Gyurkity Péter

Az IBM a második legjobb márka

Az idei összegzés szerint globálisan a második helyet szerezte meg az IBM a legnagyobb és legjobb márkák listáján, ám a vásárlók bizalma nagyot csökkent a válság hatására - egyik szféra sem menekült meg.

Az Interbrand közölte 2009-es összesítését, amellyel kapcsolatban rögtön megjegyzik, hogy a kezdetek, vagyis 10 év óta nem figyelték meg a márkák értékének csökkenését. Ez nyilván a gazdasági válság számlájára írható - a vásárlók most sokkal inkább kétségbe vonják az egyes jól ismert márkák által ígért minőséget és az általában vett színvonalat, és ez alól egyik terület sem jelent kivételt.

Jól példázza a jelenséget, hogy bár a legrosszabb helyzetben ebből a szempontból egyértelműen a pénzügyi intézetek vannak (ez nem is csoda, tekintettel a bankok megítélésére és a válságban, valamint az azzal kapcsolatos hírekben betöltött szerepükre), a termékeket gyártó cégek sem menekülhettek el a csökkenés elől. A listán szereplő márkák összesített értéke a tavalyi évhez képest 4,6 százalékkal esett, jelenleg pedig 1,15 billió (igen, billió) dollárra rúg. A piackutató cég mindezt úgy értékeli, hogy a fogyasztók most értékelik át korábban alkotott képüket, valamint a márkákhoz fűződő általános viszonyukat.

A márkák rangsorát azok bevételben játszott szerepe, valamint a jövőben kihasználható tartalékaik alapján állítják össze, egyaránt figyelembe véve a magánfogyasztókat, valamint az üzleti (vállalati) vásárlókat. A Coca-Cola továbbra is az első helyen áll, míg a második a Nagy Kék, vagyis az IBM, amely sikerrel tartotta meg nívója színvonalát, utóbbi még javított is eredményét 2 százalékkal, elérve a 60 milliárd dollárt, egy év alatt pedig több mint 4000 szabadalmat jegyeztettek be az Egyesült Államokban (16 éve folyamatosan az első helyen állnak ezen a téren). Érdekes, hogy míg a Microsoft 4, a GE 10, a Nokia pedig 3 százalékot veszített, a Google viszont a leggyorsabban növekvő márka volt, 25 százalékos javulással, elérve csaknem a 32 milliárd dollárt, ami azt jelentette, hogy a 20. helyről a 10. pozícióba ugrottak előre.

Szakértők azzal magyarázzák a Google szereplését, hogy rendkívüli módon vigyáznak a felhasználók elégedettségének megtartására, semmi "ördögit" nem cselekednek, ami különösen a gazdasági recesszióban látszik meg az eredményen.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Balintos #13
    Ha 30 évvel ezelőtt kapcsolták be, akkor gondolom legalább 30 éve gyártották. Azért a mai IBM megítélésén ez nem sokat javít szerintem.
  • Sanyix #12
    De dolgoztam as400-as db2-n :)

    Viszont folyamatosan az ibm websphere platformját használom, és hát... szar, nem kicsit, de mellette még rohadt drága is, bár az nem az én gondom.
  • Chriss745 #11
    Hát ha a kedves ügyfelek tudnák mi van itt IBM-en belül, asszem sikítva rohannának máshova. Én is megbántam már a percet, mikor beléptem a nagy kík táborába...
  • Turdus #10
    Sanyix, Tinman, kovik: azért nem értitek, mert még nem találkoztatok igazi IBM gépekkel (a pc vonalat hagyjuk, mondom igazi).
    Én dolgoztam olyanon, amit 30 évvel ezelőtt egyszer bekapcsoltak, és azóta megy (nem, nem írtam el). Ne felejtsük el azt sem, hogy IO kapacitásban is az IBM mainframe-k viszik a prímet jóideje (úgy a 70-es évek óta). Memóriakapacitásban szintén: lásd Kasparov és Blue-Gen. Kb mostanra érték be a párhuzamos osztott rendszerek azt a teljesítményt, amit egy ilyen szörny nyújt.
  • Hegi90 #9
    nem a vásárlók bizalma csökkent, hanem a válságban valamilyen oknál fogva kevesbb pénz jut k+f-re
  • sandor4 #8
    viszont a coca-cola egyértelműen a király
    azon túl, hogy ki szereti meg ki nem, a reklámjaik, az imidzsük, az egész cég úgy ahogy van király
  • kovik #7
    Hát nem tudom hogy hogy lehet a 2. legjobb. Nálunk fősuliban nagyon sok IBM gép van, és nem mondaném hogy hűde meg vagyok elégedve velük. Nem rosszak, de azért szerintem tudtak volna jobbakat is szerezni más gyártóktól. Mondjuk mostanában a NEC dolgokat pártolják a fősulin, de azt nem tudom miért. Eleve nálunk nem is nagyon képviselteti magát a gyártó, így a szervíz sem gyors, és ha valamit fizetni kell, akkor nem olcsó. Laptopokat is NEC féléket kaptunk, és aki kicsit is képven van hogy milyen a többi gyártó hasonló árkategóriába eső gépe, egyetért abban, hogy nem érték meg az árukat. Nem a teljesítményükkel van a gond, hanem a minőségükkel. Kb amolyan Albacomp minőség az anyaghasználat, a billentyűzetkiosztás kimondottan rossz. Csak egy példa: az én gépem szinte mindig recseg, ropog, bárhol fogom meg. És már van olyan rész, ahol a burkolat is meg van repedve, pedig a gép mióta megvan, el sem volt mozdítva az íróasztalról, csak mikor vinni kellett bemutatni hogy megvan, és működik. Na de ez már off volt, úgyhogy befejezem.
  • Etinger #6
    Google forever*
  • BlackRose #5
    És mégis mit jelentene az, hogy "nívója színvonalát"? :)
  • roliika #4
    Szerintem meg a szalonna.
    Szalonna