Alex
Még mindig készpénzzel fizetünk az interneten
Bár tavalyhoz képest némiképp visszaszorult, még mindig a készpénzes fizetés a legjellemzőbb az online vásárlók körében. A bankkártyás fizetéstől sokakat visszatart a bizalom hiánya, a válság hatására pedig mérséklődött a vásárlási kedv, derül ki a KutatóCentrum E-Shopping jelentéséből. A bizalomhiányra az egyik lehetséges megoldást a nemzetközi piacokon elterjedt Paypal jelenthetné.
Az előző évhez képest jobban szóródnak az online vásárlók által választott fizetési módok - többek között ez derült ki a KutatóCentrum 2010-es E-Shopping Reportjából. Még mindig az átvételkor történő készpénzes fizetés a legnépszerűbb (62%), ugyanakkor tavalyhoz képest kevesebben választották ezt a fizetési módot. A második helyen az átutalás áll, a megkérdezettek egyharmada pedig utánvéttel is szokta rendezni a számlát.
"Próbavásárlások tapasztalatai azt mutatják, hogy a webáruházak is egyre több fizetési lehetőséget tesznek elérhetővé vevőik számára: az utánvét mellett leggyakrabban átutalással és bankkártyával vásárolhatnak náluk" - mondta el Barcza Enikő, a cég vezetője. Megrendeléskor ennek ellenére még mindig csupán a válaszadók 28 százaléka szokott bankkártyával fizetni, ezt az online vásárlással kapcsolatos attitűdök magyarázzák. A megkérdezettek 40 százalékát ugyanis az elmúlt évben az tartotta vissza az e-shoppingtól, hogy féltek megadni a kártyaszámukat. "A férfiak egyébként valamivel nyitottabbak, náluk a bankkártyás fizetés megelőzi az utánvétet" - jegyezte meg a szakember.
Ha a nemzetközi trendeket vizsgáljuk, a Paypal az egyik legnépszerűbb online fizetési megoldás. "Ez előrevetíti a magyarországi gyors terjedést is, ráadásul ez a fizetési lehetőség a hazai piacon uralkodó bizalmatlanság problémáját is megoldhatná" - emelte ki Barcza Enikő. "Ehhez azonban az kell, hogy a webáruházak elérhetővé tegyék vásárlóik számára ezt a fizetési megoldást is" - tette hozzá a szakember. Az online bankolás sem része egyelőre a mindennapoknak: a gyakori internetezők 46 százaléka szokta pénzügyeit a világhálón is intézni, a legaktívabbak a 25-34 évesek és a férfiak.
A válság hatására az előző évhez képest mérséklődött a fogyasztás és a vásárlási kedv, a költések abszolút értéke 2010-ben átlagosan 2-3 százalékponttal csökkent. A megkérdezettek 59 százaléka a legutóbbi alkalommal kevesebb, mint 10 ezer forintot fordított online vásárlásra, ugyanakkor közel minden tizedik e-vásárló több mint 40 ezer forintot költött. A válság hatását tükrözi viszont, hogy a maximum 5 ezer forintot fizető válaszadók aránya nőtt (29%) a megelőző évhez képest.
A költések összértékét vizsgálva is egy kis visszaesés látszik: a 200 ezer forintnál többet költők aránya csökkent tavalyhoz képest, míg többen voltak azok, akik egy év alatt maximum 5 ezer forintért vásároltak a világhálón. A legjellemzőbb (40%) a 10 és 40 ezer forint közötti költés volt, ugyanakkor az online vásárlók közel egyötöde több mint 100 ezer forintot adott ki az interneten.
Az előző évhez képest jobban szóródnak az online vásárlók által választott fizetési módok - többek között ez derült ki a KutatóCentrum 2010-es E-Shopping Reportjából. Még mindig az átvételkor történő készpénzes fizetés a legnépszerűbb (62%), ugyanakkor tavalyhoz képest kevesebben választották ezt a fizetési módot. A második helyen az átutalás áll, a megkérdezettek egyharmada pedig utánvéttel is szokta rendezni a számlát.
"Próbavásárlások tapasztalatai azt mutatják, hogy a webáruházak is egyre több fizetési lehetőséget tesznek elérhetővé vevőik számára: az utánvét mellett leggyakrabban átutalással és bankkártyával vásárolhatnak náluk" - mondta el Barcza Enikő, a cég vezetője. Megrendeléskor ennek ellenére még mindig csupán a válaszadók 28 százaléka szokott bankkártyával fizetni, ezt az online vásárlással kapcsolatos attitűdök magyarázzák. A megkérdezettek 40 százalékát ugyanis az elmúlt évben az tartotta vissza az e-shoppingtól, hogy féltek megadni a kártyaszámukat. "A férfiak egyébként valamivel nyitottabbak, náluk a bankkártyás fizetés megelőzi az utánvétet" - jegyezte meg a szakember.
Ha a nemzetközi trendeket vizsgáljuk, a Paypal az egyik legnépszerűbb online fizetési megoldás. "Ez előrevetíti a magyarországi gyors terjedést is, ráadásul ez a fizetési lehetőség a hazai piacon uralkodó bizalmatlanság problémáját is megoldhatná" - emelte ki Barcza Enikő. "Ehhez azonban az kell, hogy a webáruházak elérhetővé tegyék vásárlóik számára ezt a fizetési megoldást is" - tette hozzá a szakember. Az online bankolás sem része egyelőre a mindennapoknak: a gyakori internetezők 46 százaléka szokta pénzügyeit a világhálón is intézni, a legaktívabbak a 25-34 évesek és a férfiak.
A válság hatására az előző évhez képest mérséklődött a fogyasztás és a vásárlási kedv, a költések abszolút értéke 2010-ben átlagosan 2-3 százalékponttal csökkent. A megkérdezettek 59 százaléka a legutóbbi alkalommal kevesebb, mint 10 ezer forintot fordított online vásárlásra, ugyanakkor közel minden tizedik e-vásárló több mint 40 ezer forintot költött. A válság hatását tükrözi viszont, hogy a maximum 5 ezer forintot fizető válaszadók aránya nőtt (29%) a megelőző évhez képest.
A költések összértékét vizsgálva is egy kis visszaesés látszik: a 200 ezer forintnál többet költők aránya csökkent tavalyhoz képest, míg többen voltak azok, akik egy év alatt maximum 5 ezer forintért vásároltak a világhálón. A legjellemzőbb (40%) a 10 és 40 ezer forint közötti költés volt, ugyanakkor az online vásárlók közel egyötöde több mint 100 ezer forintot adott ki az interneten.