Gyurkity Péter
Az IBM a második legjobb márka
Az idei összegzés szerint globálisan a második helyet szerezte meg az IBM a legnagyobb és legjobb márkák listáján, ám a vásárlók bizalma nagyot csökkent a válság hatására - egyik szféra sem menekült meg.
Az Interbrand közölte 2009-es összesítését, amellyel kapcsolatban rögtön megjegyzik, hogy a kezdetek, vagyis 10 év óta nem figyelték meg a márkák értékének csökkenését. Ez nyilván a gazdasági válság számlájára írható - a vásárlók most sokkal inkább kétségbe vonják az egyes jól ismert márkák által ígért minőséget és az általában vett színvonalat, és ez alól egyik terület sem jelent kivételt.
Jól példázza a jelenséget, hogy bár a legrosszabb helyzetben ebből a szempontból egyértelműen a pénzügyi intézetek vannak (ez nem is csoda, tekintettel a bankok megítélésére és a válságban, valamint az azzal kapcsolatos hírekben betöltött szerepükre), a termékeket gyártó cégek sem menekülhettek el a csökkenés elől. A listán szereplő márkák összesített értéke a tavalyi évhez képest 4,6 százalékkal esett, jelenleg pedig 1,15 billió (igen, billió) dollárra rúg. A piackutató cég mindezt úgy értékeli, hogy a fogyasztók most értékelik át korábban alkotott képüket, valamint a márkákhoz fűződő általános viszonyukat.
A márkák rangsorát azok bevételben játszott szerepe, valamint a jövőben kihasználható tartalékaik alapján állítják össze, egyaránt figyelembe véve a magánfogyasztókat, valamint az üzleti (vállalati) vásárlókat. A Coca-Cola továbbra is az első helyen áll, míg a második a Nagy Kék, vagyis az IBM, amely sikerrel tartotta meg nívója színvonalát, utóbbi még javított is eredményét 2 százalékkal, elérve a 60 milliárd dollárt, egy év alatt pedig több mint 4000 szabadalmat jegyeztettek be az Egyesült Államokban (16 éve folyamatosan az első helyen állnak ezen a téren). Érdekes, hogy míg a Microsoft 4, a GE 10, a Nokia pedig 3 százalékot veszített, a Google viszont a leggyorsabban növekvő márka volt, 25 százalékos javulással, elérve csaknem a 32 milliárd dollárt, ami azt jelentette, hogy a 20. helyről a 10. pozícióba ugrottak előre.
Szakértők azzal magyarázzák a Google szereplését, hogy rendkívüli módon vigyáznak a felhasználók elégedettségének megtartására, semmi "ördögit" nem cselekednek, ami különösen a gazdasági recesszióban látszik meg az eredményen.
Az Interbrand közölte 2009-es összesítését, amellyel kapcsolatban rögtön megjegyzik, hogy a kezdetek, vagyis 10 év óta nem figyelték meg a márkák értékének csökkenését. Ez nyilván a gazdasági válság számlájára írható - a vásárlók most sokkal inkább kétségbe vonják az egyes jól ismert márkák által ígért minőséget és az általában vett színvonalat, és ez alól egyik terület sem jelent kivételt.
Jól példázza a jelenséget, hogy bár a legrosszabb helyzetben ebből a szempontból egyértelműen a pénzügyi intézetek vannak (ez nem is csoda, tekintettel a bankok megítélésére és a válságban, valamint az azzal kapcsolatos hírekben betöltött szerepükre), a termékeket gyártó cégek sem menekülhettek el a csökkenés elől. A listán szereplő márkák összesített értéke a tavalyi évhez képest 4,6 százalékkal esett, jelenleg pedig 1,15 billió (igen, billió) dollárra rúg. A piackutató cég mindezt úgy értékeli, hogy a fogyasztók most értékelik át korábban alkotott képüket, valamint a márkákhoz fűződő általános viszonyukat.
A márkák rangsorát azok bevételben játszott szerepe, valamint a jövőben kihasználható tartalékaik alapján állítják össze, egyaránt figyelembe véve a magánfogyasztókat, valamint az üzleti (vállalati) vásárlókat. A Coca-Cola továbbra is az első helyen áll, míg a második a Nagy Kék, vagyis az IBM, amely sikerrel tartotta meg nívója színvonalát, utóbbi még javított is eredményét 2 százalékkal, elérve a 60 milliárd dollárt, egy év alatt pedig több mint 4000 szabadalmat jegyeztettek be az Egyesült Államokban (16 éve folyamatosan az első helyen állnak ezen a téren). Érdekes, hogy míg a Microsoft 4, a GE 10, a Nokia pedig 3 százalékot veszített, a Google viszont a leggyorsabban növekvő márka volt, 25 százalékos javulással, elérve csaknem a 32 milliárd dollárt, ami azt jelentette, hogy a 20. helyről a 10. pozícióba ugrottak előre.
Szakértők azzal magyarázzák a Google szereplését, hogy rendkívüli módon vigyáznak a felhasználók elégedettségének megtartására, semmi "ördögit" nem cselekednek, ami különösen a gazdasági recesszióban látszik meg az eredményen.