Dojcsák Dániel
Lenovo: a kínai IBM már Magyarországon is
"Megalakult a Lenovo Magyarország - a PC piac meghatározó szereplőjének magyar szervezete -, miután sikeresen integrálta az IBM személyiszámítógép-divízióját" - jelentette be Gottlieb István, a cég vezérigazgatója.
"Örömmel jelenthetem be, hogy a Lenovo hivatalosan is megkezdte működését Magyarországon, ami azt jelenti, hogy a számítástechnika hazánkban is egy új korszakába lépett át" - mondta Gottlieb István, a Lenovo Magyarország vezérigazgatója a cég budapesti bejelentkező sajtótájékoztatóján. "Célunk, hogy minél jobban megfeleljünk ügyfeleink elvárásainak, így a Lenovo első osztályú termékeket, magas termelékenységet, és kiemelkedő ár/érték arányt jelent mindenki számára" - tette hozzá Gottlieb.
Az új Lenovo globális bevétele hozzávetőleg 13 milliárd dollár, míg termelőkapacitása 14 millió egység (2004-ben, az IDC felmérése alapján). Az elmúlt hónapok sikere után a vállalat a személyiszámítógép-piac három legnagyobb gyártójának egyike lett, körülbelül 7%-os piaci részesedéssel. Ráadásul a Lenovo piacvezető egész Ázsiában, Kínában pedig 7 éve 25%-ot meghaladó részesedéssel rendelkezik. Az IBM PC üzletágának beolvasztása pedig a Lenovo számára biztos és gyors növekedést jelent az Ázsiai régión kívül.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Érdekesség, hogy az IBM mindig is elkötelezett volt az alternatív operációs rendszerekkel kapcsolatban, de a sajtótájékoztatón több újságírói kérdés alapján kijelenthető, hogy a Lenovo nem feltétlenül kívánja követni ezt az elvet. Természetesen a termékeik között megtalálható néhány modell, amit nem a Microsoft operációs rendszerével szállítanak, de egyébként minden gép előtelepített Windows XP-vel érkezik majd.
A legnagyobb húzóerő az IBM PC üzletágánál eddig is a laptopok eladásából fakadt, hiszen a ThinkPad termékvonal mindig is egyedi megoldásokkal és meggyőző specifikációkkal csábította a vevőket. Jelenleg a cég a vezeték nélküli megoldások teljes integrálásában és az adatlopás, illetve a nem kívánt visszaélések elleni hardveres védelemben - mint a Security Chip, vagy a biometrikus azonosítók - látja a legnagyobb vonzerőt. A beolvadást követően még öt évig az IBM logója is szerepel minden terméken, de már a Lenovo márkanév lesz a domináns. A ThinkPad (laptop) és ThinkCenter (asztali gép) márkanevek viszont teljes egészében öröklődnek az új céghez.
Gottlieb István elmondta, hogy a magyarországi leányvállalatnak mintegy 10 százalékos a részesedése, amit a jövőben növelni szeretne részben azáltal, hogy 2006-ban új teremékek, így például kézi számítógépek és mobiltelefonok forgalmazását kezdi meg. Közlése szerint a vállalat meghatározó pozíciót akar szerezni az üzleti számítógépek piacán, de különös figyelmet fordít az egy-két fős mikrovállalkozásokra is.
A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy az átalakulás a vásárlók és az üzleti partnerek számára zökkenőmentesen és átláthatóan zajlott. Kiemelték, hogy a vállalati ügyfeleknek különösen kedvező a Lenovo és az IBM hosszú távú stratégiai együttműködése, hisz így a Lenovo az IBM partnereként teljeskörű, igény szerinti (on demand) IT-megoldásokat tud kínálni.
"Örömmel jelenthetem be, hogy a Lenovo hivatalosan is megkezdte működését Magyarországon, ami azt jelenti, hogy a számítástechnika hazánkban is egy új korszakába lépett át" - mondta Gottlieb István, a Lenovo Magyarország vezérigazgatója a cég budapesti bejelentkező sajtótájékoztatóján. "Célunk, hogy minél jobban megfeleljünk ügyfeleink elvárásainak, így a Lenovo első osztályú termékeket, magas termelékenységet, és kiemelkedő ár/érték arányt jelent mindenki számára" - tette hozzá Gottlieb.
Az új Lenovo globális bevétele hozzávetőleg 13 milliárd dollár, míg termelőkapacitása 14 millió egység (2004-ben, az IDC felmérése alapján). Az elmúlt hónapok sikere után a vállalat a személyiszámítógép-piac három legnagyobb gyártójának egyike lett, körülbelül 7%-os piaci részesedéssel. Ráadásul a Lenovo piacvezető egész Ázsiában, Kínában pedig 7 éve 25%-ot meghaladó részesedéssel rendelkezik. Az IBM PC üzletágának beolvasztása pedig a Lenovo számára biztos és gyors növekedést jelent az Ázsiai régión kívül.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Érdekesség, hogy az IBM mindig is elkötelezett volt az alternatív operációs rendszerekkel kapcsolatban, de a sajtótájékoztatón több újságírói kérdés alapján kijelenthető, hogy a Lenovo nem feltétlenül kívánja követni ezt az elvet. Természetesen a termékeik között megtalálható néhány modell, amit nem a Microsoft operációs rendszerével szállítanak, de egyébként minden gép előtelepített Windows XP-vel érkezik majd.
A legnagyobb húzóerő az IBM PC üzletágánál eddig is a laptopok eladásából fakadt, hiszen a ThinkPad termékvonal mindig is egyedi megoldásokkal és meggyőző specifikációkkal csábította a vevőket. Jelenleg a cég a vezeték nélküli megoldások teljes integrálásában és az adatlopás, illetve a nem kívánt visszaélések elleni hardveres védelemben - mint a Security Chip, vagy a biometrikus azonosítók - látja a legnagyobb vonzerőt. A beolvadást követően még öt évig az IBM logója is szerepel minden terméken, de már a Lenovo márkanév lesz a domináns. A ThinkPad (laptop) és ThinkCenter (asztali gép) márkanevek viszont teljes egészében öröklődnek az új céghez.
Gottlieb István elmondta, hogy a magyarországi leányvállalatnak mintegy 10 százalékos a részesedése, amit a jövőben növelni szeretne részben azáltal, hogy 2006-ban új teremékek, így például kézi számítógépek és mobiltelefonok forgalmazását kezdi meg. Közlése szerint a vállalat meghatározó pozíciót akar szerezni az üzleti számítógépek piacán, de különös figyelmet fordít az egy-két fős mikrovállalkozásokra is.
A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy az átalakulás a vásárlók és az üzleti partnerek számára zökkenőmentesen és átláthatóan zajlott. Kiemelték, hogy a vállalati ügyfeleknek különösen kedvező a Lenovo és az IBM hosszú távú stratégiai együttműködése, hisz így a Lenovo az IBM partnereként teljeskörű, igény szerinti (on demand) IT-megoldásokat tud kínálni.