MTI
Ötvenmilliárd dollárt ér a Facebook
Egy újabb, mintegy 500 millió dolláros (105 milliárd forintos) befektetés nyomán immár 50 milliárd dollárra (10 473 milliárd forintra) becsülhető a Facebook közösségi portál értéke - írta a The New York Times.
A világ legnépszerűbb közösségi oldalának fejlesztésére a Goldman Sachs amerikai befektetési bank 450 millió dollárt, az orosz Digital Sky Technologies pedig további 50 millió dollárt szán - közölte a napilap, kiemelve, hogy a megállapodás létrejöttével számos internetes vállalkozást is megelőz majd a több mint félmilliárd felhasználóval rendelkező oldal. Az újság szerint a Facebook alapítója, Mark Zuckerberg 6,9 milliárd dollárra becsült magánvagyona is megduplázódhat, ugyanis a Forbes magazin számításai még akkor készültek, amikor a közösségi oldal értékét "csupán" 23 milliárd dollárra becsülték.
A Facebook növekedését jelzi, hogy a Google-t is megelőzve 2010-ben a leglátogatottabb weboldallá vált az Egyesült Államokban - derül ki az Experian Hitwise internetes statisztikai vállalat adataiból. Az amerikai internetezők oldalmegjelenítéseinek 8,9 százalékát a közösségi portál könyvelhette el, míg a Google 7,2 százalékkal a második lett.
A világ legnépszerűbb közösségi oldalának fejlesztésére a Goldman Sachs amerikai befektetési bank 450 millió dollárt, az orosz Digital Sky Technologies pedig további 50 millió dollárt szán - közölte a napilap, kiemelve, hogy a megállapodás létrejöttével számos internetes vállalkozást is megelőz majd a több mint félmilliárd felhasználóval rendelkező oldal. Az újság szerint a Facebook alapítója, Mark Zuckerberg 6,9 milliárd dollárra becsült magánvagyona is megduplázódhat, ugyanis a Forbes magazin számításai még akkor készültek, amikor a közösségi oldal értékét "csupán" 23 milliárd dollárra becsülték.
A Facebook növekedését jelzi, hogy a Google-t is megelőzve 2010-ben a leglátogatottabb weboldallá vált az Egyesült Államokban - derül ki az Experian Hitwise internetes statisztikai vállalat adataiból. Az amerikai internetezők oldalmegjelenítéseinek 8,9 százalékát a közösségi portál könyvelhette el, míg a Google 7,2 százalékkal a második lett.