Gyurkity Péter
Jobban érintik a nőket a csalások
Egy friss felmérés szerint a tengerentúlon a háztatásokon belül a nők jobban ki vannak téve az internetes és hagyományos úton végrehajtott csalásoknak, amelyek fő célja az elkövetők valódi identitásának elrejtése.
Az Affinion Security Center által elvégzett kutatásban több mint 800 amerikai háztartás vett részt, elsősorban a csalásokkal kapcsolatos kérdésekre válaszolva. Kiderült, hogy míg a férfiak mintegy 60 százaléka aggódik a személyét (és pénztárcáját) közvetlenül érintő csalások esetleges bekövetkezte miatt, a nők esetében ez az arány még magasabb, eléri a 80 százalékot.
Az aggodalmak pedig jogosnak mondhatók, legalábbis az esetek jó részében, hiszen napjainkban igen elterjedtek az internetre és a hagyományos módszerekre épülő csalások. Példaként említik a lopott bankkártyák és csekkek felhasználását, amely nem mellesleg különösen népszerű az internetes apróhirdetések esetében - a gyanútlan felhasználók által kínált hardverekért azonnal kellemes összeget ajánlanak fel, és ez csak később üt vissza, amikor az illetékes bank megkeresi az eladót, igyekezvén visszaszerezni a lopott kártyákról leemelt pénzt. Mások lakcímváltozást jelentenek be a helyi postán, így jutván hozzá az eredeti illetőnek a bank által kiküldött üres csekkekhez, amelyeket később megpróbálnak beváltani.
A megkérdezett háztartások fele jelentette, hogy már áldozatul estek ilyen akcióknak, 28 százalékban a család nő tagjai, 21 százalékban pedig férfiak voltak a károsultak. A nők 17 százaléka több mint ezer dollárt vesztett ezen machinációk eredményeként. Az eltérést a cég elsősorban azzal magyarázza, hogy többnyire a feleségek hozzák az anyagiakkal kapcsolatos fontosabb döntéseket házon belül, a férfiak pedig kevésbé aggódnak, mivel egyrészt úgy gondolják, hogy ők maguk is orvosolni tudják ezen gondokat, illetve (az egészségügyi problémákhoz hasonlóan) hajlamosak legyinteni a háttérben leselkedő veszélyekre, valamint az első tünetekre.
A kutatás szerint a nők számára tovább tart kezelni a csalásokkal kapcsolatos ügyeket (és visszaállítani az eredeti állapotot), ám jobban is hajlanak arra, hogy változtassanak online viselkedésükön, igyekezve elkerülni az esetek megismétlődését.
Az Affinion Security Center által elvégzett kutatásban több mint 800 amerikai háztartás vett részt, elsősorban a csalásokkal kapcsolatos kérdésekre válaszolva. Kiderült, hogy míg a férfiak mintegy 60 százaléka aggódik a személyét (és pénztárcáját) közvetlenül érintő csalások esetleges bekövetkezte miatt, a nők esetében ez az arány még magasabb, eléri a 80 százalékot.
Az aggodalmak pedig jogosnak mondhatók, legalábbis az esetek jó részében, hiszen napjainkban igen elterjedtek az internetre és a hagyományos módszerekre épülő csalások. Példaként említik a lopott bankkártyák és csekkek felhasználását, amely nem mellesleg különösen népszerű az internetes apróhirdetések esetében - a gyanútlan felhasználók által kínált hardverekért azonnal kellemes összeget ajánlanak fel, és ez csak később üt vissza, amikor az illetékes bank megkeresi az eladót, igyekezvén visszaszerezni a lopott kártyákról leemelt pénzt. Mások lakcímváltozást jelentenek be a helyi postán, így jutván hozzá az eredeti illetőnek a bank által kiküldött üres csekkekhez, amelyeket később megpróbálnak beváltani.
A megkérdezett háztartások fele jelentette, hogy már áldozatul estek ilyen akcióknak, 28 százalékban a család nő tagjai, 21 százalékban pedig férfiak voltak a károsultak. A nők 17 százaléka több mint ezer dollárt vesztett ezen machinációk eredményeként. Az eltérést a cég elsősorban azzal magyarázza, hogy többnyire a feleségek hozzák az anyagiakkal kapcsolatos fontosabb döntéseket házon belül, a férfiak pedig kevésbé aggódnak, mivel egyrészt úgy gondolják, hogy ők maguk is orvosolni tudják ezen gondokat, illetve (az egészségügyi problémákhoz hasonlóan) hajlamosak legyinteni a háttérben leselkedő veszélyekre, valamint az első tünetekre.
A kutatás szerint a nők számára tovább tart kezelni a csalásokkal kapcsolatos ügyeket (és visszaállítani az eredeti állapotot), ám jobban is hajlanak arra, hogy változtassanak online viselkedésükön, igyekezve elkerülni az esetek megismétlődését.