Berta Sándor
Televíziót hallgatnak az internetezők
Érdekes jelenséget figyeltek meg a médiakutatók. Az internetezők előszeretettel hallgatnak rádiót vagy televíziót böngészés közben.
Az internetezők fele tart igényt a háttérben valamilyen másik médiára. A felhasználók 44 százaléka hallgat rádiót, 22 százalékuk néz vagy hallgat televíziót, 9 százalékuk olvas újságot, 11 százalékuk pedig magazint lapozgat. Ez derült ki a TNS Emnid média és szociális kutatótársaság és a Rádióközpontok nevű szervezet közös felméréséből. A leggyakrabban internetezés közben az emberek regionális rádiók műsorait hallgatják, ezt követik a zenei CD-k, az MP3-as fájlok lejátszása, majd az online rádiók. A 14 és 19 év közötti korosztály tagjainak 58, a 19 és 40 éve közötti korosztályba tartozóknak pedig az 53 százaléka szeret zenét vagy rádiót hallgatni a világhálón való böngészés alatt.
A sok időt az interneten töltők ugyanakkor inkább az online rádiók műsoraira és a világhálón elérhető zenei felvételekre támaszkodnak. "Az eredmények azt mutatják, hogy az internet és a rádió használata napjainkban szinte összetartozik. A felhasználók fülei szabadon maradnak, hiszen a képernyőre koncentrálnak és ezért egy rádió kapcsolati szerepet tölthet be a virtuális és a valódi világ között" - hangsúlyozta Jan Peter Glootz, a TNS Emnid kutatási munkatársa.
"A kombinált használat dupla előnyöket jelent, hiszen ha valaki hall egy jó reklámot a rádióban, az felkeltheti a figyelmét és arra azonnal rákereshet az interneten. Ráadásul online elérhetők a termékinformációk, a tesztek, az ár szerinti keresők és megtalálhatók a virtuális boltok is" - tette hozzá Lutz Kuckuck, a Rádióközpontok ügyvezető igazgatója. A szakember jóslata szerint a rádió szerepe a közeljövőben csak tovább erősödhet, éppen ezért a rádióknak bővíteniük kell az online ajánlataikat és tovább kell fejleszteniük a webes megjelenésüket.
Az internetezők fele tart igényt a háttérben valamilyen másik médiára. A felhasználók 44 százaléka hallgat rádiót, 22 százalékuk néz vagy hallgat televíziót, 9 százalékuk olvas újságot, 11 százalékuk pedig magazint lapozgat. Ez derült ki a TNS Emnid média és szociális kutatótársaság és a Rádióközpontok nevű szervezet közös felméréséből. A leggyakrabban internetezés közben az emberek regionális rádiók műsorait hallgatják, ezt követik a zenei CD-k, az MP3-as fájlok lejátszása, majd az online rádiók. A 14 és 19 év közötti korosztály tagjainak 58, a 19 és 40 éve közötti korosztályba tartozóknak pedig az 53 százaléka szeret zenét vagy rádiót hallgatni a világhálón való böngészés alatt.
A sok időt az interneten töltők ugyanakkor inkább az online rádiók műsoraira és a világhálón elérhető zenei felvételekre támaszkodnak. "Az eredmények azt mutatják, hogy az internet és a rádió használata napjainkban szinte összetartozik. A felhasználók fülei szabadon maradnak, hiszen a képernyőre koncentrálnak és ezért egy rádió kapcsolati szerepet tölthet be a virtuális és a valódi világ között" - hangsúlyozta Jan Peter Glootz, a TNS Emnid kutatási munkatársa.
"A kombinált használat dupla előnyöket jelent, hiszen ha valaki hall egy jó reklámot a rádióban, az felkeltheti a figyelmét és arra azonnal rákereshet az interneten. Ráadásul online elérhetők a termékinformációk, a tesztek, az ár szerinti keresők és megtalálhatók a virtuális boltok is" - tette hozzá Lutz Kuckuck, a Rádióközpontok ügyvezető igazgatója. A szakember jóslata szerint a rádió szerepe a közeljövőben csak tovább erősödhet, éppen ezért a rádióknak bővíteniük kell az online ajánlataikat és tovább kell fejleszteniük a webes megjelenésüket.