Gyurkity Péter
A Twitterrel erősítene a Google
A két cég tárgyalásokat folytat egy esetleges összeolvadásról, a Twitter felvásárlásáról - szakértők szerint a mikro-blogging erejét mutatja, hogy a Facebook után immár a keresőcég is érdeklődik a portál iránt.
A három évvel ezelőtt alapított Twitter mára meglehetősen ismert névvé nőtte ki magát az interneten, felhasználók, szervezetek és vállalatok népes csoportja használja az oldal szolgáltatását. Ezek között a legfontosabb a rövid, maximum 140 karakterig terjedő üzenetek publikálása, amelyekkel gyorsan és kényelmesen tudathatjuk az érdeklődőkkel, hogy éppen min dolgozunk, avagy milyen téma/jelenség köti le figyelmünket.
Az olykor az unatkozó netpolgárok haszontalan kütyüjének minősített oldal kétségkívül elindult a siker útján, még akkor is, ha ez eddig nem járt együtt számottevő profit termelésével. Jól jelezte sikerüket, hogy tavaly a Facebook próbálkozott meg a portál megszerzésével, ez a tervük azonban dugába dőlt, az üzemeltetők szerint ugyanis nem érte volna meg engedni az 500 millió dolláros leánykérésnek. A Google azonban nyilván ennél kedvezőbb ajánlattal élhet, amelynek akár készpénzzel, akár részvényekkel tehet eleget - már amennyiben megszületik az egyezség.
Az eredeti cikket közlő szerző két, névtelenségbe burkolózó forrásra hivatkozik, így egyelőre nem tudni, hogy mennyi valóságalapja van az értesülésnek. Más lapok azonban kiemelték, hogy ugyanezen illető írt 2006-ban első ízben a YouTube esetleges felvásárlásáról, így az sem lenne meglepő, ha valóra válna a pletyka. Azt még nem tudni, hogy a Google-nak pontosan milyen céljai vannak az oldallal, ám mivel a Twitter az utóbbi időben a real-time kereséssel kísérletezgetett, ezen a téren minden bizonnyal van mit segíteniük (saját találati listájukat pedig kiegészíthetnék a Twitteren megjelenő bejegyzésekkel, frissebb, pontosabb információhoz jutva ezáltal).
A tárgyalások a két forrás szerint még korai stádiumban vannak, ezek eredményeiről csak később számolhatnak be.
A három évvel ezelőtt alapított Twitter mára meglehetősen ismert névvé nőtte ki magát az interneten, felhasználók, szervezetek és vállalatok népes csoportja használja az oldal szolgáltatását. Ezek között a legfontosabb a rövid, maximum 140 karakterig terjedő üzenetek publikálása, amelyekkel gyorsan és kényelmesen tudathatjuk az érdeklődőkkel, hogy éppen min dolgozunk, avagy milyen téma/jelenség köti le figyelmünket.
Az olykor az unatkozó netpolgárok haszontalan kütyüjének minősített oldal kétségkívül elindult a siker útján, még akkor is, ha ez eddig nem járt együtt számottevő profit termelésével. Jól jelezte sikerüket, hogy tavaly a Facebook próbálkozott meg a portál megszerzésével, ez a tervük azonban dugába dőlt, az üzemeltetők szerint ugyanis nem érte volna meg engedni az 500 millió dolláros leánykérésnek. A Google azonban nyilván ennél kedvezőbb ajánlattal élhet, amelynek akár készpénzzel, akár részvényekkel tehet eleget - már amennyiben megszületik az egyezség.
Az eredeti cikket közlő szerző két, névtelenségbe burkolózó forrásra hivatkozik, így egyelőre nem tudni, hogy mennyi valóságalapja van az értesülésnek. Más lapok azonban kiemelték, hogy ugyanezen illető írt 2006-ban első ízben a YouTube esetleges felvásárlásáról, így az sem lenne meglepő, ha valóra válna a pletyka. Azt még nem tudni, hogy a Google-nak pontosan milyen céljai vannak az oldallal, ám mivel a Twitter az utóbbi időben a real-time kereséssel kísérletezgetett, ezen a téren minden bizonnyal van mit segíteniük (saját találati listájukat pedig kiegészíthetnék a Twitteren megjelenő bejegyzésekkel, frissebb, pontosabb információhoz jutva ezáltal).
A tárgyalások a két forrás szerint még korai stádiumban vannak, ezek eredményeiről csak később számolhatnak be.