 colos képátlójú készülékeknél is.
A 3D-s tévéknél a Media Markt némi felfutást vár, de úgy vélik, az igazi áttörést a valódi a 3D-s tartalmak megjelenése hozhatja. Szánthó Balázs szerint is slágertermék lehet a játékkonzol, játékszoftver, ezenkívül jó forgalomra számítanak a tükörreflexes digitális fényképezőgépeknél, a digitális képkereteknél, illetve az okos telefonoknál. A nagy háztartási gépek esetében is forgalomnövekedés várható, továbbá a kis háztartási gépek közül a kapszulás kávéfőzők és hajformázók jöhetnek be.
Azaz a Media Markt optimista, az Electro World pedig a januárban bízik Utóbbinál úgy gondolják, a nagy háztartási gépek válság miatt kieső 500-600 ezres forgalmának valamikor meg kell jelennie újra a fogyasztásban, hiszen sokáig nem halogathatják a háztartások a tönkrement (nem elavult) gépek cseréjét - erre azonban inkább a jövő évben kerülhet sor.
"Vannak kétségeim az idei karácsonyi forgalmat illetően, ugyanis máskor ilyenkor már nagyjából érzékelhető a forgalom felfutása, illetve az áruházakban a látogatószám növekedése, ám ebből még semmit sem tapasztaltunk" - nyilatkozta Polgár Csaba, az Electro World Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója. Emiatt kissé pesszimista, szerinte az elektronikai termékek kereskedelmében mindenkinél látszódnak problémák. Polgár úgy véli, az egyik gond, hogy a decemberi volumen évről évre egyre kisebb szeletet jelent a teljes éves forgalomból a január rovására. Ez valószínűleg a mostani téli szezonban sem várható másként. A válság miatt a vevők nagyon átgondolják, mire van szükségük. Ha lehet, inkább pénzt ajándékoznak a családtagoknak, ezért terelődik egyre inkább a forgalom a karácsonyi ünnepeket követő hetekre.
Mind nagyobb azoknak a tábora is, akik az elektronikai áruházak megmaradt árukészletének akciózására számítva várnak a januárra. A két vásárlótípus annyira erős szegmenssé vált, hogy az Electro Worldnek a karácsonyi szezon tervezésénél egyre inkább ezzel kell kalkulálnia - mondta Polgár. Hozzátette, az idei karácsonyi szezont gyengítheti, hogy az új adórendszer miatt még sokan kivárnak és visszatartják szükséges beszerzéseiket. Ha minden jól megy, februárban, az első új adórend szerint adózott jövedelmeknél szabadulhat fel jelentősebb elkölthető jövedelem. Ezért az Electro Worldnél 2011 első negyedében számítanak valódi növekedésre.
Ami a termékeket illeti, Polgár elmondta: karácsony tájékán jellemzően a szórakoztató elektronika tarol, azon belül is a televízió. Személy szerint nem látja, hogy az új technológiának számító 3D-s tévék hoznák az elvárt forgalmat, viszont a LED TV-k forgalma meglódulhat. Szerinte ezeknél két héten belül jelentősebb árzuhanás várható, ami beindíthatja végre a karácsonyi forgalmat. Ezzel a LED TV lehet az igazi karácsonyi slágertermék. E mellé zárkózhat az Xbox, a PDA és a kis háztartási gép, illetve mindenféle és -fajta játékszoftver. Polgár jelezte, hogy náluk komoly iPad-akció lesz, így ez is felkerülhet a toplistára, ami az okos telefonokkal is könnyen előfordulhat.
A Media Markt optimistább a konkurensnél. Szánthó Balázs koncepciómenedzser elmondta, a második félévtől javuló fogyasztói bizalmi indexre alapozva jó karácsonyi szezont várnak. Jelentős forgalombővülésre számítanak a ledtechnológiás tévéknél, tavaly ezek még csak 10 százalékban adták az LCD-tévék forgalmát, idén már a fele lehet. Továbbra is a 32 colos képátlójú (82 cm-es) készülékek forgalma a legnagyobb, a piac fele, de ugrásszerű növekedés várható a 40 colos képátlójú készülékeknél is.
A 3D-s tévéknél a Media Markt némi felfutást vár, de úgy vélik, az igazi áttörést a valódi a 3D-s tartalmak megjelenése hozhatja. Szánthó Balázs szerint is slágertermék lehet a játékkonzol, játékszoftver, ezenkívül jó forgalomra számítanak a tükörreflexes digitális fényképezőgépeknél, a digitális képkereteknél, illetve az okos telefonoknál. A nagy háztartási gépek esetében is forgalomnövekedés várható, továbbá a kis háztartási gépek közül a kapszulás kávéfőzők és hajformázók jöhetnek be.
Azaz a Media Markt optimista, az Electro World pedig a januárban bízik Utóbbinál úgy gondolják, a nagy háztartási gépek válság miatt kieső 500-600 ezres forgalmának valamikor meg kell jelennie újra a fogyasztásban, hiszen sokáig nem halogathatják a háztartások a tönkrement (nem elavult) gépek cseréjét - erre azonban inkább a jövő évben kerülhet sor.