Kruza Richárd
A Cisco és az IBM világszerte közös ügyfélszolgálatokat indít
A világ legnagyobb hálózati cége, a Cisco Systems és a világ legnagyobb számítástechnikai cége az IBM közös ügyfeleik számára egyesítik ügyféltámogatási rendszereiket.
A két cég ügyfelei részére ezentúl 46 országban, közöttük Indiában, Ausztráliában, Kinában, Malajziában, Hong Kongban és Angliában fog ügyfélszolgálati központokat nyitni, ahol a Cisco és IBM saját termékeikkel kapcsolatos szolgáltatásokat fognak nyújtani. A két cég ilyen jellegű közös ügyfélszolgálata az Egyesült Államokban egyébként már üzemel.
Az IBM-nek Indiában 50 ezer, a Cisco-nak több mint 5 ezer alkalmazottja van. Az országban 20 ezer IBM alkalmazott dolgozik a call centerekben, azonban mostantól a két cég közösen lesz az ügyfelek segítségére. Az egyesülés az IBM-et egyben előnyös helyetbe hozza a piacon lévő olyan helyi konkurrens cégekkel szemben, mint az Accenture, EDS, HP, a Cisco-t pedig hasonlóképpen az Avaya-val, Nortel-el és Nokiával szemben.
"Az ügyfeleknek ezentúl nem kell majd választania az IBM vagy a Cisco között ügyféltámogatásért" - mondta Robert Kritzer az IBM Global Services elnökhelyettese. Technikai segítséget ezentúl kaphatunk majd az IBM technikai központjától, vagy egy a Cisco által kiképzett hálózati szakértőtől, akinek egyben hozzáférése van az IBM technikai adatbázisához is. A Cisco pedig az IBM-en keresztül világszerte képes lesz 24 órás ügyfélszolgálatot működtetni operációs rendszer frissítésekkel, hardver támogatással és hálózattal kapcsolatos problémák megoldásával.
Az elmúlt években a Cisco a routerek és switchek gyártását egyéb hardveres és szoftveres termékekkel is kibővítette, az IBM-el kötött szövetségét pedig megerősítette. A Cisco a múlt héten jelentette be hogy az IBM-el együttműködésben fejlesztik ki a "Unified Communications System" elnevezésű hardveres eszközből és szoftverekből álló csomagot, mely számítógépeket, irodai telefonokat és hordozható eszközöket fog összekapcsolni.
A két cég ügyfelei részére ezentúl 46 országban, közöttük Indiában, Ausztráliában, Kinában, Malajziában, Hong Kongban és Angliában fog ügyfélszolgálati központokat nyitni, ahol a Cisco és IBM saját termékeikkel kapcsolatos szolgáltatásokat fognak nyújtani. A két cég ilyen jellegű közös ügyfélszolgálata az Egyesült Államokban egyébként már üzemel.
Az IBM-nek Indiában 50 ezer, a Cisco-nak több mint 5 ezer alkalmazottja van. Az országban 20 ezer IBM alkalmazott dolgozik a call centerekben, azonban mostantól a két cég közösen lesz az ügyfelek segítségére. Az egyesülés az IBM-et egyben előnyös helyetbe hozza a piacon lévő olyan helyi konkurrens cégekkel szemben, mint az Accenture, EDS, HP, a Cisco-t pedig hasonlóképpen az Avaya-val, Nortel-el és Nokiával szemben.
"Az ügyfeleknek ezentúl nem kell majd választania az IBM vagy a Cisco között ügyféltámogatásért" - mondta Robert Kritzer az IBM Global Services elnökhelyettese. Technikai segítséget ezentúl kaphatunk majd az IBM technikai központjától, vagy egy a Cisco által kiképzett hálózati szakértőtől, akinek egyben hozzáférése van az IBM technikai adatbázisához is. A Cisco pedig az IBM-en keresztül világszerte képes lesz 24 órás ügyfélszolgálatot működtetni operációs rendszer frissítésekkel, hardver támogatással és hálózattal kapcsolatos problémák megoldásával.
Az elmúlt években a Cisco a routerek és switchek gyártását egyéb hardveres és szoftveres termékekkel is kibővítette, az IBM-el kötött szövetségét pedig megerősítette. A Cisco a múlt héten jelentette be hogy az IBM-el együttműködésben fejlesztik ki a "Unified Communications System" elnevezésű hardveres eszközből és szoftverekből álló csomagot, mely számítógépeket, irodai telefonokat és hordozható eszközöket fog összekapcsolni.