Berta Sándor
Egyszerűbben kezelhető lesz a jövőben a Twitter
Dick Costolo, a népszerű mikroblog-szolgáltatás vezetője végre pénzt szeretne látni a cégből és azt tervezi, hogy a Twittert egy igazi médiaplatformmá alakítja át.
A The Telegraph brit napilapnak nyilatkozó Colosto kitért a vállalat jövőbeli terveire. A vezető elmondta: Európa és Japán kiváló növekedési lehetőséget nyújtó piacok lehetnek a szolgáltatás számára. Éppen ezért nyitják meg Nagy-Britanniában új irodájukat, amelynek fő feladata az értékesítés és a marketing lesz. "Jelen pillanatban arra összpontosítok, hogy a Twitter megtartsa a sikeres vállalkozások kultúráját, ugyanis ennek köszönhetően lett nagy cég. A saját prioritásainkat kell kialakítanunk, de továbbra is figyelmesnek kell lennünk. Tudnunk kell, hogy a szolgáltatást üzenetről üzenetre számos ember fedezi fel újra" - jelentette ki Costolo.
A vállalatnak jelenleg 350 alkalmazottja van, közülük százan éppen a tavalyi esztendő utolsó negyedévében álltak munkába. Mivel a cég gyorsan növekszik, így különösen figyelniük kell arra, hogy ne alakulhassanak ki felesleges bürokráciaszintek. A Twitter vezetője az All Things Digital nevű oldalnak korábban azt hangsúlyozta, hogy a mikroblog egyre inkább egy mobil platformmá alakul majd át. Napjainkban már az összes tweet 40 százalékát mobil készülékről küldik el, egy évvel ezelőtt ez a szám még csak 25 százalék volt. Minden második Twitter-tag használja rendszeresen az okostelefonját vagy a tábla PC-jét.
Colosto kitért az üzleti modellre is, amely szerinte nagyon sikeres, és ennek köszönhető, hogy a Twitter független vállalat maradhat. A cél az, hogy a platform a jövőben még egyszerűbben és könnyebben kezelhető, továbbá egységesebb legyen, különösen amiatt, hogy meg tudják szólítani az eddigi passzív felhasználókat. A mikroblog-szolgáltatás kapocs lehet egy közösségi hálózat és egy információbörze között, a fő cél azonban továbbra is az információk átadása marad.
A trendek közül a szakember a televíziós műsorokkal való összefonódást emelte ki. Példaként a Glee című, hazánkban is sugárzott sorozatot említette, amelynek szereplői rendszeresen twittereznek és minden rész sugárzásakor jelentős mértékben megnő az elküldött üzenetek száma. Az még a jövő zenéje, hogy vajon a Twitter helyet kap-e a hibrid televíziókban vagy a mobil készülékeket hódítja meg.
A szolgáltatás tavaly szeptemberben újult meg. A cél az volt, hogy különleges szoftverek nélkül is kényelmesen és egyszerűen lehessen használni. Fontos újdonság volt, hogy a felhasználók képekkel és videókkal is kiegészíthették tweetjeiket. Colosto tavaly májusban még úgy nyilatkozott: reményeik szerint a 2010-es év vége felé már több száz cég fog náluk hirdetni.
A The Telegraph brit napilapnak nyilatkozó Colosto kitért a vállalat jövőbeli terveire. A vezető elmondta: Európa és Japán kiváló növekedési lehetőséget nyújtó piacok lehetnek a szolgáltatás számára. Éppen ezért nyitják meg Nagy-Britanniában új irodájukat, amelynek fő feladata az értékesítés és a marketing lesz. "Jelen pillanatban arra összpontosítok, hogy a Twitter megtartsa a sikeres vállalkozások kultúráját, ugyanis ennek köszönhetően lett nagy cég. A saját prioritásainkat kell kialakítanunk, de továbbra is figyelmesnek kell lennünk. Tudnunk kell, hogy a szolgáltatást üzenetről üzenetre számos ember fedezi fel újra" - jelentette ki Costolo.
A vállalatnak jelenleg 350 alkalmazottja van, közülük százan éppen a tavalyi esztendő utolsó negyedévében álltak munkába. Mivel a cég gyorsan növekszik, így különösen figyelniük kell arra, hogy ne alakulhassanak ki felesleges bürokráciaszintek. A Twitter vezetője az All Things Digital nevű oldalnak korábban azt hangsúlyozta, hogy a mikroblog egyre inkább egy mobil platformmá alakul majd át. Napjainkban már az összes tweet 40 százalékát mobil készülékről küldik el, egy évvel ezelőtt ez a szám még csak 25 százalék volt. Minden második Twitter-tag használja rendszeresen az okostelefonját vagy a tábla PC-jét.
Colosto kitért az üzleti modellre is, amely szerinte nagyon sikeres, és ennek köszönhető, hogy a Twitter független vállalat maradhat. A cél az, hogy a platform a jövőben még egyszerűbben és könnyebben kezelhető, továbbá egységesebb legyen, különösen amiatt, hogy meg tudják szólítani az eddigi passzív felhasználókat. A mikroblog-szolgáltatás kapocs lehet egy közösségi hálózat és egy információbörze között, a fő cél azonban továbbra is az információk átadása marad.
A trendek közül a szakember a televíziós műsorokkal való összefonódást emelte ki. Példaként a Glee című, hazánkban is sugárzott sorozatot említette, amelynek szereplői rendszeresen twittereznek és minden rész sugárzásakor jelentős mértékben megnő az elküldött üzenetek száma. Az még a jövő zenéje, hogy vajon a Twitter helyet kap-e a hibrid televíziókban vagy a mobil készülékeket hódítja meg.
A szolgáltatás tavaly szeptemberben újult meg. A cél az volt, hogy különleges szoftverek nélkül is kényelmesen és egyszerűen lehessen használni. Fontos újdonság volt, hogy a felhasználók képekkel és videókkal is kiegészíthették tweetjeiket. Colosto tavaly májusban még úgy nyilatkozott: reményeik szerint a 2010-es év vége felé már több száz cég fog náluk hirdetni.