Berta Sándor

Vente-privee, az európai sikersztori

A Vente-privee nevű francia internetes vállalat egyike azon európai cégeknek, amelyekre az Egyesült Államok óriáscégei is felfigyeltek. Az online bolt csupán úgynevezett outlet árucikkekkel foglalkozik, igaz, mindezt rendkívül sikeresen teszi.

"A növekedés nem a fő célunk" - szögezte le Jacques-Antoine Granjon, a Vente-privee vezetője. Ezek a szavak egy menedzser szájából meglehetősen furcsán hangzanak, de Granjon nem egy átlagos szakember. Öltöny, nyakkendő, mandzsettagombok helyett a 48 éves Jacques-Antoine farmert, pólót és sálat hord, mindezt feltűnő gyűrűk, hosszú haj és szakáll egészíti ki. Párizsi irodájában annyi festmény található, hogy a falon már el sem férnek. A cég központjában hasonló a helyzet: a ruhákat kis méretű, ezüstözött halálfejekre lehet felakasztani. Granjon kétségtelenül extravagáns, nem csak megjelenésében, hanem habitusában is.

A Vente-privee története igazi európai sikersztorinak számít, pedig a kezdetek közel sem voltak biztatóak. A menedzser azonban elfogadottá tette az úgynevezett outlet árucikkek és ruhák online árusítását. A luxuscégek nem szeretik a világhálón értékesíteni visszamaradt termékeiket, Granjon azonban ráérzett a lehetőségre és egy exkluzív outlet-értékesítési platformot hozott létre. Az elképzelés bevált. Az oldalnak 11,5 millió regisztrált tagja van, akik egyedi táskák, ékszerek, ruhák és más árucikkek közül válogathatnak. A cég napjainkban 15 európai országba szállítja termékeit és annyira sikeres, hogy tavaly az Amazon 3 milliárd dollárt ajánlott érte.


A gazdasági válság azonban a francia online boltot is megviselte. Mindez azt jelenti, hogy idén várhatóan csak 3 százalékos növekedéssel és 700 millió eurós forgalommal számolhatnak a Vente-privee vezetői. Granjon mindezt nem fogja fel tragikusan, álláspontja az, hogy mindig jön egy kis hullámvölgy és egyetlen felemelkedés sem hajtható végre szünetek nélkül. "Már az esztendő elején is azt mondtam: legutóbb a Holdra mentünk. Most tartunk egy kis szünetet és utána megyünk a Marsra. Ellenőrzés alá kell vonni a növekedési folyamatot, több száz új munkatársat kell bevonni a munkába. Olyan ez, mint a Mount Everest meghódítása. Serpaként mindenkit egyik állomástól a másikig vezetek, de pihenő nélkül nem teljesíthető a dolog" - tette hozzá a szakember.

A francia platformnak jelenleg 1500 alkalmazottja van, és az elmúlt két évben 650 új dolgozót vettek fel. A legnagyobb problémát a gazdasági válság utóhatásai jelentik. Kevesebb exkluzív terméket készítenek a ruhaipari cégek, miközben pedig kereslet az lenne rájuk. Ezt tetézi a konkurensek megjelenése: Németországban ott a Brands 4 Friends, Spanyolországban a Privalia, az Egyesült Államokban pedig a TK Maxx foglalkozik outlet-értékesítéssel. Nagy-Britanniában ráadásul még több a versenytárs. Granjon azonban elszánt, azt szeretné, hogy a Vente-privee mindenképpen nyereséges maradjon. Elképzelhetőnek tartja viszont az amerikai terjeszkedést, de mindezt kizárólag más cégekkel együttműködve hajtaná végre.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Amergin #2
    Érthető: belső-Ázsia onnan messze van.
  • passatgt #1
    ide nem szállít, szóval számunkra érdektelen az egész:)