Berta Sándor

Minden főnöknek twittereznie kell!

A davosi Világgazdasági Fórum (WEF) kommunikációs vezetője el akarja oszlatni a közösségi médiákkal kapcsolatos aggodalmakat. Véleménye szerint a legfontosabb az, hogy a cégvezetők tisztában legyenek a Twitter, a Facebook és más közösségi oldalak nyújtotta lehetőségekkel.

"A szociális média ügyében az interaktivitás és a felhasználókkal való párbeszéd a legfontosabb. Ma már alapvető, hogy valaki profi módon jelenjen meg a Twitteren, a Facebookon és más web 2.0-s platformokon. Ezt minden cégvezetőnek magának kell csinálnia és nem szabad a médiarészlegre bíznia" - mondta Matthias Lüfkens, aki saját elmondása alapján is csak véletlenül került kapcsolatba ezzel a területtel. Lüfkens azt akarja elérni, hogy a nagy hagyományos konszernek számára is magától értetődő legyen a Facebookon vagy a Twitteren való megjelenés, illetve hogy ezek a vállalkozások ne féljenek e lépés megtételétől.


A WEF kommunikációs vezetője kiemelte: egy-egy ilyen profil gondozása naponta fél óránál nem vesz több időt igénybe és minden cégvezetőnek kötelezően ezzel kellene kezdenie minden napját. Nem kell mindennap a Twitteren lógniuk, de célszerű ott lenni akkor, ha valami fontosat akarnak megosztani a felhasználókkal. A lényeg, hogy ezek a bejegyzéseket mindig az adott vezető tegye és azok személyes hangvételűek legyenek.

"Természetesen a jövőben is lesznek olyan cégek, amelyek teljesen elzárkóznak a közösségi portálokon való megjelenés elől. Ennek ellenére ismerni fogjuk őket. De ha egy vállalat progresszív akar lenni és részt akar venni a folyamatokban, akkor a szociális médiákban való szereplése egyenértékű a szakmai telefonkönyvekben való megjelenéssel. A szlogen ismerős: aki kimarad, lemarad. Amikor mi a WEF-nél ebbe az irányba nyitottunk, megjelentünk a YouTube-on. Ma már átlagosan havonta 80 000-szer nézik meg a videóinkat. A szociális médiáknak köszönhetően a WEF-nek egy teljes más közönséget is sikerült meghódítania, megszólaltatnia."

"Ez a Going Direct nevű folyamat egyben a hagyományos sajtóorgánumok megkerülését is jelenti. Ha egy cégnek valami mondandója van, természetesen megkereshet egy reklámügynökséget vagy különböző szerkesztőségeket, de mindezt megteheti úgy is, hogy a közlésre váró információkat saját maga terjeszti el. Ha az információ elég érdekes, később úgyis átveszik a hagyományos médiák is. Mindez nem azt jelenti, hogy a klasszikus sajtóorgánumok ideje lejárt, csupán a monopolhelyzetüket veszítették el" - hangsúlyozta Matthias Lüfkens.


A szakember közölte: fontos, hogy a cégeknél a szociális médiák használatára vonatkozó világos irányelvek legyenek és hogy az összes alkalmazottat felvilágosítsák e platformok használatáról. Amelyik dolgozó egy közösségi oldalon megszólal, az legyen tisztában azzal, hogy a munkaadóját képviseli, hogy mit mondhat és mit nem.

"Vannak olyan vállalatok, amelyek megtiltják a munkatársaiknak a Facebook és más közösségi hálózatok látogatását, illetve, hogy ott a cégük alkalmazottjaként mutatkozzanak. Ezek a cégek szembemennek a kor szellemével. Egy idő múlva ugyanis nem azt fogják mondani az emberek, hogy melyik országból származnak, hanem, hogy melyik platformról érkeztek. Egy cég, amelyik folyamatosan végigkíséri a technikai fejlődést, végig a kezében fogja tartani annak ellenőrzését is. Aki megadja az alaphangot, az pozitív eredményt könyvelhet el" - szögezte le végül a WEF kommunikációs vezetője.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • valentine2 #3
    Csak az eltérített Twitter fiókokkal vigyázzunk!

    Szélessáv
  • chuky123 #2
    Ezt a lufit is addig fújják mig kipukkad
  • lapaleves #1
    "részt vesz a folyamatokban"

    he? milyen folyamatokban? barátkozásban? inkább a munkában kéne részt venni, hogy jó termék legyen, és a júzer ne azzal töltse az idejét, hogy újért dolgozik / szerelteti az elromlott fost... "...gondozása naponta fél óránál nem vesz több időt igénybe és minden cégvezetőnek kötelezően ezzel kellene kezdenie minden napját."

    a másik szakértői megállapítás:

    "a kor szelleme"

    kicsit sok marketinget ittunk aztán elhisszük.