SG.hu·

Tartalomszűrőket és blokádot sürget egy EP-képviselő

Manuel Medina Ortega spanyol európai parlamenti politikus úgy véli, hogy mindenképpen szükség van a tartalmakat ellenőrző technikai megoldásokra.

Az EP-képviselő az általa elkészített és az Európai Parlament jogi bizottságához benyújtott Jelentéstervezet az információs társadalomban a szerzői és szomszédos jogok egyes vonatkozásainak összehangolásáról szóló 2001/29/EK irányelv alkalmazásáról szóló bizottsági jelentésről (2008/2121(INI) című dokumentumban azt javasolta, hogy a szerzői jogsértések visszaszorítására a hatóságok használjanak tartalomszűrőket és korlátozzák vagy blokkolják az illegális másolatokat letöltő fájlcserélők internethozzáféréseit.

Ortega azzal érvelt, hogy a kreatív ipar komoly és fontos szerepet játszik az információs társadalomban, ami miatt a szerzői jog és az ahhoz kapcsolódó jogok védelme a kreativitás és az innováció támogatásának egyik követelménye. Az EP-képviselő emellett a megelőzésre és a felvilágosításra is nagy hangsúlyt helyezne, az illegális tartalmakat letöltők és az azokat letöltésre kínálók elleni harcba pedig bevonná az internetszolgáltatókat. A tartalomszolgáltatóknak ezenkívül a kalózkópiák azonosítására és kiszűrésére alkalmas technológiákat kellene használniuk, hogy így könnyebben megkülönböztethessék egymástól a legális termékeket és az illegális másolatokat.

Az Organisation La Quadrature du Net nevű francia szervezet szerint a javaslatban a francia modell köszön vissza és az előterjesztés olyan nevetséges intézkedések halmaza, amiket alighanem a szórakoztatóipar diktált le a politikusnak.

Az Organisation La Quadrature du Net arra kérte az európai uniós állampolgárokat, hogy gyakoroljanak nyomást saját EP-képviselőikre, hogy Ortega beadványát semmiképpen se tűzhesse napirendjére az Európai Parlament.

Kapcsolódó cikkek és linkek

Hozzászólások

Jelentkezz be a hozzászóláshoz.

© darktouch2009. 01. 31.. 22:58||#12
Ott rohadjanek meg!! De lesza*om, ha elkezdik blokkolni és szûrögetni a netet, ami már nekem is szembetûnik, azonnal felmondom az elõfizetésemet, mégpedig úgy hogy onnantól nem fizetem! Ennyi! Valszeg nem én lennék az egyedüli aki azt tenné. Bekaphatják ezek a f@szkupakok!
© Alvarez9992009. 01. 31.. 11:46||#11
Így már egyetértek.

Ami a magánélet, benne pl. a levéltitok védelmét vagy az ártatlanság vélelmét illeti, ezek sajnos az EU-ban egyre inkább eltûnni látszanak - legalábbis több EU-országban, pl. Franciaországban vagy Németországban komoly jelek mutatnak erre. Még a médiaiparnak sincs annyi pénze, hogy egy ország törvényhozásának felét megkenje, ezért ezek a törvények ill. törvényjavaslatok csak úgy mehettek/mehetnek át a parlamenteken, hogy e lépések nagyon is összhangban állnak az egyes országok politikai elitjének törekvéseivel, ami gyakorlatilag a totális rendõrállam megteremtésére irányul. Az alapvetõ szabadságjogok egyre súlyosabb megnyirbálásához aztán ürügyként kapóra jön egy-egy kósza robbantás vagy a neten felbukkanó pár pedofil kép - vagy az utóbbi idõben a médiaipar védelme.
© drucski2009. 01. 30.. 21:21||#10
Pöcs!Leváltani,és egy 23 éves netfüggöt helyette.A modernizációt NEM lehet megállítani!Ezt már nagyon lekéste,az internet blokkolása már sehogysem lehetséges,a kábel csak egy része ,ott van még ezernyi más lehetöseg(mikrohullám,WiFi,lézer,mühold,akármi)... Zeitgeist
© B0nFire2009. 01. 30.. 17:51||#9
Nem magára a fájlcserére értették, hogy kivitelezhetetlen. Sokkal inkább arra, hogy azt kívánják az internetszolgáltatóktól, hogy minden adatforgalmat figyeljen, és tartalom szerint szûrjön. Erre értették a szolgáltatók, hogy ez sem jogilag, sem technikailag nem kivitelezhetõ. Az elõbbi azért, mert nem lehet eleve azt feltételezni bárkirõl, hogy illegális dolgokat csereberél, van magánélet védelme, levéltitok védelme, sõt, az ártatlanság vélelme, meg egyéb jogi dolgok, amelyek ezt nem teszik lehetõvé. Sõt, hovatovább ez már megfigyelésnek számít, amihez a jobb országokban bírósági végzés kell. Technikailag pedig ugye mégsem lehet elvárni egy szolgáltatótól, hogy az õ rendszerén keresztül folytatott minden forgalmat figyeljen, naplózzon, rostáljon. Erre sem emberi, sem anyagi kapacitás nincs. Mint ahogy nem lehet minden autós mellé ültetni egy rendõrt, aki arra figyel, hogy amaz betartja-e a kreszt. Errõl volt szó kábé azokban a nem is olyan régi nyilatkozatokban. Csak már megint pont a szakembereket nem akarják megkérdezni. Egyébiránt nem hiszem, ha van valakinek egy csöppnyi józan esze, ezt ne látná be.
© szlovákiai hun2009. 01. 30.. 17:08||#8
"...a javaslatban a francia modell köszön vissza és az elõterjesztés olyan nevetséges intézkedések halmaza, amiket alighanem a szórakoztatóipar diktált le a politikusnak."

No ná, hogy megkenték, vagy részesedése van a kizsigerelõ cégbõl, csak úgy nem adja rá a fejét ilyen halott javaslatra<#violent><#violent><#violent><#levele><#levele><#levele>
© Alvarez9992009. 01. 30.. 16:29||#7
Turdus: Az ilyen politikus nem balfasz, csak egyszerûen korrupt. Bármely politikus teljes mellszélességgel kiáll bármi mellett, ha eléggé teletömik a zsebét.

A fájlcsere tiltása meg sajnos technikailag kivitelezhetõ, csak jelenleg még túl drága. A TOR pedig nem a megfelelõ eszköz a kijátszásra, legfõképpen mert durva visszaélés lenne a TOR-t támogató szerverek gazdáival szemben.
© gettoharcos22009. 01. 30.. 14:18||#6
pontosan annyit érnek ezzel , mintha adnának a sz*rnak egy jókora pofont...

lehet hõbörögni, de mást úgysem tudnak tenni a kalózpiac ellen

torrent van , volt és lesz is, ha összepiszkítják magukat örömókben akkor is

ezenkívül soha nem lesz olyan szoftver ami a mai nyílt forráskódú titkosító eljárásokkal ki tudna bármilyen szinten is babrálni.
© B0nFire2009. 01. 30.. 13:41||#5
Kedves okok zsírfejû politikus Urak! Vegyék már a fáradságot, és olvassák el a hozzáértõk e témakörben kifejtett korábbi nyilatkozatait, melyek szerint ez "technikailag kivitelezhetetlen". Az ISP-k pedig nem hülyék, hogy a saját pénzük ellen legyenek, továbbá a hardvergyárosok sem. Akkor tessenek zsebbe nyúlni, és felvásárolni az újonnan piacra dobott 2 TB-os merevlemezeket, mert ezek szerint úgyse lesz szüksége rá senkinek.

Le lehetne kopni a fájlcserélõkrõl, akik a hardverágazat húzóemberei. Nélkülük tetszik tudni nem fejlõdne a számtech ipar. <#violent><#violent><#violent>
© Turdus2009. 01. 30.. 10:03||#4
Hihetetlen, hogy a 3. évezredben még mindig ennyi ember nem fogta fel, hogy míg az anyagi világban lévõ replikákhoz nyersanyag kell, ami költség, addig a digitális világban a másolás költség nélküli. Ergo a régi szabályok kényszerítése NEM FOG MENNI, mivel mások a körülmények. És hihetetlen, hogy mindig akad egy b*lf*asz politikus, aki a szócsövük lehet.

"kalózkópiák azonosítására és kiszûrésére alkalmas technológiákat kellene használniuk"
Gratulálok, van két, teljesen azonos bitkolbász, honnan fogják tudni, melyik az eredeti, és melyik a másolat? Szánalmas, de komolyan...
<#levele>

(Írom mindezt úgy, hogy egyetértek a digitális tartalom szerzõi jogainak védelmére irányuló törekvésekkel, de én inkább a CC-t tartom jó irányvonalnak)
© Lame2009. 01. 30.. 09:38||#3
En is blokkolnam a hozzafereset, mondjuk a levegohoz 😊