Gyurkity Péter
Verhetetlen a Google keresője
A Google a 2008-as összesítette eredmények szerint az internetes keresések több mint kétharmadást bonyolította le. Vetélytársai nem tudták tartani a lépést, és az éves mutatókat tekintve visszaestek.
Az nem jelent meglepetést, hogy a Google uralja a keresők piacát, hiszen ezt évek óta senki nem tudja kikezdeni. A 2008-as eredmények azonban mégis érdekesek lehetnek, hiszen a Microsoft többször is megpróbálta erősíteni saját pozícióját, hol a Yahoo megszerzésével, hol pedig újabb szolgáltatások és ajánlatok bemutatásával. Bár a helyzet nem teljesen reménytelen számukra, az igazi áttörés tovább várat magára.
A Hitwise összesített adatai szerint ugyanis a keresőcég a teljes piac 69,5 százalékát kaparintotta meg tavaly az Egyesült Államokban, amivel tovább növelték előnyüket a vetélytársakkal szemben. Ugyanezen idő alatt (éves viszonylatban) mind a Yahoo, mind pedig a Microsoft eredménye visszaesett, ami azt jelzi, hogy továbbra sem találták meg a Google sikerének ellenszerét. A második (szinte magától értetődően) ezúttal is a Yahoo lett 19,2 százalékkal, míg a harmadik Microsoft kénytelen volt megelégedni az összes internetes keresések 5,9 százalékával - utóbbi mindenképpen lesújtó, tekintettel a Live szolgáltatások erőltetésére.
A redmondi szoftvercég esetében azonban mindenképpen érdemes megjegyezni, hogy az év közepén még ennél is rosszabbul álltak, 2008 második felében tehát sikerült némileg javítaniuk az összképen. Az MSN Search az utóbbi 5 hónapban folyamatosan növelte részesedését, igaz, valódi áttörést nem tudtak elérni, így maradt a lassú kapaszkodás, amelyet korábban már megszokhattunk. A riválisok közül egyedül az Ask.com tudta jelentős mértékben javítani eredményét, a cég azonban a teljes torta 3,8 százalékát mondhatja magáénak, így szerepe minimálisnak mondható.
A Nielsen Online maga is közzétette decemberre vonatkozó adatait, ezek azonban többnyire egybevágnak a Hitwise megfigyeléseivel. Ők az év végén 63 százalékban határozták meg a Google szeletét, amelyet 16,8 százalékkal követ a Yahoo, a Microsoft pedig 9,8 százaléknál áll.
Az nem jelent meglepetést, hogy a Google uralja a keresők piacát, hiszen ezt évek óta senki nem tudja kikezdeni. A 2008-as eredmények azonban mégis érdekesek lehetnek, hiszen a Microsoft többször is megpróbálta erősíteni saját pozícióját, hol a Yahoo megszerzésével, hol pedig újabb szolgáltatások és ajánlatok bemutatásával. Bár a helyzet nem teljesen reménytelen számukra, az igazi áttörés tovább várat magára.
A Hitwise összesített adatai szerint ugyanis a keresőcég a teljes piac 69,5 százalékát kaparintotta meg tavaly az Egyesült Államokban, amivel tovább növelték előnyüket a vetélytársakkal szemben. Ugyanezen idő alatt (éves viszonylatban) mind a Yahoo, mind pedig a Microsoft eredménye visszaesett, ami azt jelzi, hogy továbbra sem találták meg a Google sikerének ellenszerét. A második (szinte magától értetődően) ezúttal is a Yahoo lett 19,2 százalékkal, míg a harmadik Microsoft kénytelen volt megelégedni az összes internetes keresések 5,9 százalékával - utóbbi mindenképpen lesújtó, tekintettel a Live szolgáltatások erőltetésére.
A redmondi szoftvercég esetében azonban mindenképpen érdemes megjegyezni, hogy az év közepén még ennél is rosszabbul álltak, 2008 második felében tehát sikerült némileg javítaniuk az összképen. Az MSN Search az utóbbi 5 hónapban folyamatosan növelte részesedését, igaz, valódi áttörést nem tudtak elérni, így maradt a lassú kapaszkodás, amelyet korábban már megszokhattunk. A riválisok közül egyedül az Ask.com tudta jelentős mértékben javítani eredményét, a cég azonban a teljes torta 3,8 százalékát mondhatja magáénak, így szerepe minimálisnak mondható.
A Nielsen Online maga is közzétette decemberre vonatkozó adatait, ezek azonban többnyire egybevágnak a Hitwise megfigyeléseivel. Ők az év végén 63 százalékban határozták meg a Google szeletét, amelyet 16,8 százalékkal követ a Yahoo, a Microsoft pedig 9,8 százaléknál áll.