Berta Sándor

Elterjedhetnek a testszkennerek a repülőtereken

A néhány hete meghiúsult detroiti repülőgépmerénylet miatt több országban is bevezethetik a speciális berendezéseket.

Németország az ötödik állam lehet, amely bevezeti a vitatott hatékonyságú berendezéseket. Korábban Hollandia, Olaszország, Nagy-Britannia és Nigéria jelezte, hogy a jövőben alkalmazni fogják a helyi légikikötőkben a készülékeket. A FOCUS magazin információi szerint hamarosan minden német légikikötőben megjelenhetnek a szövetségi rendőrség által kifejlesztett különleges ellenőrző berendezések.


A Lübecki Rendőrségi Akadémia munkatársai által módosított első készülékeket, amelyek kitakarják a légiutasok nemi szerveit, már ebben a hónapban bemutatják Klaus Dieter Fritsche belügyminisztériumi államtitkárnak. Az új eszközöknél igyekeznek maximálisan figyelembe venni a személyiségi jogokat és az egészségügyi szempontokat, vagyis a cél az, hogy az átvilágítás ne károsítsa a légiutasok egészségét vagy szervezetét.

A német rendőrség bírálta az amerikai közlekedésbiztonsági felügyeletet, mondván csak 20 órával az eset után jutott információkhoz és azokat is kerülőúton, a Lufthansától kapta. Emiatt a német repülőtéri szakemberek értékes időt veszítettek a megfelelő biztonsági óvintézkedések bevezetésére. A szakértők, köztük Thilo Weichert, Schleswig-Holstein adatvédelmi biztosa ugyanakkor arra hívták fel a figyelmet, hogy ezek a megoldások sem kijátszhatatlanok és nem nyújtanak tökéletes védelmet. Mindez azt jelenti, hogy még mindig fennáll majd a veszélye annak, hogy valakik robbanóanyagokat vagy fegyvereket csempésznek fel a repülőgépekre.

A szakember emellett azt emelte ki, hogy bizonyos eszközök, például a szívritmus-szabályozók vagy a mesterséges protézisek komoly problémákat okozhatnak, ezáltal pedig kínos jelenetek alakulhatnak ki. "A 2009. december 23-i merényletkísérlettel kapcsolatos vizsgálatok még le sem zárultak, de az már most biztos, hogy a testszkennerekkel kapcsolatos követelések rossz irányt jelentenek. A biztonság csak minimális mértékben nőne, viszont masszívan beavatkoznának a légiutasok személyiségi jogaiba" - olvasható Thilo Weichert állásfoglalásában.

Annette Schavan német kutatási minisztert az érvek nem hatották meg és kijelentette: biztos abban, hogy már a nyáron bemutathatják az új generációs testszkennerek első teszteredményeit. Wolfgang Bosbach, a CDU politikusa is úgy nyilatkozott, hogy már az idén elterjedhetnek a német repülőtereken ezek a megoldások.

Roberto Maroni olasz belügyminiszter közölte, hogy az új rendszerek bevezetése előtt mindenképpen le kell győzniük az adatvédők ellenállását. A tervek szerint az első berendezéseket a római Fiumicino és a milánói Malpensa légikikötőkben szerelik fel, de csak a nagy biztonsági kockázatot jelentő légiutak előtt fogják használni. Gordon Brown brit miniszterelnök vasárnap a BBC-nek adott interjújában jelentette be, hogy fokozatosan vezetik be a testszkennereket. Az első repülőtér, ahol az új berendezések debütálnak, a londoni Heathrow lehet.


Szigorúbb átvizsgálási szabályokat vezetett be az USA az oda tartó repülőgéputasok számára: a szúrópróbaszerű vizsgálatok sűrítésével mindenkinek számolnia kell, 14 indulási ország esetében pedig az összes utast motozásnak és kézipoggyász-vizsgálatnak vetik alá. A közlekedésbiztonsági felügyelet közleménye szerint az új szabályozás mindazokra vonatkozik, akik olyan országból, illetve olyannak az érintésével érkeznek, amelyet az USA külügyminisztériuma a terrorizmust támogatónak tekint - ilyen állam Irán, Kuba, Szíria és Szudán. Rajtuk kívül még tíz ország érintett a szigorításban Afganisztántól Szomáliáig, beleértve az USA olyan fontos partnereit is, mint Pakisztán vagy Szaúd-Arábia.

Az intézkedések ellen azonnal tiltakozott számos civil szervezet - jelentette a BBC -, az amerikai-arab diszkriminációellenes bizottság nevű szervezet szószólója például rendkívül veszélyesnek minősítette, hogy egyik pillanatról a másikra terroristagyanúval bélyegeznek meg embereket csak azért, mert egy adott országból valók.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • xyl #29
    Amúgy pedig errõl van szó:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Backscatter_X-ray

    Még hogy nem Röntgen... Nah!
  • sonance #28
    Az amerikai meg akkora birka, hogy simán megeszi a hülye terroristás sztorikat. Persze, szent háború az USA ellen, a turbános pali, aki homokon kívül mást sem látott egyszer csak felugrik a repcsire pár kiló C4-gyel, hogy 9.700 kilométert utazva kinyírjon pár amerikait. LOL. Így jobban hihető: ráfogjuk valamelyik elmaradott államra, hogy "terroristák", csapatokat "állomásoztatunk" a térségben, akik "megvédenek" a "konfliktustól". Cserébe lenyúljuk az összes ásványkincset, mivel kedvez az időjárás, termesztjük a mákot, amit azután heroin formájában jó áron eladunk.
  • Zoleeca #26
    Miért? Korlátozzák? Fel és leszálláskor nem, utána szabadon használhatod őket (kivéve wifi/mobil - de ez utóbbiaknál újabban már van repülőgép mód).
    Hol itt a probléma? Az egyedüli gond, ami a 10+ órás útnál előfordulhat, hogy lemerül, és nincs konnektor max business classon (gondolom... bár ennyit még nem utaztam).
  • Hunnenkoenig #25
    Nem az amerikaba tarto forgalom a lenyeg, hanem az elv.

    Tök mindegy, miert vagnak gajra egy vonatot vagy repülöt. Terrorista van eleg europaban is, japanban is meg sok egyeb azsiai orszagban. Van am olyasmi is, mint belföldi terrorizmus.

    Ja, hogy nekünk mindig az amerikaiakat kjell majmolni es ugy ugrani, ahogy ök csettintenek?

    Meg kell szakitani velük minden kapcsolatot, aztan rohadjanak meg a fene nagy biztonsagukban ott ahol vannak. Nekem aztan rohadtul nem kell amerikaba utaznom, szoval felölem aztan fallal is körbe vehetik magukat.

    Ha en lennek a vezetö, azt mondanam, hogy "igen köcsög? Akkor tudod mit? Nem repülünk hozzatok, oszt kesz". Meglatnank meddig birnak.

    Akinek meg üzleti kapcsolata van ott, az költözzön oda, avgy hasznalja a telefont, netet az üzleti ügyeire.
  • lapaleves #24
    azért azt figyelted ugye, hogy egy vonat lényegi része jellemzően centi vastag fémből van és ritkán zuhan többszáz métert, ha valaki kilukasztja az oldalát.

    persze meg lehetne oldani off-line (vágány szétcsavarozással vagy ilyesmi), de azzal meg az a baj, hogy európából nagyon ritka az amerikába irányuló vasútforgalom.
  • Hunnenkoenig #23
    Ah a cikket el sem olvasom, mert csak felbaszom az agyam rajta.

    Arra nem jöttek meg ra, hogy talan az egesz egy nagy baromsag. A körömcsipeszem nem vihetem fel, de a köcsög az siman felvitte a robbanoszert a bugykojaban, akkor mire jo az egesz hajcihö?

    Nem azt mondom, legyen biztonsag, de azert alljon mar meg a faklyas menet vaze.
    A szeptember 11-et is ket tapetavago kessel hajtottak vegre könyörgöm. Es 200 birka ott nezte, hogyan repitik öket bele a toronyba.

    Ezt sem a biztonsagi berendezesek allitottak meg, hanem az utasok, mivel mostmar az emberek maskent reagalnak ilyesmire, szerencsere.

    Ezzel az erövel minden vonatallomasra is lehetne hatalmas apparatussal biztonsagi berendezeseket telepiteni, hiszen egy vonaton is vannak annyian, mint egy repülön es vonat elleni merenylet is volt mar annyi, mint repülö elleni. Max a vonatot nem lehet belevezetni egy felhökarcoloba, ok, de ott is pusztulhat nehany ember, ha jol van kivitelezve a merenylet.

    Szoval ez az egesz nem ams, mint parasztvakitas ismet, nomeg valaki megint jo penzt keres rajta.
  • Mike #22
    az már gáz a köbön
    lassan csak meztelenül lehet majd a repülőgépen utazni
    mi lesz a következő lépés a terrorizmus hisztériában?
  • kvp #21
    Van teljes testet atvilagito rendszer is, foleg az afrikai gyemantbanyakban hasznaljak. A gond az, hogy meg ennek a sugarzasa is veszelyes, az meg ismerten karos. Csak mig afrikaban ez nem zavarja a hadurakat, addig europaban mar valoszinuleg tiltakoznanak. Ez a rontgen sem sokkal jobb, de azert meg evente par ut az egeszsegugyi hatarertek alatt van. Aki gyakran repul az megy vegyen sajat repulot vagy jaron olyan orszagokba ahova nem kell ellenorzes.

    A kutyu hatekonysaga tenyleg nem tul jo. A testen beluli targyakat nem mutatja ki. A kitakaros valtozat pont az alsogatyaban talalhato robbanoanyag ellen nem jo. Es egy kis trukkel meg fegyvert is keresztul lehet rajta vinni, akar automatat is.

    ps: Tovabbra is allitom, hogy a pali nem akart igazan meghalni, ezert benazta el. A masik, hogy nagy valoszinuseggel megvezettek, tehat a beszervezoi nyugati ugynokok voltak. (anno meg bin laden-t is a cia fizette, ok pedig ismert terrorszervezet, lasd legutobbi nemet eset)
  • jaspercry #20
    Én úgy érzem a probléma ezzel "eszperente szerkezettel" , hogy csak a felületi dolgokat mutatja(ellenkezőleg az Emlékmás-ban ugye csontvázat láttunk)
    A csávoka lenyel egy fél kiló C4-et, azt ugye nem mutatja ki...oszt jön a bumm
    tehát szart sem ér az egész!
    Csak sok perverz állatnak jó aki ezt kezeli.....
    úgy hogy FUCK YOU
  • butuska66 #19
    Nem kötözködésből írom , de hagy jegyezzem meg hogy eszperente írásodból hiányzott a retteget szó. Ugyani s fegyveres szervezet lehet határőr is.