MTI

Tesztverzióban már elérhető a BKV új honlapja

Tesztverzióban már elérhető a BKV új honlapja, amely szerkezetében és külalakjában is megváltozott. A honlap egyelőre nem működik megbízhatóan. A BKV szerint honlapjuk még fejlesztés alatt van, és folyamatosan javítják.

A BKV az eddigi sötétkékről fehérre cserélte a háttérszínt honlapján, módosította a főbb grafikai elemeket, valamint átdolgozta az útvonaltervezőt. A tesztüzem alatt tesztek szerint az útvonaltervező többször is bonyolultabb útvonalat adott meg, vagy több gyaloglást számolt a szükségesnél. A program Ferihegy 1-es terminál címére keresve többször a kifutópálya közepét adta meg kiinduló pontnak, ahonnan sétát ajánlott, ezzel a tervezett utazás időtartamát is jelentősen meghosszabbította. Előfordult az is, hogy a 33-as busz Dombóvári úti megállójától 20 kilométeres sétát javasolt Ferihegyig a tervező, így a becsült utazási idő 7 óra 28 percre jött ki.

Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője szerint az új honlap a korábbinál semmivel nem jobb; a rendszer az útvonaltervező hibái miatt használhatatlan, pedig a fejlesztés több mint 10 millió forintba került. A VEKE azt javasolja, hogy teljesen dolgozzák át a honlapot, vegyék figyelembe a jó európai példákat, a működésképtelen rendszerre pedig ne költsenek több közpénzt. Az egyesület tapasztalatai szerint a kereső nem ismeri a metrómegállók nevét, a MÁV-ot és a Volánbuszt, a gyaloglásnál a terepkülönbséget, és mindig csak egy ajánlatot ad, alternatív útvonalat nem.

A BKV szerda délutáni közlése szerint a honlap egyelőre tesztverzióban működik, folyamatosan érkeznek a visszajelzések a céghez, ezek alapján javítják a szolgáltatásokat. Mint közleményükben írták, minden beérkező észrevételt megvizsgálnak, és végrehajtják a szükséges javításokat, hangolásokat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • mujahedin #8
    nocsak 1 év alatt sikerült idáig eljutni(kb 1 éve szivárgott ki az első teszt elérés)? Grat b+
    gondolom a nokiás dobozok se annak a kb 1 programozónak ment aki hobbiból csinálja ha kedve van hozzá...
  • drwho #7
    Már nem azért, de egy keresőben ma már arra szerintem fel kell készülni, hogy a megálló részeire is találatot adjon a kereső és utólag ki lehessen választani a célállomást... Ezt a legtöbb oldal már tudja, sőt sok esetben AJAX-os megoldással már a begépelt szövegre is dobálják a találatokat és lehet onnét kattintással választani... Mi ebben a nagy cucc?
  • gyussz7 #6
    Szerintem elég gagyik a gombok. A Microsoft FrontPage jut eszembe róla :P
  • iambg #5
    Na most megnyugodtam, most hogy ez megvan már biztos nem lesznek retkesek a buszok
  • bakagaijin #4
    Szerintem a régi egész használható volt. Puritán, de működőképes, alacsonyabb teljesítményű mobil eszközökről is. Itt sajnos tényleg érvényes az a mondat, hogy "régebben jobb volt a ..."

    Az MTI meg javítsa ki magát: ismeri a megállókat, HA azt mondod hogy ez egy megálló (felső gombsor). Mondjuk iszony gáz módon csinálták meg: tudnod kell egész pontosan mely vonalon is helyezkedik el az a megálló, de ettől függetlenül az a mondat nem igaz, hogy nem ismeri őket.
  • GabiWong #3
    Hány nokiás dobozba kerülhetett ez parizeres ?
  • Laurion #2
    A Kisalföld Volánt kellene példának venni: ők egyszerűen összeépítették a győri útvonaltervezőjüket a Google Maps-szel. A felülete ugyan erősen a kilencvenes éveket idézi :) de kifogástalanul működik.

    Föl nem foghatom, miért kell saját külön térképet használnia a BKV-nek, ami még rosszabb is, amikor ott a mindenki által ismert, plusz funkciók garmadájával rendelkező, felhasználóbarát, kényelmes Google Maps. Illetve felfogom: sok a zseb a haverok/párttársak/üzletfelek kabátjain, be kell tömni azokat.
  • chronos75 #1
    BKV Plus