Napi Online

Európában elégedetlenek az iPhone-nal

Az öreg kontinensen leginkább a feketegazdaságot erősíti az Apple versenyt korlátozó eljárása, Ázsiában pedig drágának és lassúnak számít.

A Newsweek szerint az iPhone körül az Egyesült Államokban kialakult rendkívüli divathullámot az öreg kontinensen egyetlen tényező fogta vissza: az Apple okostelefonja megköti használója kezét. Míg az amerikaiak számára akár természetes is lehet, hogy a mobiltelefonéria történetének legújabb nagy dobását a tengerentúl legnagyobb távközlési szolgáltatójának - az AT&T-nek - a hálózatán keresztül lehet csak használni, addig az európai felhasználók egyáltalán nem örültek annak, hogy telefonjukhoz nem választhatnak szabadon szolgáltatót.

Az M:Metrics seattle-i társaság felmérése szerint a Nagy-Britanniában, Németországban és Franciaországban használt 165 millió vezetéknélküli telefonból mindössze 165 ezer lehet iPhone. Ez az arány annak ellenére sem változik, hogy például az Apple kizárólagos németországi partnere, a T-Mobile nemrég 200 euróval 99 euróra csökkentette a készülékek árát, míg az O2 brit szolgáltató és a Carphone Warehouse készülékforgalmazó 100 fonttal 169 fontra mérsékelte árait a szigetországban.

Steve Jobs cége a legújabb adatok tanulmányozását követően stratégiaváltásra szánta el magát, a korábbi gyakorlattal ellentétben abban a hét országban, ahol az Apple telefonjai a közeljövőben kerülnek majd bevezetésre a felhasználóknak lehetőségük nyílik arra, hogy maguk válasszanak szolgáltatót készülékükhöz. Ausztráliában két társaság verseng majd az iPhone-használókért, míg a Dominikai Köztársaságban, Egyiptomban, Indiában, Olaszországban, Portugáliában és Svájcban is hasonló versenyhelyzet alakulhat ki. Az Apple-lel szerződött távközlési szolgáltató cégek, mint az América Movil, a Bharti Airtel, az Orange, az Optus, a SingTel, a Swisscom, a Telecom Italia és a Vodafone a Newsweek megkeresésére sem voltak hajlandók további részleteket elárulni a megállapodásról.

Az iPhone-t eddig hivatalosan mindössze hat országban - az Egyesült Államokban, Nagy Britanniában, Németországban, Franciaországban, Írországban és Ausztriában - hozták forgalomba, ennek ellenére Európában rendkívüli méreteket öltött a készülék feketepiaca. A szemfüles hackerek kártyafüggetlenné teszik a készüléket, amelyeket aztán busás haszonnal értékesítenek szerte a kontinensen. Az olaszországi boltokban annak ellenére bukkant fel a készülék - immár hálózati korlátozás nélkül -, hogy az Apple egyelőre nem adott engedélyt annak forgalmazására. Az olasz távközlési szakemberek szerint Jobs cégének reputációja jelentős mértékben megcsappant a versenyt korlátozó magatartása miatt.

Ázsiában olyannyira nem szeretik az Apple legújabb csodáját, hogy amikor Jobs cége a szingapúri bevetésről tárgyalt, megállapodás nélkül kellett felállnia az asztal mellől, mert az M1 távközlési szolgáltató szerint nevetségessé válna a cég, ha a nevét adná az iPhone-hoz. Az ázsiai standardok szerint ugyanis nemcsak drága, de ráadásul lassú is az Apple telefonja, annak ellenére, hogy az új, 3G-s modellt a nemzetközi sajtó az egekig magasztalta internet-kapcsolatának gyorsasága miatt. Az iPhone azonban Ázsiában nem lehet versenytársa a 3,5G-s internet-kapcsolattal rendelkező telefonoknak, amelyek a Nokia, a Samsung, vagy a Sony-Ericsson műhelyeiből kerülnek ki.

Jobs csapatának azonban mindent meg kell tennie annak érdekében, hogy mire végső stádiumába érkezik a China Mobile-lal a kínai bevezetésről szóló tárgyalássorozat, addigra élhető megoldással álljon elő, ellenkező esetben egy rendkívüli lehetőségtől eshet el. Becslések szerint Kínában mintegy 600 millió embernek lesz mobiltelefonja az idei év végére és ez a szám csak növekedni fog a jövőben. Az Apple Magyarországnál továbbra sem tudtak annál többet elmondani, mint amit korábban az Apple és a T-Mobile Magyarország hivatalosan is közölt, miszerint még az idén piacra kerülhet itthon az új 3G-s iPhone.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sanyix #20
    Nyilván a győzikesó nagyon jó intelligens műsör, ezért tudott rövid idő alatt a legjelentősebb tényezővé válni a tvzésben :D
    "Egyél szart több millió légy nem tévedhet"
  • Ulkesh #19
    "Az újról beszélsz, ami MÉG MEG SEM JELENT."

    És gondolod, hogy az új piacokon a már nem gyártott modellel házal az Apple?
    Ne komolytalankodjunk kérem szépen..
  • god25 #18
    He-hehe, hehe. Marad papírnehezék.
  • onedge #17
    Nyilvánvalóan szar az iPhone, ezért tudott az Apple a nulláról jelentős piaci tényezővé válni egy év alatt az okostelefonok mezőnyében. Másrészt meg a fő célpont - mint mindig - a vállalati szektor, ezt kellene felismerni. Persze valamiből kell szenzációt csinálni, úgyhogy mindezt csak halkan és zárójelben jegyeztem meg.
  • Gerygrey #16
    kína, japán: nem kell a 3G mert már 3,5G van

    Én úgy tudom, hogy arrafelé már 4G van. Legalábbis azt hiszem, a 3,5G a HSDPA-t jelenti elvileg, ami már nálunk is működik.
  • passatgt #15
    aha ok-.-
  • Cat #14
    Az újról beszélsz, ami MÉG MEG SEM JELENT.
  • passatgt #13
    lol:D
  • cateran #12
    istenek az égben!! Ennyi sötét barmot....:nehéz volt megtalálni....

    Világos igy már,mióta 3G-s?
  • Wittao #11
    Specifications

    Screen size : 3.5 inches (diagonal)
    Screen resolution : 480 by 320 pixels (163 ppi)
    Input method : Multi-Touch
    Storage : 8GB and 16GB
    Cellular : UMTS/HSDPA (850, 1900, 2100 MHz)
    GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz)
    Wireless data : Wi-Fi (802.11b/g)
    UMTS/HSDPA (850, 1900, 2100 MHz) ......... háháháháháháááá ( SG.hu úgy írj cikket, hogy előtte olvasol !!! )
    EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz)
    Bluetooth 2.0 + EDR