Berta Sándor
Akár a Twitteren is működhetnek a jövő ügyfélszolgálatai
A Service-Community.net és a Value5 azzal a céllal működik együtt a jövőben egymással, hogy a 21. század igényeinek megfelelő ügyfélszolgálati rendszereket hozzanak létre.
A két cég olyan megállapodást kötött egymással, amelynek köszönhetően multimédiás ügyfélszolgálatokat alakítanak ki. A szöveg és beszéd alapú multimédiás ügyfélszolgálat már nem utópia, hanem nagyon is valóság. A Value5 online platformja segítségével több mint 500 virtuális szakértőnek ad munkát. A felhasználóknak nem kell forródrótokat hívogatniuk, hanem SMS-ben, WAP-on, chaten, e-mailben, az iPhone, az Android vagy éppen a Blackberry kijelzőjén keresztül, esetlegesen a Twitteren vagy a Facebookon is segítséget, tanácsokat kérhetnek.
"A közösségi média a call-center ágazat számára még egy idegen szó. De mi történik akkor, ha a szuper-felhasználókat tanácsadókká tesszük? Aki ugyanis jól kiismeri magát egy adott területen az könnyedén továbbadhatja a tudását másoknak. A Value5 rendszerén keresztül akár még egy virtuális ügyfélszolgálatot is létrehozhatna és működtethetne, ezáltal pedig pénzt kereshetne" - nyilatkozta Björn Behrendt, a Service-Community.net ügyvezetője.
"Itt nem csak egyszerű ajánlásokról van szó, hanem mondjuk egy készülék beüzemelésével kapcsolatos tanácsokról vagy egy termék fontos teljesítményadatainak a megszerzéséről, esetleg egy szolgáltatás jellemzőinek a megismeréséről" - tette hozzá Peter Weilmuenster, a Bitronic cég vezetője. A Value5 projekt keretében a beérkező tanácsokat azonnal továbbítják az adott gyártó szakembereinek és ezáltal még jobban optimalizálni lehet a termékeket és a szolgáltatásokat.
"A call-center ügynökségeknek is meg kell jelenniük a közösségi portálokon és össze kell gyűjteniük az emberek észrevételeit, tapasztalatait. A munkatársaknak meg kell tanulniuk helyesen kezelni a kritikákat, a jobbító szándékú javaslatokat és az ajánlásokat" - mondta Björn Behrendt. A mobil szolgáltatások ezen a területen is nagy előrelépést jelenthetnek. "A mobil készülékek kijelzőin szervizlehetőségek jelennek meg. Ezekkel a funkciókkal megoldható az ügyfélpanaszok 80 százaléka. Vagyis az embereknek nem kell felhívniuk az ügyfélszolgálatokat" - szögezte le a szakember.
A két cég olyan megállapodást kötött egymással, amelynek köszönhetően multimédiás ügyfélszolgálatokat alakítanak ki. A szöveg és beszéd alapú multimédiás ügyfélszolgálat már nem utópia, hanem nagyon is valóság. A Value5 online platformja segítségével több mint 500 virtuális szakértőnek ad munkát. A felhasználóknak nem kell forródrótokat hívogatniuk, hanem SMS-ben, WAP-on, chaten, e-mailben, az iPhone, az Android vagy éppen a Blackberry kijelzőjén keresztül, esetlegesen a Twitteren vagy a Facebookon is segítséget, tanácsokat kérhetnek.
"A közösségi média a call-center ágazat számára még egy idegen szó. De mi történik akkor, ha a szuper-felhasználókat tanácsadókká tesszük? Aki ugyanis jól kiismeri magát egy adott területen az könnyedén továbbadhatja a tudását másoknak. A Value5 rendszerén keresztül akár még egy virtuális ügyfélszolgálatot is létrehozhatna és működtethetne, ezáltal pedig pénzt kereshetne" - nyilatkozta Björn Behrendt, a Service-Community.net ügyvezetője.
"Itt nem csak egyszerű ajánlásokról van szó, hanem mondjuk egy készülék beüzemelésével kapcsolatos tanácsokról vagy egy termék fontos teljesítményadatainak a megszerzéséről, esetleg egy szolgáltatás jellemzőinek a megismeréséről" - tette hozzá Peter Weilmuenster, a Bitronic cég vezetője. A Value5 projekt keretében a beérkező tanácsokat azonnal továbbítják az adott gyártó szakembereinek és ezáltal még jobban optimalizálni lehet a termékeket és a szolgáltatásokat.
"A call-center ügynökségeknek is meg kell jelenniük a közösségi portálokon és össze kell gyűjteniük az emberek észrevételeit, tapasztalatait. A munkatársaknak meg kell tanulniuk helyesen kezelni a kritikákat, a jobbító szándékú javaslatokat és az ajánlásokat" - mondta Björn Behrendt. A mobil szolgáltatások ezen a területen is nagy előrelépést jelenthetnek. "A mobil készülékek kijelzőin szervizlehetőségek jelennek meg. Ezekkel a funkciókkal megoldható az ügyfélpanaszok 80 százaléka. Vagyis az embereknek nem kell felhívniuk az ügyfélszolgálatokat" - szögezte le a szakember.