Gyurkity Péter
A Google is lepaktálna a Yahooval
A Google saját üzleti megállapodását szeretné érvényre juttatni, amely ellen szerintük a szabályozó hatóságnak sem lesz kifogása, mivel itt nincs szó a cég felvásárlásáról. A Microsoft ajánlatához képest korlátozott együttműködés a cél.
A Google közbelépése már jóval korábban felmerült, ám egyesülésről - legalábbis hivatalosan - továbbra sincs szó. Mindössze annyit szeretnének elérni, hogy a két vállalat között létrejött kísérleti jellegű együttműködést kiterjesszék és hosszabb távon is gyümölcsöző legyen. A keresőpiacot vezető óriás véleménye szerint ez ellen nem merülhet fel komoly kifogás, mivel pusztán egy, a két fél számára egyaránt jövedelmező partnerségről van szó.
Márpedig az amerikai igazságügyi minisztérium kérdőre vonta az érintetteket, igyekezvén minél többet megtudni az együttműködés részleteiről, feltérképezve annak lehetséges következményeit. A két hétig tartó tesztperiódus alatt ugyanis a Google a Yahoo rendelkezésére bocsátotta saját hirdetési platformját, hogy az a Yahoo oldalain is elvégezze feladatát. Utóbbi cég abban bízik, hogy ez számára is jövedelmező lépés lesz, mivel a Google rendszere eddig is versenyképesebbnek, hatékonyabbnak bizonyult. Mindkét fél azt reméli tehát, hogy a megállapodás révén több pénz jön a konyhára.
A Google állítása szerint a megállapodás semmiben sem különbözik a más cégekkel már korábban létrehozott partneri kapcsolatoktól. Példaként említik a Time Warner tulajdonában lévő AOL, valamint az InterActiveCorp szolgáltatásait, amelyek szintén társként épültek be a keresőóriás rendszerébe. Ők jóval több kifogásolnivalót látnak a Microsoft ajánlatában - azon kívül, hogy ez számukra kedvezőtlen fejlemény lenne, mivel az így létrejövő rivális jóval nagyobb eséllyel venné fel a versenyt ellenük. A jelek szerint egyelőre az igazságügyi minisztérium sem talált kivetnivalót a közös tesztben, így folytatódhat a tapogatózás.
A teszt eredményeit egyik fél sem hozta nyilvánosságra, állításuk szerint még korai lenne bármiféle következtetést levonni azokból.
A Google közbelépése már jóval korábban felmerült, ám egyesülésről - legalábbis hivatalosan - továbbra sincs szó. Mindössze annyit szeretnének elérni, hogy a két vállalat között létrejött kísérleti jellegű együttműködést kiterjesszék és hosszabb távon is gyümölcsöző legyen. A keresőpiacot vezető óriás véleménye szerint ez ellen nem merülhet fel komoly kifogás, mivel pusztán egy, a két fél számára egyaránt jövedelmező partnerségről van szó.
Márpedig az amerikai igazságügyi minisztérium kérdőre vonta az érintetteket, igyekezvén minél többet megtudni az együttműködés részleteiről, feltérképezve annak lehetséges következményeit. A két hétig tartó tesztperiódus alatt ugyanis a Google a Yahoo rendelkezésére bocsátotta saját hirdetési platformját, hogy az a Yahoo oldalain is elvégezze feladatát. Utóbbi cég abban bízik, hogy ez számára is jövedelmező lépés lesz, mivel a Google rendszere eddig is versenyképesebbnek, hatékonyabbnak bizonyult. Mindkét fél azt reméli tehát, hogy a megállapodás révén több pénz jön a konyhára.
A Google állítása szerint a megállapodás semmiben sem különbözik a más cégekkel már korábban létrehozott partneri kapcsolatoktól. Példaként említik a Time Warner tulajdonában lévő AOL, valamint az InterActiveCorp szolgáltatásait, amelyek szintén társként épültek be a keresőóriás rendszerébe. Ők jóval több kifogásolnivalót látnak a Microsoft ajánlatában - azon kívül, hogy ez számukra kedvezőtlen fejlemény lenne, mivel az így létrejövő rivális jóval nagyobb eséllyel venné fel a versenyt ellenük. A jelek szerint egyelőre az igazságügyi minisztérium sem talált kivetnivalót a közös tesztben, így folytatódhat a tapogatózás.
A teszt eredményeit egyik fél sem hozta nyilvánosságra, állításuk szerint még korai lenne bármiféle következtetést levonni azokból.