Berta Sándor

FlyNet - teljes körű kommunikáció a Lufthansa járatain

2010 közepétől a német légitársaság teljes körű kommunikációs szabadságot biztosít az utasainak. A tervek szerint már a jövő évtől felszerelnék a Lufthansa távolsági légijáratait a FlyNet rendszerrel.

A FlyNet szélessávú szolgáltatásnak köszönhetően az utasok a jövőben már nem csak szörfölhetnek a világhálón a WLAN-elérések segítségével, hanem SMS-t is küldhetnek a mobil eszközeikről, adatokat továbbíthatnak a PDA-ik, az iPhone- és a Blackberry-készülékeikkel, valamint a GSM/GPRS-hálózatokat is használhatják. A célkitűzések között szerepel, hogy az utasok akár virtuális privát hálózatokat (VPN) hozhassanak létre, illetve hogy lehetővé váljon az utasok egészségügyi távfelügyelete. A programban a légitársaság partnere a Panasonic.

"Ügyfeleink a kommunikáció királykategóriájában érezhetik majd magukat. Különösen az üzletemberek számára lesz hasznos az kommunikációs sokszínűség, amivel egyébként csak egy luxusszállodában találkozhatnak" - jelentette ki Wolfgang Mayrhuber, a Lufthansa vezérigazgatója. "Nagyon örülünk a Lufthansával való együttműködésünknek és hogy sikerült a céget elsőként megnyernünk az eXCon-nect-Systems szélessávú rendszer használatára. A légiutasok szélessávú internetezésével kapcsolatban szerzett tapasztalatai miatt a Lufthansa ideális partner a számunkra és egyúttal a FlyNettel igazi éllovassá vált" - mondta Paul Margis, a Panasonic Avionics Corporation vezérigazgatója.

A FlyNet előnye az egyszerűségében rejlik. Az emberek az egész kabinban bármilyen WLAN-modullal ellátott eszközt (laptop, mobil-és okostelefon, PDA stb.) használhatnak. A kapcsolatok költségét vagy hitelkártyával egyenlíthetik ki vagy később megkapják az azokat tartalmazó számlát. Ezenkívül internetezésre válthatók a Miles & More szolgáltatás keretében gyűjtött mérföldek is. A rendszer további előnye, hogy számos konstrukciót kínál, választható egy órára vonatkozó csomag éppúgy, mint egy havi átalánydíj is. Korábban a Lufthansa rendelkezett a világ legnagyobb internetképes légi flottájával, a 69 repülőgépen havonta átlagosan 30 000-en utaztak.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • mad mind #5
    A 11 órát énse, de afölött már megkezdődött az unalom, 14 óra fölött meg már ki akartam tépni a repcsi ajtaját.
    Az Airfrancenál is lehet tévézni economyn.
  • wolruf #4
    Legalábbis a lufthansa gépeken volt uncsi :) A Swiss, KLM gépein folyamatosan, még Economy-n is lehetett saját képernyőn filmet nézni vagy rádiózni. Én nem unatkoztam soha végig a 11 órás utakat, úgyhogy részemről ez csak egy plusz dolog lenne. Telefonálni már telefonáltam repcsin (székbe épített telefonról), VISA kártyával, bár a végösszegnél majdnem elsírtam magam (1 perces beszélgetés volt :D ). Nagyjából 6-7000 Ft-ra jött ki. Hát igen, a szükség nagy úr :D
  • Utokverek #3
    Hagyjátok már a terroristázást!

    ON:
    Na végre, lesz wifi! :) Eddig mindig szívás volt, hogy x órán át semmit nem lehetett csinálni a gépeken, örülök neki, hogy végre megváltozik. Viszont, akkor már becsaphatnának egy konnektort is az ülések mellé, akkor simán el lehet verni a hosszú utakat sg-s trollkodással :D
  • bakagaijin #2
    Ilyen volt kb 5 évvel ezelőtt is a Lufthansa járatain, a kutyának nem kellett, drága is volt, ezért leállították a projektet. Úgy tűnik mostanra ért meg a piac, vagy vitték lejjebb az árakat :). 2006-os árak.
  • krajcsovszkig #1
    Jó ötlet ez, kár hogy nem utazom Luhthansával (meg úgy repülővel se gyakran)

    Csak nehogy a terroristák kezébe kerüljön!!!