MTI
Hétezer tag három nap alatt a Facebook BKV-pótlóján
Eddig több mint hétezren csatlakoztak a Colabs által a Facebook internetes közösségi oldalon szerdán indított "BKV-pótló" szolgáltatáshoz, ahol a stopposok autósokat, az autósok pedig stopposokat találhatnak a sztrájk idején.
Bogár Bence, a fejlesztő Colabs társalapítója arra számít, hogy kilenc-tízezerre növekszik a taglétszám. Szerinte azért van sikere a programnak, mert alulról jövő kezdeményezésről van szó. Mint mondta: ma ez az egyetlen módja annak, ha valaki jót akar tenni az emberekkel. Úgy vélte, az is fontos, hogy a kezdeményező társulás nem bevételorientált. A társalapító beszámolt arról is, hogy a visszajelzések pozitívak, többször kaptak olyan "negatív" kritikát autósoktól, amelyben arról "panaszkodnak", hogy nem tudtak stoppost felvenni.
Bogár Bence úgy vélte, a BKV-sztrájkot követően nagy eséllyel visszaesik majd a lelkesedés, s ezzel az oldal használata, de mindenképpen folytatják ezt a "szolgáltatást". "A sztrájk csak apropó volt, a rendszert úgy találtuk ki, hogy nem volt köze a munkabeszüntetéshez" - mondta. A BKV-pótló a sztrájk második napján, szerdán indult azzal a céllal, hogy az autósok jelezzék, ha stopposokat vesznek fel, a gyalogosok pedig azt közölhetik, hogy merre tartanak.
Az autósok számára alapszabály, hogy a letölthető A4-es méretű formanyomtatványra írják rá, melyik városrészbe mennek, majd ezt tegyék ki a szélvédő jobb alsó sarkába. Az autósok nem kérhetnek pénzt a fuvarért. A gyalogosok számára előírás: csak azt az autót intsék le, amelyik az általuk jelölt célállomás felé tart. A találkozási pontok a buszmegállók. A formanyomtatványokon az "Elvihetlek? Ide megyek:", illetve az "Elvinnél? Ide megyek:" felirat olvasható.
A Facebook közösségi oldalon, illetve a szolgáltatás saját honlapján a tagok bejegyzésekben is értesítik egymást arról, merre tartanak, illetve hova szeretnének eljutni. A nyomtatványokat a bkvpotlo.blog.hu oldalról is le lehet tölteni.
Bogár Bence, a fejlesztő Colabs társalapítója arra számít, hogy kilenc-tízezerre növekszik a taglétszám. Szerinte azért van sikere a programnak, mert alulról jövő kezdeményezésről van szó. Mint mondta: ma ez az egyetlen módja annak, ha valaki jót akar tenni az emberekkel. Úgy vélte, az is fontos, hogy a kezdeményező társulás nem bevételorientált. A társalapító beszámolt arról is, hogy a visszajelzések pozitívak, többször kaptak olyan "negatív" kritikát autósoktól, amelyben arról "panaszkodnak", hogy nem tudtak stoppost felvenni.
Bogár Bence úgy vélte, a BKV-sztrájkot követően nagy eséllyel visszaesik majd a lelkesedés, s ezzel az oldal használata, de mindenképpen folytatják ezt a "szolgáltatást". "A sztrájk csak apropó volt, a rendszert úgy találtuk ki, hogy nem volt köze a munkabeszüntetéshez" - mondta. A BKV-pótló a sztrájk második napján, szerdán indult azzal a céllal, hogy az autósok jelezzék, ha stopposokat vesznek fel, a gyalogosok pedig azt közölhetik, hogy merre tartanak.
Az autósok számára alapszabály, hogy a letölthető A4-es méretű formanyomtatványra írják rá, melyik városrészbe mennek, majd ezt tegyék ki a szélvédő jobb alsó sarkába. Az autósok nem kérhetnek pénzt a fuvarért. A gyalogosok számára előírás: csak azt az autót intsék le, amelyik az általuk jelölt célállomás felé tart. A találkozási pontok a buszmegállók. A formanyomtatványokon az "Elvihetlek? Ide megyek:", illetve az "Elvinnél? Ide megyek:" felirat olvasható.
A Facebook közösségi oldalon, illetve a szolgáltatás saját honlapján a tagok bejegyzésekben is értesítik egymást arról, merre tartanak, illetve hova szeretnének eljutni. A nyomtatványokat a bkvpotlo.blog.hu oldalról is le lehet tölteni.