Gyurkity Péter
Sarah Palin és a YouTube 2008 legérdekesebbjei
A Google közzétette az idei év eddig leggyakrabban használt kifejezéseit, legalábbis ami saját keresőjét illeti. A YouTube számos országban végzett az első helyen, Sarah Palin pedig a vereség ellenére is érdekesnek bizonyult.
A Google Zeitgeist 2008 eredményei alapján kétség nem fér hozzá, hogy a YouTube népszerűsége továbbra is gyorsan emelkedik. A nemzetközi listákon ugyanis a legtöbbször az elsők között végzett, nem ritkán elhódítva az elsőnek kijáró helyet. A keresőcég tehát jó lóra tett a vállalat felvásárlásával, innentől már csak annyi a feladatuk, hogy megőrizzék, illetve tovább növeljék a portál népszerűségét.
Mindenképpen érdekes, hogy az amerikai elnökválasztás republikánus alelnökjelöltje, Sarah Palin is óriási érdeklődést váltott ki az internetezők részéről. Az amerikai listán a leggyorsabban növekvő kifejezés címét nyerte el a politikusnő neve, amihez ő maga nyilván nagyban hozzájárult, legyen szó érdekes kijelentéseiről, illetve külső jellemzőiről, amivel egyértelműen maga mögé utasította a nemzetközi kapcsolatokban talán jártasabb, ám kevésbé kellemes felépítéssel megáldott férfi kollégáit. Ilyen szempontból tehát jó lépés volt McCain részéről, hogy előhúzta a kalapból - más kérdés, hogy ez mire volt elegendő a megmérettetésben.
Gazdasági téren nem meglepő, hogy a válsággal kapcsolatban merült fel a legtöbb kérdés a keresőben, a halálesetek kapcsán pedig Heath Ledger váltotta ki a legnagyobb érdeklődést. Obama elsősorban a laikusok számára lehetett érdekes, hiszen az ő személyével kapcsolatban érkezett a legtöbb érdeklődő keresés, a tanulni vágyók körében pedig a rajzolás bizonyult a legnépszerűbb választásnak (a csók mögött, amely csak a második leggyakrabban választott oktatóanyag volt idén).
A közösségi oldalak között a Facebook végzett az első helyen, azt pedig már említettük, hogy a YouTube számos országban bizonyult a legnépszerűbb keresési kifejezésnek. Ezek mellett még a játékok, az mp3, valamint az iPhone tudott még labdába rúgni.
A Google Zeitgeist 2008 eredményei alapján kétség nem fér hozzá, hogy a YouTube népszerűsége továbbra is gyorsan emelkedik. A nemzetközi listákon ugyanis a legtöbbször az elsők között végzett, nem ritkán elhódítva az elsőnek kijáró helyet. A keresőcég tehát jó lóra tett a vállalat felvásárlásával, innentől már csak annyi a feladatuk, hogy megőrizzék, illetve tovább növeljék a portál népszerűségét.
Mindenképpen érdekes, hogy az amerikai elnökválasztás republikánus alelnökjelöltje, Sarah Palin is óriási érdeklődést váltott ki az internetezők részéről. Az amerikai listán a leggyorsabban növekvő kifejezés címét nyerte el a politikusnő neve, amihez ő maga nyilván nagyban hozzájárult, legyen szó érdekes kijelentéseiről, illetve külső jellemzőiről, amivel egyértelműen maga mögé utasította a nemzetközi kapcsolatokban talán jártasabb, ám kevésbé kellemes felépítéssel megáldott férfi kollégáit. Ilyen szempontból tehát jó lépés volt McCain részéről, hogy előhúzta a kalapból - más kérdés, hogy ez mire volt elegendő a megmérettetésben.
Gazdasági téren nem meglepő, hogy a válsággal kapcsolatban merült fel a legtöbb kérdés a keresőben, a halálesetek kapcsán pedig Heath Ledger váltotta ki a legnagyobb érdeklődést. Obama elsősorban a laikusok számára lehetett érdekes, hiszen az ő személyével kapcsolatban érkezett a legtöbb érdeklődő keresés, a tanulni vágyók körében pedig a rajzolás bizonyult a legnépszerűbb választásnak (a csók mögött, amely csak a második leggyakrabban választott oktatóanyag volt idén).
A közösségi oldalak között a Facebook végzett az első helyen, azt pedig már említettük, hogy a YouTube számos országban bizonyult a legnépszerűbb keresési kifejezésnek. Ezek mellett még a játékok, az mp3, valamint az iPhone tudott még labdába rúgni.