Berta Sándor
HDTV: fontosabb a minőségnél a marketing
A HDTV jelölés miatt számos felhasználó a valódinál jóval jobbnak látja a televíziós adások képminőségét. Erre a megállapításra jutottak holland kutatók.
A szakemberek vizsgálataiból kiderült, hogy ez a jelenség akkor is megfigyelhető, hogy ha egy HD-nak minősítette, de közel sem HD minőségű és felbontású adásról van szó. A tudósok két, egyenként 30 fős csoport tagjainak levetítették ugyanazt a DVD-filmet egy síkképernyős televízión. Az egyik csoport tagjainak azt mondták, hogy egy DVD-filmről van szó, míg a másik tagjaival azt közölték, hogy egy HD minőségű és felbontású művet néznek meg. Nos, az első csoportba tartozókhoz képest az utóbbi tagjai a vetítés után kijelentették, hogy jóval tisztábbnak és élesebbnek találták a film képét.
"Az eredmény nem lepett meg minket, még akkor is igaz ez, hogy ha a pszichológiai effekt erősebb volt a vártnál" - nyilatkozta Lidwien van de Wijngaert, a Twentei Egyetem munkatársa. Van de Wijngaert és az Utrechti Egyetemen dolgozó kollégái arra voltak kíváncsiak, hogy mennyire fontos az innovatív fejlesztéseknél a csomagolás, amelynek nagy mértékben köszönhető a termékek későbbi sikere.
A holland kutató úgy vélte, hogy a HD-tartalmak nehézkes elfogadása és terjedése egy rossz marketingstratégiára vezethető vissza. "A kábeltelevíziós szolgáltatók megpróbálják népszerűsíteni a HD-programokat azáltal, hogy a set-top-boxok új funkcióit, például a rugalmas felvételi lehetőségeket vagy a video-on-demand megoldásokat reklámozzák. A marketingben így háttérbe szorul a képminőség. A mi vizsgálatunk rámutatott, hogy pont a képminőség az, ami felkelti az emberek érdeklődését" - szögezte le Lidwien van de Wijngaert.
A szakemberek a vizsgálatok eredményeit nyilvánosságra hozták a Journal Computers in Entertainment (CIE) hetedik évfolyamának harmadik számában.
A szakemberek vizsgálataiból kiderült, hogy ez a jelenség akkor is megfigyelhető, hogy ha egy HD-nak minősítette, de közel sem HD minőségű és felbontású adásról van szó. A tudósok két, egyenként 30 fős csoport tagjainak levetítették ugyanazt a DVD-filmet egy síkképernyős televízión. Az egyik csoport tagjainak azt mondták, hogy egy DVD-filmről van szó, míg a másik tagjaival azt közölték, hogy egy HD minőségű és felbontású művet néznek meg. Nos, az első csoportba tartozókhoz képest az utóbbi tagjai a vetítés után kijelentették, hogy jóval tisztábbnak és élesebbnek találták a film képét.
"Az eredmény nem lepett meg minket, még akkor is igaz ez, hogy ha a pszichológiai effekt erősebb volt a vártnál" - nyilatkozta Lidwien van de Wijngaert, a Twentei Egyetem munkatársa. Van de Wijngaert és az Utrechti Egyetemen dolgozó kollégái arra voltak kíváncsiak, hogy mennyire fontos az innovatív fejlesztéseknél a csomagolás, amelynek nagy mértékben köszönhető a termékek későbbi sikere.
A holland kutató úgy vélte, hogy a HD-tartalmak nehézkes elfogadása és terjedése egy rossz marketingstratégiára vezethető vissza. "A kábeltelevíziós szolgáltatók megpróbálják népszerűsíteni a HD-programokat azáltal, hogy a set-top-boxok új funkcióit, például a rugalmas felvételi lehetőségeket vagy a video-on-demand megoldásokat reklámozzák. A marketingben így háttérbe szorul a képminőség. A mi vizsgálatunk rámutatott, hogy pont a képminőség az, ami felkelti az emberek érdeklődését" - szögezte le Lidwien van de Wijngaert.
A szakemberek a vizsgálatok eredményeit nyilvánosságra hozták a Journal Computers in Entertainment (CIE) hetedik évfolyamának harmadik számában.