Berta Sándor
10 milliárd dollárt kínáltak a Twitterért
Egyre több konszern érdeklődik a népszerű mikroblog-szolgáltatás iránt. A Google és a Facebook mellé immár más vállalatok is felsorakoztak. Az első vételi ajánlatok 8, illetve 10 milliárd dollárosak voltak.
A The Wall Street Journal arról számolt be, hogy a Twitter üzleti értéke már a 10 milliárd dollárt is eléri. Egy vételi ajánlattal előrukkoló cég ugyanis ennyit kínált az üzemeltetőért. Az elmúlt hónapokban a Google és a Facebook képviselői is megkeresték a vállalkozást, azonban a Twitter vezetői nem reagáltak az ajánlatokra. Mindenesetre, ha valóban ennyit kínált valaki a szolgáltatásért, akkor az óriási értéknövekedést jelent, hiszen tavaly decemberben az oldal értéke még 3,7 milliárd dollár volt.
A portál ennek ellenére még mindig nem nyereséges, 2010-es forgalma alig 45 millió dollár volt. Az idei esztendőre az immár több mint 350 embert foglalkoztató társaság 100-110 millió dolláros bevétellel számol.
Az Evan Williams és Biz Stone által alapított Twitter iránti érdeklődés nem véletlenül óriási, hiszen a szolgáltatásnak már 200 millió regisztrált tagja van. A cég azonban bármennyire is vonzó felvásárlási célpont, Dick Costolo vezérigazgató néhány hete azt hangsúlyozta, hogy a jelenlegi üzleti modelljük nagyon sikeres és ennek köszönhető, hogy a Twitter független vállalat maradhat. A tervek között inkább a további fejlesztések és a terjeszkedés szerepel, és nem akarnak a tőzsdén sem megjelenni.
A legfeljebb 140 karakteres bejegyzések továbbítását lehetővé tévő mikroblog a kezdetektől elutasította a reklámok alkalmazását, mivel az üzemeltetők attól tartottak, hogy egy ilyen lépéssel elriasztanák a felhasználókat. A hirdetési piaccal való együttműködéstől ugyanakkor alapvetően nem zárkózott el a cég, amely Costolónak köszönhetően számos új ötletet tesztel. Az egyik elképzelés lényegét a fizetett tweetek jelentik. A menedzsment tehát egyelőre megingathatatlannak tűnik és elszánt célja, hogy a Twitter értékét 100 milliárd dollárra (!) tornásszák fel. Ha figyelembe vesszük, hogy a Facebook üzleti értékét nemrég 50 milliárd dollárra becsülték, akkor ez meglehetősen ambíciózus elképzelés.
Sem a Google vagy a Facebook, sem a Twitter nem volt hajlandó kommentálni a WSJ értesülését. A Google egyébként nem először próbálkozik a Twitter megvásárlásával. A keresőjéről ismert cég már tavaly novemberben sem sajnált volna 2,5, majd 4 milliárd dollárt kifizetni a mikroblogért. A szolgáltatás üzemeltetői akkor elutasították az ajánlatot, mondván: az összeg sértően alacsony.
A The Wall Street Journal arról számolt be, hogy a Twitter üzleti értéke már a 10 milliárd dollárt is eléri. Egy vételi ajánlattal előrukkoló cég ugyanis ennyit kínált az üzemeltetőért. Az elmúlt hónapokban a Google és a Facebook képviselői is megkeresték a vállalkozást, azonban a Twitter vezetői nem reagáltak az ajánlatokra. Mindenesetre, ha valóban ennyit kínált valaki a szolgáltatásért, akkor az óriási értéknövekedést jelent, hiszen tavaly decemberben az oldal értéke még 3,7 milliárd dollár volt.
A portál ennek ellenére még mindig nem nyereséges, 2010-es forgalma alig 45 millió dollár volt. Az idei esztendőre az immár több mint 350 embert foglalkoztató társaság 100-110 millió dolláros bevétellel számol.
Az Evan Williams és Biz Stone által alapított Twitter iránti érdeklődés nem véletlenül óriási, hiszen a szolgáltatásnak már 200 millió regisztrált tagja van. A cég azonban bármennyire is vonzó felvásárlási célpont, Dick Costolo vezérigazgató néhány hete azt hangsúlyozta, hogy a jelenlegi üzleti modelljük nagyon sikeres és ennek köszönhető, hogy a Twitter független vállalat maradhat. A tervek között inkább a további fejlesztések és a terjeszkedés szerepel, és nem akarnak a tőzsdén sem megjelenni.
A legfeljebb 140 karakteres bejegyzések továbbítását lehetővé tévő mikroblog a kezdetektől elutasította a reklámok alkalmazását, mivel az üzemeltetők attól tartottak, hogy egy ilyen lépéssel elriasztanák a felhasználókat. A hirdetési piaccal való együttműködéstől ugyanakkor alapvetően nem zárkózott el a cég, amely Costolónak köszönhetően számos új ötletet tesztel. Az egyik elképzelés lényegét a fizetett tweetek jelentik. A menedzsment tehát egyelőre megingathatatlannak tűnik és elszánt célja, hogy a Twitter értékét 100 milliárd dollárra (!) tornásszák fel. Ha figyelembe vesszük, hogy a Facebook üzleti értékét nemrég 50 milliárd dollárra becsülték, akkor ez meglehetősen ambíciózus elképzelés.
Sem a Google vagy a Facebook, sem a Twitter nem volt hajlandó kommentálni a WSJ értesülését. A Google egyébként nem először próbálkozik a Twitter megvásárlásával. A keresőjéről ismert cég már tavaly novemberben sem sajnált volna 2,5, majd 4 milliárd dollárt kifizetni a mikroblogért. A szolgáltatás üzemeltetői akkor elutasították az ajánlatot, mondván: az összeg sértően alacsony.