Gyurkity Péter
Nem omlott össze az amerikai digitális átállás
Bár még mindig sokan nem állnak készen a digitális televíziózásra a tengerentúlon, az átállás napján az illetékesek szerint kezelhető volt a megkeresések áradata - csaknem 3 millió háztartásban van még munka.
A Szövetségi Kommunikációs Bizottság által közzétett jelentés szerint az analóg sugárzás utolsó napján, vagyis ezen a pénteken, nagyobb zökkenők nélkül sikerült túlélni a legnehezebb időszakokat, így kijelenthető, hogy elkerülték a sokak által vizionált katasztrófát. A nagy nap így inkább az Y2K körüli hisztériára hasonlít, mintsem a Disznó-öbölre, ami mindenképpen jó hír az illetékeseknek.
Pénteken az Egyesült Államokban összesen 971 állomás szüntette meg eddigi analóg adását, amelyet minden esetben a kizárólag digitális alapokon működő utód váltott fel. Ehhez természetesen a háztartásokat a szükséges készülékekkel kellett kiegészíteni, így várható volt, hogy az utolsó napokon telefonhívások valóságos áradata lepi majd el a hivatal központjait, különös tekintettel arra, hogy az eredeti februári határidő táján még 5 millió otthon esetében hiányoztak a feltételek.
Ez be is következett, pénteken például egyetlen nap alatt 317 ezer hívást regisztráltak a hivatal munkatársai, ezt azonban az összes call-center, valamint 4000 ezer operátor bevonásával sikerült ellensúlyozni. Az átlagos várakozási idő a vonal másik végén lévő fogyasztók számára 5 perc volt, a központok pedig 24 órán keresztül rendelkezésükre álltak. Az összes hívások egyharmada a set-top-box készülékekkel volt kapcsolatos, ezek nagy részét azonban az állomáskereső funkció újbóli használatával megoldották (számos csatorna került új frekvenciára). További 20 százalék vételi gondokról számolt be, itt sem találkoztak azonban nagy problémákkal a többség esetében.
Az első számú gondot továbbra is a lemaradók tömege jelenti, a Nielsen június 12-én lezárult felmérése szerint ugyanis még mintegy 2,8 millió háztartásból hiányoznak a szükséges készülékek. Az FCC előtt így további kemény munka áll, bár azt kiemelték, hogy a helyzet mindenképpen jobb, mint az eredeti februári határidő idején. A készülékekből (egy-két kivétellel) megfelelő mennyiség állt rendelkezésre az üzletekben, a kínálattal így nem volt különösebb gond. A különböző csatornák pedig a maguk részéről a jelerősség növelésével igyekeznek biztosítani, hogy mindenki kellő minőségben részesüljön az átállás előnyeiből.
A Szövetségi Kommunikációs Bizottság által közzétett jelentés szerint az analóg sugárzás utolsó napján, vagyis ezen a pénteken, nagyobb zökkenők nélkül sikerült túlélni a legnehezebb időszakokat, így kijelenthető, hogy elkerülték a sokak által vizionált katasztrófát. A nagy nap így inkább az Y2K körüli hisztériára hasonlít, mintsem a Disznó-öbölre, ami mindenképpen jó hír az illetékeseknek.
Pénteken az Egyesült Államokban összesen 971 állomás szüntette meg eddigi analóg adását, amelyet minden esetben a kizárólag digitális alapokon működő utód váltott fel. Ehhez természetesen a háztartásokat a szükséges készülékekkel kellett kiegészíteni, így várható volt, hogy az utolsó napokon telefonhívások valóságos áradata lepi majd el a hivatal központjait, különös tekintettel arra, hogy az eredeti februári határidő táján még 5 millió otthon esetében hiányoztak a feltételek.
Ez be is következett, pénteken például egyetlen nap alatt 317 ezer hívást regisztráltak a hivatal munkatársai, ezt azonban az összes call-center, valamint 4000 ezer operátor bevonásával sikerült ellensúlyozni. Az átlagos várakozási idő a vonal másik végén lévő fogyasztók számára 5 perc volt, a központok pedig 24 órán keresztül rendelkezésükre álltak. Az összes hívások egyharmada a set-top-box készülékekkel volt kapcsolatos, ezek nagy részét azonban az állomáskereső funkció újbóli használatával megoldották (számos csatorna került új frekvenciára). További 20 százalék vételi gondokról számolt be, itt sem találkoztak azonban nagy problémákkal a többség esetében.
Az első számú gondot továbbra is a lemaradók tömege jelenti, a Nielsen június 12-én lezárult felmérése szerint ugyanis még mintegy 2,8 millió háztartásból hiányoznak a szükséges készülékek. Az FCC előtt így további kemény munka áll, bár azt kiemelték, hogy a helyzet mindenképpen jobb, mint az eredeti februári határidő idején. A készülékekből (egy-két kivétellel) megfelelő mennyiség állt rendelkezésre az üzletekben, a kínálattal így nem volt különösebb gond. A különböző csatornák pedig a maguk részéről a jelerősség növelésével igyekeznek biztosítani, hogy mindenki kellő minőségben részesüljön az átállás előnyeiből.