Gyurkity Péter
Reklámokkal töltené meg a DVD-t az IBM
Az önmagában nem hír, hogy az IBM szinte naponta nyújt be újabb szabadalmakat, az viszont már sokakat érinthet, hogy reklámokkal töltenék meg a DVD-kiadványokat, amelyeket csak egy bizonyos jogosítvánnyal kerülhetnénk el.
Nagyjából erről szól a Nagy Kék azon tervezete, amely a DVD-s reklámok rendszerének kialakítását körvonalazza a Szabadalmi Hivatal honlapja szerint. A cég mérnökei televíziós stílusban, a mozifilmek és egyéb tartalmak megtekintését "dobnák fel" reklámokkal, ám azokra is gondoltak, akik mindenáron el szeretnék kerülni a reklámok nyújtotta különleges élményt.
Ehhez először is egy digitális igazolásra lenne szükség. A lejátszó ennek megléte esetén nem vetítené le a reklámokat, ellenkező esetben azonban vagy a korongon található anyagból, vagy az internetről közvetlenül, menet közben letöltött hirdetésekkel szakítaná meg a műsort. Az IBM azzal indokolja az elgondolást, hogy mindez újabb bevételeket hozna a forgalmazóknak és a gyártóknak egyaránt, idővel pedig akár a DVD-lemezek előállítási költségét is leszoríthatná, vagyis még tovább csökkenne az ár. Az már más kérdés, hogy ez a költség jelenleg is elenyésző része egy-egy kiadvány árának.
Az ötlet egyáltalán nem új, hiszen az a beadvány oldalán is kiderült, hogy már tavaly februárban benyújtották. Az IBM exkluzív jogokat kér a rendszer kidolgozásához és fenntartásához, ez pedig azt jelentené, hogy a cég néhány nagyobb filmstúdióval összefogva ezt a megoldást alkalmazná a teljes piacon. Kérdés persze, hogy jóváhagyják-e a szabadalom tervezetét és hogy az IBM milyen sikerrel és milyen feltételekkel tud szövetségre lépni a stúdiókkal. Tekintve, hogy Hollywood minden ilyen ötletet nagy örömmel fogad, nem várható hosszas vonakodás.
Azt egyelőre nem tudni, hogy mikor tervezik a rendszer bevezetését. A vásárlók nyilván nem fogadnák örömmel, de egy ilyen szabadalom birtokában az IBM nyilván nem habozik majd.
Nagyjából erről szól a Nagy Kék azon tervezete, amely a DVD-s reklámok rendszerének kialakítását körvonalazza a Szabadalmi Hivatal honlapja szerint. A cég mérnökei televíziós stílusban, a mozifilmek és egyéb tartalmak megtekintését "dobnák fel" reklámokkal, ám azokra is gondoltak, akik mindenáron el szeretnék kerülni a reklámok nyújtotta különleges élményt.
Ehhez először is egy digitális igazolásra lenne szükség. A lejátszó ennek megléte esetén nem vetítené le a reklámokat, ellenkező esetben azonban vagy a korongon található anyagból, vagy az internetről közvetlenül, menet közben letöltött hirdetésekkel szakítaná meg a műsort. Az IBM azzal indokolja az elgondolást, hogy mindez újabb bevételeket hozna a forgalmazóknak és a gyártóknak egyaránt, idővel pedig akár a DVD-lemezek előállítási költségét is leszoríthatná, vagyis még tovább csökkenne az ár. Az már más kérdés, hogy ez a költség jelenleg is elenyésző része egy-egy kiadvány árának.
Az ötlet egyáltalán nem új, hiszen az a beadvány oldalán is kiderült, hogy már tavaly februárban benyújtották. Az IBM exkluzív jogokat kér a rendszer kidolgozásához és fenntartásához, ez pedig azt jelentené, hogy a cég néhány nagyobb filmstúdióval összefogva ezt a megoldást alkalmazná a teljes piacon. Kérdés persze, hogy jóváhagyják-e a szabadalom tervezetét és hogy az IBM milyen sikerrel és milyen feltételekkel tud szövetségre lépni a stúdiókkal. Tekintve, hogy Hollywood minden ilyen ötletet nagy örömmel fogad, nem várható hosszas vonakodás.
Azt egyelőre nem tudni, hogy mikor tervezik a rendszer bevezetését. A vásárlók nyilván nem fogadnák örömmel, de egy ilyen szabadalom birtokában az IBM nyilván nem habozik majd.