Berta Sándor

A rövid üzenetek fokozzák a koncentrációt

Még gyakran maga Biz Stone, a Twitter alapítója is úgy érzi, hogy képtelen megbirkózni az összes információval.

A szakember a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak adott exkluzív interjújában számos területre kitért. Biz Stone szerint a tweetek fokozni tudják a felhasználók koncentrációját és néhány "kísérletet" is beharangozott a következő félévre. "A 140 karakteres üzenetek arra jók, hogy más emberek gyorsan megtudják, éppen mi zajlik körülöttünk vagy velünk. A Twitteren másodperceken belül megkapják ezeket az információkat. Vagyis ez a szolgáltatás gyakorlatilag arra jó, hogy megtudjuk mi történik most. Sokan meglepődnének, hogy mi minden fér 140 betűbe, ennek már egy külön művészeti formája is kialakult. A Sun vezetője nemrég a Twitteren jelentette be a lemondását, egy haiku formájában."

"Korábban mi is egy hasonló megoldásban gondolkoztunk. Arra gondoltunk ugyanis, hogy a 140 karakteres korlátozás kihozza majd az emberekből a kreativitást. Eredetileg a 160 jeles megoldásra gondoltunk, ennyit használhatunk ma az SMS-ekben is és a Twitter úgy indult, hogy bárki útközben is elküldhesse az információit. Később azonban mégis a 140 karakteres korlátozás mellett döntöttünk, hogy elég hely maradjon a küldő nevének is" - emlékezett vissza a kezdeti időkre Biz Stone.

A szakember elmondta, hogy az igazi áttörést a 2007-es South by Southwest Film- és Zenei Fesztivál hozta meg a számukra, mivel ennek a rendezvénynek volt egy technológiai része is. Az egyik előadáson egyszer csak felálltak a látogatók, mivel azt az üzenetet kapták, hogy a másik előadás sokkal érdekesebb.

"Mi csak azokat a folyamatokat gyorsítjuk fel, amik a világban amúgy is szóbeszéd útján terjednek. Ez kitűnően megmutatkozik például a filmek esetében: ha sokan elmennek megnézni egy filmet pénteken és azt rossznak találják, akkor azonnal megüzenik a Twitteren keresztül az ismerőseiknek, így ez az információ már kihathat a szombati mozilátogatói számokra. Mindez azt jelenti, hogy nyomást gyakorolunk, hogy mindenki még jobb legyen. A Twitter segíthet a konferenciákon az események nyomon követésében és abban, hogy elindíthassák az azokról szóló saját eszmecseréiket.

Néha nekem is az az érzésem, hogy a rám zúduló információkkal nem tudok mit kezdeni. Három elektronikus postafiókom van, amelyekbe minden nap száz e-mail érkezik és mindenki elvárja, hogy visszaírjak. Pontosan emiatt fejlesztettük ki a Twittert. Ott ugyanis mások az elvárások. Senkinek sem kell azonnal válaszolnia valamire és akkor sem fog senki haragudni az illetőre, ha néhány napra eltűnik. Az én eddigi leghosszabb Twitter-mentes időszakom két napot tett ki" - jegyezte meg a a Twitter alapítója.

Biz Stone szerint a szolgáltatás keretében sok érdekes információ bukkan fel, például, hogy késik egy vonat vagy, hogy valaki talált egy jó éttermet. Ezek olyan információk, amik valakinek azonnal fontosak. De ugyanez észrevehető akkor is, ha valaki a Twitteren egy termék vagy egy cég nevére keres rá. A jövőben azonban jobban ki kell szűrni, hogy mely üzenetek fontosak és melyek nem. A cél az, hogy a felhasználók a legfontosabb információkat mindig legfelül olvashassák.

"A Google Buzz nem jelent számunkra közvetlen konkurenciát, mivel ott az emberek csak a kapcsolataiknak küldenek üzeneteket, a Twitteren viszont mindenkinek. De az ő szolgáltatásuk is nagyon innovatív és azt mutatja, hogy nekünk is folyamatosan fejlődnünk, javulnunk kell. Egy napon ugyanis valóban felbukkanhat egy olyan piaci szereplő, aki valóban a konkurenciánk lehet és ha ártani tud nekünk, akkor az a saját hibánk lesz."
"Jelenleg mindenesetre már több mint 50 000 alkalmazás és honlap támogatja a Twittert. A mi célunk a Google-lel kötött együttműködésben, hogy továbbadhassuk az információkat, de nem ez lesz a hosszú távú üzleti modellünk. Annyit azonban az utóbbiról elárulhatok, hogy szeretnénk különböző cégeknek segíteni abban, hogy a jelenleginél jobb szolgáltatásokat nyújthassanak az ügyfeleiknek. Ez részben marketing-, részben ügyfélszolgálati feladat. Egy nap talán a vállalatoknak lesz saját Twitter-oldaluk. Mindez az idei esztendő első felében körvonalazódhat, elkezdünk ugyanis kísérletezni. Biztos, hogy elsőre nem sok dolgot fogunk jól csinálni, igaz, az amúgy sem sikerült soha" - szögezte le végül Biz Stone.

A Twitter alapítója korábban számos projekten dolgozott. Először létrehozta a Xanga nevű blogot, majd a Google Blogger nevű szolgáltatásának fejlesztésében is részt vett. Ezután egy podcastokkal foglalkozó oldalt alakított ki és ennek keretében jött létre a Twitter, amit Jack Dorsey és Evan Williams segítségével alapított meg. Stone jelenleg a cég kreatív igazgatója, 35 éves és Bostonból származik.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Justil #10
    "Ugyanakkor elemzők arra hívják fel a figyelmet, hogy a fent hivatkozott mérések nem pontosak, mert kizárólag a Twitter weboldalának forgalmát mérik, de azokat a felhasználókat nem, akik azt valamilyen kiegészítő szolgáltatás vagy szoftver - például mobiltelefon vagy a Twitter forrásait feldolgozó harmadik fél által biztosított szolgáltatás - segítségével olvassák vagy írják maximum 140 karakteres üzeneteiket. "

    az elemzők arra is felhívhatnák a figyelmet, hogy ezzel a saját elemzésüket gyakorlatilag halottnak titulálhatják, mert egy kalap szart sem ér. az ilyen elemzőket küldeném wc-t puceválni, meg utcát seperni.

    még hogy nem pontosak a mérések pff. épp csak totálisan ellentmondanak a valóságnak, de sebaj...
  • Justil #9
    bazz, pedig a beírásaid alapján alapvetően értelmes embernek tűnsz, de ez már röhejes, amit csinálsz.

    hányszor, hány topicban kell még elmagyarázni neked, mire megérted, hogy amit linkelsz, egy bődületes faszság? nem a twittert használják kevesebben, hanem a webes felületet, mert eléggé elterjedtek a desktop kliensprogramok hozzá...

    fogd már fel végre, és ne linkelgesd ezt a hülyeséget, köszi!
  • Angelwing #8
    Mi az a twitter?
  • Molnibalage #7
    Nekem úgy kellett elmagyarázni, hogy mi a pél ez. Kb. ennyrire van erre szükség...
  • Tetsuo #6
    Ez olyan, h a baratom volt moziban, akkor beirja. h a x film egy atomszar, en meg elolvasom az osszes beirast ismeroseimtol, mire rabukkanok a mozisra, v mi?
  • slickboy #5
    "A szakember elmondta, hogy az igazi áttörést a 2007-es South by Southwest Film- és Zenei Fesztivál hozta meg a számukra, mivel ennek a rendezvénynek volt egy technológiai része is. Az egyik előadáson egyszer csak felálltak a látogatók, mivel azt az üzenetet kapták, hogy a másik előadás sokkal érdekesebb."

    Világos, valaki elfingja magát Twitteren és mindenki rohan szagolni.

    Nagyon erőlködik mindenki, hogy valami újat találjon ki (Google Buzz, Wave, stb), de eléggé izzadságszagúak. Olyan csináljunk-valamit-hátha-jó-lesz-valamire dolgok. Persze a webes kommunikációs szakemberek már előre látnak mindent és tudják az üdvözítő receptet, de azért ők is szenvednek a rájuk zúduló információtömegtől, de ez arra sarkallja őket, hogy valami innovatívat alkossanak, amely egyszerű, forradalmi, nélkülözhetetlen.
  • kozik #4
    Az sokkal nagyobb baj, hogy egy elvileg reszben tudomanyos honlapon ilyen cimmel egy ures omlengest olvashatunk egy mediaszereplotol.
  • pasi29uk #3
    Növessz intellektuális fejet és csináltass egy névjegykártyát, hogy te vagy a nagy kelet-európai netes média mogul. Ja és vízionálj a blogodban a jövőről...

  • Griphons #2
    "Három elektronikus postafiókom van, amelyekbe minden nap száz e-mail érkezik és mindenki elvárja, hogy visszaírjak. Pontosan emiatt fejlesztettük ki a Twittert. Ott ugyanis mások az elvárások."
    És kedves Mr Stone, most hogy twitterezel már nem kapsz napi 100-100 emailt? Vagy most már jobb kedvel tojod le őket?
    Ilyet hogy a tweet növeli a koncentrációt én is ki tudok találni. Mondjuk az én honlapom látogatása meg növeli a potenciált. Ha betörök a médiapiacra nekem is hinni fog a sok birka?
  • B0nFire #1
    Ha-ha! Egyre kevesebben használják a twittert