Gyurkity Péter
Yahoo - a Microsoft feladta
Miután módosított ajánlata sem talált kedvező fogadtatásra, a szoftvercég visszalépett attól, így a Yahoo megúszta a felvásárlást. A keresőcég a kelleténél többet akart kisajtolni a redmondiakból.
A jelek szerint a Microsoft megunta a hosszas egyeztetéseket, amelyek a két fél kitartása ellenére sem vezettek eredményre. Arról már szombaton beszámoltunk, hogy az ajánlatot végül mégis megnövelték, és a 33 dolláros részvényenkénti árral összesen 47,5 milliárd dollárra emelkedett a teljes összeg, azonban a Yahoo vezetésének ez sem volt elég, és ragaszkodtak a 37 dolláros árfolyamhoz. Ezt a másik oldal már nem bírta idegekkel.
"Azon a véleményen vagyunk, hogy a Yahoo által követelt feltételek nem felelnek meg számunkra, és a Microsoft, valamint a részvényesek érdekeinek az ajánlat visszavonása felel meg leginkább" - jelentette ki Steve Ballmer, a szoftvercég vezérigazgatója a hivatalos közleményben. A szakértők egy része csodálkozva fogadta a hírt, kiemelve, hogy nagyobb rugalmasságra számítottak a keresőcég részéről, amely azonban a jelek szerint nem engedett eredeti elképzeléséből. Így tehát marad a külön út, amit a Google-lal kötött hirdetési egyezség színesít majd.
A hír bejelentését követően megjelent egyes összefoglaló írások szerint a lépéssel egyedül a Microsoft nyert. Ezt arra hivatkozva állítják, hogy bár a pénzügyi oldal is nagyon fontos volt, a szoftvercég stratégiai problémákkal is kénytelen lett volna szembenézni, elég ha csak arra gondolunk, hogy a Yahoo szakemberei milyen arányban hagyták volna ott a már csak nevében létező céget. Számítani lehetett arra is, hogy a beolvadás nem lesz könnyű, ami számtalan esetben válthatott volna ki feszültséget az újdonsült házastársak között. Végül is a Microsoft hatalmas összeget spórolt meg, míg a Yahoo tovább keresheti kérőjét.
Ami az esetleges felvásárlást illeti, szóba jöhet még a Time Warner birtokában lévő AOL, illetve Rupert Murdoch és az irányítása alatt lévő News Corp. birodalom. Kérdés, hogy ezen cégek mekkora összegekben gondolkodnak.
A jelek szerint a Microsoft megunta a hosszas egyeztetéseket, amelyek a két fél kitartása ellenére sem vezettek eredményre. Arról már szombaton beszámoltunk, hogy az ajánlatot végül mégis megnövelték, és a 33 dolláros részvényenkénti árral összesen 47,5 milliárd dollárra emelkedett a teljes összeg, azonban a Yahoo vezetésének ez sem volt elég, és ragaszkodtak a 37 dolláros árfolyamhoz. Ezt a másik oldal már nem bírta idegekkel.
"Azon a véleményen vagyunk, hogy a Yahoo által követelt feltételek nem felelnek meg számunkra, és a Microsoft, valamint a részvényesek érdekeinek az ajánlat visszavonása felel meg leginkább" - jelentette ki Steve Ballmer, a szoftvercég vezérigazgatója a hivatalos közleményben. A szakértők egy része csodálkozva fogadta a hírt, kiemelve, hogy nagyobb rugalmasságra számítottak a keresőcég részéről, amely azonban a jelek szerint nem engedett eredeti elképzeléséből. Így tehát marad a külön út, amit a Google-lal kötött hirdetési egyezség színesít majd.
A hír bejelentését követően megjelent egyes összefoglaló írások szerint a lépéssel egyedül a Microsoft nyert. Ezt arra hivatkozva állítják, hogy bár a pénzügyi oldal is nagyon fontos volt, a szoftvercég stratégiai problémákkal is kénytelen lett volna szembenézni, elég ha csak arra gondolunk, hogy a Yahoo szakemberei milyen arányban hagyták volna ott a már csak nevében létező céget. Számítani lehetett arra is, hogy a beolvadás nem lesz könnyű, ami számtalan esetben válthatott volna ki feszültséget az újdonsült házastársak között. Végül is a Microsoft hatalmas összeget spórolt meg, míg a Yahoo tovább keresheti kérőjét.
Ami az esetleges felvásárlást illeti, szóba jöhet még a Time Warner birtokában lévő AOL, illetve Rupert Murdoch és az irányítása alatt lévő News Corp. birodalom. Kérdés, hogy ezen cégek mekkora összegekben gondolkodnak.