Kruza Richárd

Nyolc új Fujifilm fényképezőgép

A Fujifilm egy egész sorozatot, szám szerint nyolc új fényképezőgépet gépet jelentett be. Az új típusok nagy része az unalomig ismételt "fejlesztésekre és újdonságokra" épül, de van néhány valódi érdekesség is.

A sok új típus közül az egyik érdekesség a FinePix S100FS utódja, a FinePix S200EXR. A gyártó közlése szerint ez a gép a jó képminőség jegyében készült. A Super CCD EXR érzékelő kifejezetten a 14,3-szoros, 30.5-436 mm gyújtótávolságú, mechanikus zoom optikához lett tervezve, mely három különböző felvételi módra képes annak érdekében, hogy növekedjen a dinamikatartomány és az élesség. A gép hátulján lévő képernyő 2,7 collos, valamint a Pro Focus és Pro Low Light módok az akkumulátor teljesítményének lényeges növelését ígérik. A határozott hangnemű közlemény szerint a Super CCD EXR érzékelőnek köszönhetően a FinePix S200EXR képminősége megegyezik a DSLR gépekével, miközben külső méretben és súlyban kisebb azoknál, valamint nem kell rajta cserélgetni az optikát.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képekre a nagyobb változathoz

A FinePix F70EXR szintén pozitív érdekesség, mivel koncepciójában kilóg a kompakt gépek sorából. Legnagyobb eltérése a fenti géptől a 27mm-ről induló, 10-szeres zoom optika. A mellette álló érvek pontosan szemben állnak a most megjelent, többi Fujifilm kisgépeknél felhozott érvekkel: ilyenek a magas felbontás, automatikák megléte stb. Technikai alapjai hasonlítanak a fent említett FinePix S200EXR-éhoz: fél collos Super CCD EXR szenzor, háromféle felvételi mód, 2,7 collos képernyő, és szintén a Pro-Focus és Pro-Low light mód. A típus a speciális szenzornak és egyebeknek köszönhetően kiküszöböli az annyit emlegetett, nagyfelbontású-kisszenzoros kompakt gépek képminőséggel kapcsolatos olyan problematikákat mint a magas képzaj, alacsony dinamikatartomány, torzítások és egyebek.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képekre a nagyobb változathoz

Ezen kívül az alábbi típusok jelentek még meg: Finepix Z37, Z35, J30, J27, A220 és A170. Ezek részleteikben egymástól alig térnek el, és semmilyen újdonsággal nem rendelkeznek. Mindegyik 3x-os zoom optikát kapott, és egymástól csupán külalakjukban, illetve a felbontásban térnek el (10, illetve 12 megapixelesek). Mindenesetre dícséretes, hogy már van legalább egy olyan kompakt gép a piacon, melynek fejlesztése az eddigi információk alapján jó irányba haladt. Meglátjuk, a tesztek során mire képesek a gépek.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • babajaga #16
    Csak értelme nem sok van hiszen van egy 120mm-es optika amivel telézni nem nagyon lehet a gép használata erősen korlátozott.
  • gosub #15
    Értelem szerűen az egészre gépre értendő. Az a sony nem rossz.
  • babajaga #14
    Csináltak már a Sony R1-et 24-120mm-es zoommal 200 ezer volt az ára.
  • babajaga #13
    De az nem úgy megy akkor az optikának is DSLR méretűnek kellene lennie.
  • gosub #12
    Csinálhatnának egy ilyesmi gépet rendesebb pl. APS-C méretű érzékelővel. Biztos kapós lenne. Persze az a belépő DSLR-ek rovására menne.
  • babajaga #11
    És ez meg minősíthetetlen hogy a gyártó lapján valótlanságok jelennek meg. A gyártó képviselője úgy nyilatkozik hogy látszik elemi szinten nem ért a fotó műszakidolgokhoz.
  • babajaga #10
    Nem nézted meg a 6-os hozzászólásban hogy a Fuji gép érzékelőjének területe 48mm2 míg a tükrös gépé 369mm2, azért jobb a képe.
  • kandeláber #9
    Az is nagyon fontos, hogy a tükrös gépekben lényegesen nagyobb (10-20x akkora felületű) képérzékelőt tesznek, ami sokkal jobb minőségű, alacsony zajú képeket tesz lehetővé.
  • Gabe Dearborne #8
    ezsgénikk: tanulni sohasem késő, és sohasem fölösleges, akár foglalkozol fotózással, akár nem. Azt viszont, hogy egy "vacak" tükör jelenléte vagy hiánya határozza meg egy gép hovatartozását, kétségbe vonom. Itt nem a tükrön van a hangsúly, hanem azon, hogy milyen funkciót lát el a gépben. A hagyományos, filmes fotóban is felső kategóriába tartoznak a tükörreflexes gépek, ugyanígy a digitális fotóban, mert ez a megoldás biztosítja a legpontosabb, parallaxishiba-mentes beállítást, valamint azt, hogy a keresőben pontosan azt lásd, ami majd a filmre/érzékelőre képként rákerül. Tehát a tükörreflexes gépek tartoznak leginkább a "profi" kategóriába, és éppen ezért drágábbak, mint egyszerűbb társaik.

    A dolog másik oldala az, hogy általában a tükörreflexes gépeknél megoldott az objektívek cserélhetősége, vagyis az, hogy ugyanazzal a géppel többféle lencsét használhatsz, szükség szerint. Függ ez attól, hogy milyen témákat fotózol: portré, tájkép, makró, vagy egyéb.
  • ezsgénikk #7
    Tetsuo: Kösz!
    babajaga: Kösz!
    Igazából az nem (volt) világos, hogy miért pont egy vacak tükör léte, vagy nemléte határozza meg, hogy egy kamara felsőbb, vagy alsóbb árkategóriába tartozik.
    Nade mindegy. Igazából nem foglalkozok fényképezéssel, csak azért kérdeztem meg mert többször belefutottam ebbe a rövidítésbe, gondoltam ne haljak meg teljesen hülyén.