Gyurkity Péter

800 repülőn lesz idén szélessávú internet

Az internet globális terjedésén belül különösen a repülőkön használt berendezések forgalmának növekedése emelkedik ki, amelynek eredményeként az idei év végére mintegy 800 járaton lesz szélessáv.

Az In-Stat cég elemzéséből megtudhatjuk, hogy 2008 végén világszerte alig 25 repülőgépen volt igénybe vehető szélessávú internetelérés, ez a szegmens azonban az idei évben jelentős változáson megy keresztül. A különböző társaságok ugyanis - a piaci kereslet láttán - egyre jobban hajlanak a beruházásokra, amit még a jelenlegi gazdasági válság sem tud igazán befolyásolni. Ennek révén az év végére mintegy 800 repülőgépen vehetjük majd igénybe a szolgáltatást, az elkövetkező években pedig további gyors növekedésre számíthatunk.

A társaságok hajlandóságát rögtön megérthetjük, amint a jelentésben elővetített számokra pillantunk. Eszerint ugyanis a szélessávra kiéhezett, azért fizetni hajlandó utasok idén mintegy 49 millió dolláros bevételt generálnak majd világszerte, vagyis az erős kereslet mindenképpen meglesz. 2012-re ráadásul évi 1 milliárd dollár fölé emelkedik majd ez a szám, az elkövetkező négy év alatt pedig a szükséges infrastruktúra gyártói szintén megduplázzák majd bevételüket, nyilván a légitársaságok nagyobb beruházásainak köszönhetően.

2013-ra évente mintegy 200 millió alkalommal kapcsolódnak majd a világhálóra az egyes járatokról szélessávú eléréssel, itt pedig természetesen a hosszabb utak lesznek majd előnyben a rövidebb, kisebb kényelmetlenséget jelentő járatokkal szemben. Ami a felhasznált eszközöket illeti, az összes kapcsolódások kétharmadát hagyományos noteszgépekről bonyolítjuk majd le, míg a maradék egyharmadért a kisebb hordozható eszközök lesznek majd felelősek. Az árakról itt nem esik szó, ám nyilván a díjak is kedvezőbb színben tűnnek majd fel, ahogy egyre jobban elterjed a szolgáltatás.

A jelentés az élő internetes műsorszórást emeli még ki gyorsan növekvő területként, amely jelenleg erősebb lábakra támaszkodhat, az elkövetkező négy évben pedig hasonlóan jó mutatókat produkál majd.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • foregister #4
    Az American Airlines-on valóban müxik a $13-os net. Amit nem értek, hogy hogy tudták (viszonylag) stabilan megoldani. Egyébként nem mindegy, hogy melyik reptérről indul a repülő (pl. Newark-Miami nincs, míg JFK-Miami van).
  • bakagaijin #3
    Boeing-nek volt egy sajátja, a Connexion, de ezzel leálltak pár éve mert nem volt rá elég kereslet (értsd: drága volt). Elég sok helyre eladták, Európában pl. Lufthansának, ők voltak az elsők akik netet szolgáltattak odafennt. Azóta az amerikai kormány a saját járatain használja a rendszert.

    A mostaniakat ezek használják (fogják használni) pl. American Airlines, Delta, Air Canada, Alaska Airlines. AA 13 USD-t kér 3 órát meghaladó útnál. Ryanair is tervezi egyébként (most csak GPRS van), ők az Airbus féle megoldást preferálják (a mobiltelefont is ők szolgáltatják nekik). A RyanAir úgy van ezzel hogy elad bármit amiért pénzt lehet kérni, a repülés igazából csak a ráadás. A díj 2-3 EUR/perc.

    AirCell, Row44, a SITA-Airbus féle OnAir, stb.
  • Ferrer #2
    Malév?
  • FuryAlpha #1
    Mikor,melyik jaratokon/legitarsasagoknal,mennyiert?
    Kerdem en!!!!!!!!!!!!!!!????