Alex
Lesz valaha gPhone?
A Google célja csak az lehet, hogy a lehető legtöbb embert tudja elérni, ami egy saját készülékre alapozva biztosan nem sikerülhet.
2007 mobilos híreinek jórésze a Google Phone körüli spekulációkról szólt, miszerint a keresőcég belép-e a mobilpiacra, és ha igen, milyen formában teszi ezt. A figyelem középpontjában leginkább a HTC állt, de a cég egy saját telefon helyett szövetségeket ígért és egy Android nevű nyílt forrású operációs rendszert mutatott csak fel, mellyel a szolgáltatók emelte akadályokat remélte lerombolni. A pletykáknak ezzel vége szakadt, melyet nemrég a Google alapítók, Larry Page és Sergei Brin nyilatkozata újított ki, mely szerint a vállalat saját mobiltelefont készít.
Ez azonban a szakértők szerint nem a legjobb módszer a cél elérésére, ami a mobilok meghódítása, a keresőrendszer és a hirdetési hálózat telefonokra való kiterjesztése. A Google célja csak az lehet, hogy a lehető legtöbb embert tudja elérni, ami egy saját készülékre alapozva biztosan nem sikerülhet. Sokan hasonlítják a céget ebben a tekintetben az Apple-höz, és megugrandó akadályként az iPhone sikerét hozzák fel. Viszont arról sem szabad megfeledkezni, mekkora is ez a siker: ha az Apple eredményes évet zár, akkor 10 millió telefont gyárt le és ad el ebben az évben - egy 1 milliárdos piacon. Azaz a "maradék" 990 millió készüléket nem az Apple készíti. A Google számára tehát mindenképp hasznos lenne a fennmaradó 990 millióra építeni, ahelyett, hogy fejleszt egy saját telefont, és ezzel ráadásul ellenségeket gyárt magának.
Az Android viszont kiváló módszer lehet a piac meghódítására; ha a cég egy nyílt, jól működő operációs rendszert biztosít a gyártók és a szolgáltatók számára, és segít nekik a testreszabásában, idővel meg fogja érni a fáradtságot. Elméletileg így a gyártók a lehető legjobb szoftvert kapják, a szolgáltatók ezáltal több embert tudnak rávenni a mobil internetezés használatára, amivel hatékonyan növelhetik meg előfizetéses bevételeiket. Eközben a Google hátradőlve élvezheti a sikert, a mobilon netezők táborát, melyek mindegyike Google hirdetésekre kattint.
Persze az Android telefonok első, vagy akár második generációja is hibáktól lesz hangos, de a problémákat megfelelően kezelve, a gyártók számára referenciamodelleket készítve, a szolgáltatóknak tanácsokat adva ezeken felül lehet kerekedni. Viszont ha a cég saját készülék kihozatala mellett dönt, legyen az akár minden idők legjobb telefonja, soha nem tud akkora sikert elérni, mintha az Androidra tenné a voksát.
2007 mobilos híreinek jórésze a Google Phone körüli spekulációkról szólt, miszerint a keresőcég belép-e a mobilpiacra, és ha igen, milyen formában teszi ezt. A figyelem középpontjában leginkább a HTC állt, de a cég egy saját telefon helyett szövetségeket ígért és egy Android nevű nyílt forrású operációs rendszert mutatott csak fel, mellyel a szolgáltatók emelte akadályokat remélte lerombolni. A pletykáknak ezzel vége szakadt, melyet nemrég a Google alapítók, Larry Page és Sergei Brin nyilatkozata újított ki, mely szerint a vállalat saját mobiltelefont készít.
Ez azonban a szakértők szerint nem a legjobb módszer a cél elérésére, ami a mobilok meghódítása, a keresőrendszer és a hirdetési hálózat telefonokra való kiterjesztése. A Google célja csak az lehet, hogy a lehető legtöbb embert tudja elérni, ami egy saját készülékre alapozva biztosan nem sikerülhet. Sokan hasonlítják a céget ebben a tekintetben az Apple-höz, és megugrandó akadályként az iPhone sikerét hozzák fel. Viszont arról sem szabad megfeledkezni, mekkora is ez a siker: ha az Apple eredményes évet zár, akkor 10 millió telefont gyárt le és ad el ebben az évben - egy 1 milliárdos piacon. Azaz a "maradék" 990 millió készüléket nem az Apple készíti. A Google számára tehát mindenképp hasznos lenne a fennmaradó 990 millióra építeni, ahelyett, hogy fejleszt egy saját telefont, és ezzel ráadásul ellenségeket gyárt magának.
Az Android viszont kiváló módszer lehet a piac meghódítására; ha a cég egy nyílt, jól működő operációs rendszert biztosít a gyártók és a szolgáltatók számára, és segít nekik a testreszabásában, idővel meg fogja érni a fáradtságot. Elméletileg így a gyártók a lehető legjobb szoftvert kapják, a szolgáltatók ezáltal több embert tudnak rávenni a mobil internetezés használatára, amivel hatékonyan növelhetik meg előfizetéses bevételeiket. Eközben a Google hátradőlve élvezheti a sikert, a mobilon netezők táborát, melyek mindegyike Google hirdetésekre kattint.
Persze az Android telefonok első, vagy akár második generációja is hibáktól lesz hangos, de a problémákat megfelelően kezelve, a gyártók számára referenciamodelleket készítve, a szolgáltatóknak tanácsokat adva ezeken felül lehet kerekedni. Viszont ha a cég saját készülék kihozatala mellett dönt, legyen az akár minden idők legjobb telefonja, soha nem tud akkora sikert elérni, mintha az Androidra tenné a voksát.