Berta Sándor
Zoknik online terjesztéséből lett milliomos
Az ötlet, miszerint valaki abból lehet milliomos és sikeres, hogy zoknit árul az interneten menedzsereknek, érdekesnek, de megvalósíthatatlannak tűnt, viszont bejött.
Samy Liechti semmiképpen sem úgy néz ki, mint egy zokniárus. A 39 éves svájci férfi kabátot, alatta pedig egy fehér inget hord, melynek a gallérja ki van gombolva. Sötét haja hátra van fésülve. Mindenki inkább egy korszerű szoftverműhely tulajdonosának vagy egy sportszergyártó cég marketingvezetőjének nézné, mintsem zokniárusnak. De a látszat csal.
Liechti eltökélte, hogy ő a világhálón fog zoknikat árulni a vállalati vezetőknek és topmenedzsereknek. Az ötlet bejött, a férfi ma már milliós forgalmat bonyolít és már fehérneműk bérbeadásával is foglalkozik. Az élet azonban neki sem problémamentes, lévén megjelentek az első konkurensei. "Megyek kötni" - szól oda a barátainak, amikor munkába indul a Blacksocks nevű, 1999-ben alapított cégéhez. A látogatók választhatnak, hogy a vállalat évente három, négy vagy hat alkalommal küldjön három pár fekete zoknit.
"Eleinte az egész csak egy ötlet volt, aztán a hobbim lett" - mondta a milliomos vállalkozó. Nagyon gyorsan fel kellett ismernie, hogy ezekre a termékekre valódi igény van. Csak az elmúlt egy évben 40 000-en rendeltek nála zoknit és a Blacksocks összesen 250 000 párat küldött el. A cég éves forgalma elérte a 2,5 millió eurót, a legfontosabb piacnak Svájc, az USA és Németország számít.
A sikerre hamar felfigyeltek mások is, így csak idő kérdése volt az első konkurensek megjelenése. Németországban a berlini Sox in the box számít a legnagyobb konkurensének, amelynek csak Európában 6000 megrendelője van. "Ügyfeleim általában jól kereső 30 és 55 év közötti középvezetők, akik sokat utaznak egész évben. Ezért is dolgozom együtt például a Lufthansával. Évente három, egyenként 3 pár zoknit tartalmazó csomag 69 euróba kerül. Úgy vélem, a siker titka két dologban keresendő. Először: sokan nem szívesen vásárolnak fehérneműket. Másodszor: mindenki ismeri azt a problémát, hogy az ember állandóan elveszíti a zoknijait, de egy párból mindig csak egyet. Ez végül oda vezet, hogy a fiókok tele vannak különböző, össze nem illő zoknikkal" - szögezte le Samy Liechti.
A szakember az 1990-es évek közepén még egy marketingügynökség tanácsadójaként dolgozott és éppen egy nagy üzletet kötöttek japán üzletemberekkel. Az eseményt egy teaceremóniával akarták megkoronázni, de tilos volt a cipő viselete. Liechti lábain viszont különböző zoknik voltak. Így jött az ötlet, miszerint ahhoz, hogy ez soha többé ne fordulhasson elő (mással sem), jó lenne egy ilyen üzletet csinálni.
Samy Liechti semmiképpen sem úgy néz ki, mint egy zokniárus. A 39 éves svájci férfi kabátot, alatta pedig egy fehér inget hord, melynek a gallérja ki van gombolva. Sötét haja hátra van fésülve. Mindenki inkább egy korszerű szoftverműhely tulajdonosának vagy egy sportszergyártó cég marketingvezetőjének nézné, mintsem zokniárusnak. De a látszat csal.
Liechti eltökélte, hogy ő a világhálón fog zoknikat árulni a vállalati vezetőknek és topmenedzsereknek. Az ötlet bejött, a férfi ma már milliós forgalmat bonyolít és már fehérneműk bérbeadásával is foglalkozik. Az élet azonban neki sem problémamentes, lévén megjelentek az első konkurensei. "Megyek kötni" - szól oda a barátainak, amikor munkába indul a Blacksocks nevű, 1999-ben alapított cégéhez. A látogatók választhatnak, hogy a vállalat évente három, négy vagy hat alkalommal küldjön három pár fekete zoknit.
"Eleinte az egész csak egy ötlet volt, aztán a hobbim lett" - mondta a milliomos vállalkozó. Nagyon gyorsan fel kellett ismernie, hogy ezekre a termékekre valódi igény van. Csak az elmúlt egy évben 40 000-en rendeltek nála zoknit és a Blacksocks összesen 250 000 párat küldött el. A cég éves forgalma elérte a 2,5 millió eurót, a legfontosabb piacnak Svájc, az USA és Németország számít.
A sikerre hamar felfigyeltek mások is, így csak idő kérdése volt az első konkurensek megjelenése. Németországban a berlini Sox in the box számít a legnagyobb konkurensének, amelynek csak Európában 6000 megrendelője van. "Ügyfeleim általában jól kereső 30 és 55 év közötti középvezetők, akik sokat utaznak egész évben. Ezért is dolgozom együtt például a Lufthansával. Évente három, egyenként 3 pár zoknit tartalmazó csomag 69 euróba kerül. Úgy vélem, a siker titka két dologban keresendő. Először: sokan nem szívesen vásárolnak fehérneműket. Másodszor: mindenki ismeri azt a problémát, hogy az ember állandóan elveszíti a zoknijait, de egy párból mindig csak egyet. Ez végül oda vezet, hogy a fiókok tele vannak különböző, össze nem illő zoknikkal" - szögezte le Samy Liechti.
A szakember az 1990-es évek közepén még egy marketingügynökség tanácsadójaként dolgozott és éppen egy nagy üzletet kötöttek japán üzletemberekkel. Az eseményt egy teaceremóniával akarták megkoronázni, de tilos volt a cipő viselete. Liechti lábain viszont különböző zoknik voltak. Így jött az ötlet, miszerint ahhoz, hogy ez soha többé ne fordulhasson elő (mással sem), jó lenne egy ilyen üzletet csinálni.