Gyurkity Péter

Készülőben a GeForce GTX 270

Friss értesülések szerint ezen a néven dobja majd piacra az nVidia legújabb kártyáját, amelynek feladata az AMD eddig nagyon is sikeres ellentámadásának megállítása, vagy akár csak lelassítása lesz.

Az első részletekről a saját forrásra hivatkozó Expreview oldal számolt be. Ezek szerint az nVidia már szeptemberben egy új kártyával billentené helyre a kissé megbomlott egyensúlyt, amely a GeForce GTX 260 alapjaira épül, ám némileg módosul majd belső felépítésében, hogy nagyobb esélye legyen megfelelő módon felvenni a versenyt a Radeon HD 4850 és 4870 kártyákkal.

A grafikus kártya piacon otthonosan mozgók jól tudják, hogy a cég jelenleg két eltérő változatot árul a legújabb sorozaton belül, ezek a 280 és a 260 típusjelzést kapták. Előbbi egy igazi monstrumot takar: 240 shader processzor, 80 textúrázó egység, 1 GB GDDR3 memória, 512 bites memóriainterfész, 602 MHz-en futó grafikus vezérlő és 2214 MHz-en működő memória. Utóbbi szintén nem piskóta, hiszen a 192 shader processzort, 64 textúrázó egységet, 896 MB GDDR3 memóriát, valamint a 448 bites interfészt nem lehet lebecsülni - a magórajel itt 576 MHz, a memória pedig 1998 MHz-en fut. Az új jövevény valahol e kettő között helyezkedne el, némileg módosított adatokkal.



A felülvizsgált GeForce GTX 260 jellemzői a következőképpen mutatnának a tervek szerint: 216 shader processzor, 72 textúrázó egység, valamint 896 MB GDDR3 memória, amelyet 448 bites memóriainterfész szolgálna ki. Az órajelek nem változnának az eredeti típushoz képest, ám a megoldás így sem sokkal maradna el a nagyobbik testvér mögött - annyira nem, hogy egyes források szerint a cég új típusjelzést választ, ez lenne a GTX 270. Nagy kérdés, hogy mindezt milyen áron tudja majd nyújtani az nVidia, hiszen amennyiben ezt sikerül 300 dollár alatt tartani, igazán esélyes vetélytársat tudnának szembeállítani a pillanatnyilag jobb ár/teljesítmény mutatókkal rendelkező Radeonokkal szemben.

A megjelenés tehát szeptemberben várható, egyelőre ismeretlen áron.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • davidka003 #32
    "Amúgy a helyzet kb úgy néz ki, hogy 4 évig Nv uralom van, aztán a Radeonok 1 évig tündökölnek. A magam részéről monnyuk én inkább Nv párti vagyok."

    Kurvára nem. FX 5000-res szériát az ATI megverte.
    7900GTX-t megverte az 1950XT(X).
    Kb egyik évben az Nvidia a jobb a másikban az ATI.
  • arty #31
    nemtudom mit hoz a jövő, mindenesetre a mostani gamesconventionon a beszámolok alapján minden fejlesztő (hacsak nem épp sony exkluzivon dolgozik) 360on demozott ...

    ... és én ennek örülök, mert nem szeretem az egyoldalu piacokat (proc, vga, konzol), valamint 360asom van és ATI kártyát fogok venni a mostani erőviszonyok alapján :)
  • Frayer #30
    *arjátok már le, ez csak erölködés
    Vegyetek egy olcsó 4850 X2 est, oszt jócakát.
    occó, baromi gyors, idle-ben keveset eszik
  • Chocho #29
    Ejha.
  • dez #28
    Az én esetemben műkedvelő. :) Hát igen, a "veszély" neve 48xx, nem holmi 8600.

    Azért a Windows és DX hiánya, meg a fix hw-es optimalizáció még ott van.
    Meg a Cell is besegíthet ebben-abban gfx/physics téren is. (De tudom, ezt te nem szereted hallani. :D)
  • arty #27
    jo olvasni pár hozzáértőt :)

    én csak annyit látok, h 35 ezerért a 4850 a király vétel, ez ellen az nvidia ugy látszik nem is dolgozik ... márpedig a gef8/9 nyilván nem ellenfél és a gtx270 sem lesz az
  • dez #26
    (Erm, még egy pontosítás ehhez: az viszont továbbra is áll, hogy a Radeon-ok jobbak GPGPU-s alkalmazásra, csak nem feltétlenül a DB miatt.)
  • dez #25
    (A félreértések elkerülése végett: a #21-es első része téves információ volt, egy időben több fórumon is elterjedt egy hülyeség. A hsz második felében abszolút gyorsulásról van szó, a későbbi hsz-ekben meg magukhoz képest, ugrás nélkül.)
  • dez #24
    Mondjuk, az utolsó megjegyzésemben említett dolog nem gond G8x-tól, mert bár egy shader egyszerre általában egy pixellel dolgozik, azonban az itt alkalmazott 8-way SIMD unit = 8 (identical) thread rendszer által - melyben 2 ilyen műveletenként lehet ugrás, plusz a SIMD unitokat párosával is lehet kezelni - 16/32 pixel dolgozható fel egyszerre, a (feltétles) ugrások között.

    Ugyanaz a teszt GTX 280-nal, 8800 Ultra-val és X1950-nel (R7xx tesztjük még sajnos nincs): link
    Érdekes, hogy itt a GTX 280-nal együtt a G8x is csak 50% körüli gyorsulást mutat. Ez csak 24%-kal több, mint a G7x 26.5%-a 128 pixel esetén, illetve 31%-kal a 64 pixel esetén mért 19%-hoz képest.

    Szóval ezen nem múlik "a világ sorsa"...
  • dez #23
    Tovább olvasgatva (újra) megtaláltam ezt: link

    Nos igen, a G8x már 16 pixeltől kezd "jól működni", de azért a G7x-nek sem kell feltétlenül 800 pixel, hogy profitáljon valamit a DB-ből (lassulás helyett), hanem ez már 64 pixeltől kezdődik.

    ps. ne feledjük, hogy ez itt csak Shadow Mapping, ahol jól lehet blokkosan dolgozni - más shader műveletekről ez általában nem mondható el.