MTI
Egyhetes Facebook-bojkottot tart egy amerikai egyetem
Egy héten keresztül blokkolja a különböző közösségi oldalak elérhetőségét az iskolai hálózatról egy amerikai műszaki egyetem, hogy a diákok a saját bőrükön tapasztalhassák meg az internet nélküli világ előnyeit, vagy éppen hátrányait.
A merész kísérletet az Egyesült Államok északkeleti részén lévő Harrisburg Természettudományos és Műszaki Egyetem vállalta magára. Az egyhetes internet-méregtelenítés lényege, hogy az iskola épületében lévő számítógépekről sem a diákok, sem a tanárok nem férhetnek hozzá a különböző közösségi oldalakhoz. Eric Darr igazgató elmondása szerint a szeptember 13-án megkezdődött kísérlet nem büntetés a 800 tanuló számára, csupán az a célja, hogy felhívja a diákok figyelmét az internet mindent behálózó és a mindennapokba beférkőző természetére.
A bojkott ötlete egy múlt héten közétett jelentés kapcsán látott napvilágot, amely szerint az amerikai internet-felhasználók ma már sokkal több időt töltenek a Facebookon, mint a Google-on való keresgéléssel. "Összességében véve, a tanulók támogatják a kezdeményezést és nem háborodtak fel a dolgon" - reagált az igazgató azokra a vádakra, amelyek szerint az iskola "szörnyű dologra kényszeríti a diákokat és megsérti az emberi jogokat".
A Facebook-zár ideje alatt, ha valaki megpróbál az iskolai hálózatról belépni a MySpace, vagy Twitter oldalára, akkor egy üzenetet kap, amely szerint az oldal nem elérhető. Az üzenetküldés és az interneten való szörfölés továbbra is lehetséges, ám az azonnali üzenetváltást mellőzniük kell a diákoknak. "Szinte kényszert éreztem, hogy ránézzek a Facebookomra és a Twitteremre, de most ez nem így van" - számolt be élményeiről a 22 éves Ashley Harris, aki szerint a bojkott végre lehetővé teszi számára, hogy az órai feladatra koncentráljon, és ne a laptopját babrálja az előadások alatt.
Adam Ostrow, a Mashable.com internetes híroldal főszerkesztője arra kíváncsi, hogy az egyetem milyen pozitív eredményeket - például nagyobb órai figyelem és aktivitás - tud majd felmutatni az egyhetes "kapcsolat nélküli munka" során. "Nem lehet úgy megfosztani az embereket a közösségi oldalaktól, hogy annak ne legyen valamilyen negatív következménye" - mondta Ostrow, aki szerint a diákok számára nem csupán időpazarlás a Facebook, hanem a társasági élet és az egyetemi feladatok megszervezésének fontos eszköze is.
Ironikus módon az intézmény éppen egy közösségi médiáról szóló találkozónak adott otthont szerdán, amely során még a meghívott előadókat is megviselte a bojkott. "Tényleg a Facebook és a Twitter rabszolgái akarunk lenni? Ha egyszer otthagyod a kéznyomod egy közösségi oldalon, akkor onnan kezdve folyamatosan etetned kell a fenevadat, mert ha nem adsz hírt magadról, akkor megszűnsz létezni" - mondta Sherrie Madia, a Pennsylvania Egyetem Wharton School kommunikációs igazgatója, aki szerint ideje lenne komolyan beszélni a közösségi média, valamint az internetes világ és a való élet közötti egyensúly megtalálásának kérdéséről.
A merész kísérletet az Egyesült Államok északkeleti részén lévő Harrisburg Természettudományos és Műszaki Egyetem vállalta magára. Az egyhetes internet-méregtelenítés lényege, hogy az iskola épületében lévő számítógépekről sem a diákok, sem a tanárok nem férhetnek hozzá a különböző közösségi oldalakhoz. Eric Darr igazgató elmondása szerint a szeptember 13-án megkezdődött kísérlet nem büntetés a 800 tanuló számára, csupán az a célja, hogy felhívja a diákok figyelmét az internet mindent behálózó és a mindennapokba beférkőző természetére.
A bojkott ötlete egy múlt héten közétett jelentés kapcsán látott napvilágot, amely szerint az amerikai internet-felhasználók ma már sokkal több időt töltenek a Facebookon, mint a Google-on való keresgéléssel. "Összességében véve, a tanulók támogatják a kezdeményezést és nem háborodtak fel a dolgon" - reagált az igazgató azokra a vádakra, amelyek szerint az iskola "szörnyű dologra kényszeríti a diákokat és megsérti az emberi jogokat".
A Facebook-zár ideje alatt, ha valaki megpróbál az iskolai hálózatról belépni a MySpace, vagy Twitter oldalára, akkor egy üzenetet kap, amely szerint az oldal nem elérhető. Az üzenetküldés és az interneten való szörfölés továbbra is lehetséges, ám az azonnali üzenetváltást mellőzniük kell a diákoknak. "Szinte kényszert éreztem, hogy ránézzek a Facebookomra és a Twitteremre, de most ez nem így van" - számolt be élményeiről a 22 éves Ashley Harris, aki szerint a bojkott végre lehetővé teszi számára, hogy az órai feladatra koncentráljon, és ne a laptopját babrálja az előadások alatt.
Adam Ostrow, a Mashable.com internetes híroldal főszerkesztője arra kíváncsi, hogy az egyetem milyen pozitív eredményeket - például nagyobb órai figyelem és aktivitás - tud majd felmutatni az egyhetes "kapcsolat nélküli munka" során. "Nem lehet úgy megfosztani az embereket a közösségi oldalaktól, hogy annak ne legyen valamilyen negatív következménye" - mondta Ostrow, aki szerint a diákok számára nem csupán időpazarlás a Facebook, hanem a társasági élet és az egyetemi feladatok megszervezésének fontos eszköze is.
Ironikus módon az intézmény éppen egy közösségi médiáról szóló találkozónak adott otthont szerdán, amely során még a meghívott előadókat is megviselte a bojkott. "Tényleg a Facebook és a Twitter rabszolgái akarunk lenni? Ha egyszer otthagyod a kéznyomod egy közösségi oldalon, akkor onnan kezdve folyamatosan etetned kell a fenevadat, mert ha nem adsz hírt magadról, akkor megszűnsz létezni" - mondta Sherrie Madia, a Pennsylvania Egyetem Wharton School kommunikációs igazgatója, aki szerint ideje lenne komolyan beszélni a közösségi média, valamint az internetes világ és a való élet közötti egyensúly megtalálásának kérdéséről.