MTI
Lejárt a Yahoo-nak adott Microsoft ultimátum
Lejárt a Yahoo-nak adott 42 milliárd dolláros felvásárlási ajánlat határideje, így a Microsoft most már csak ellenséges felvásárlással szerezheti meg a céget. A határidő lejártát egyik fél sem kommentálta.
A Yahoo vezetősége elvileg már nem ellenezte a Microsoft felvásárlási szándékát, de azt várta, hogy a világ legnagyobb számítógépprogram-gyártója legalább részvényenként 40 dollárra emeli 31 dolláros ajánlatát. A Microsoft április elején intézett ultimátumot a Yahoo vezetőségéhez: ha három héten belül nem sikerül megállapodni az egyesülésben, a Microsoft közvetlenül a Yahoo részvényeseihez fordul, és csökkenti árajánlatát. A Microsoft eredetileg február 1-jén jelentette be, hogy részvényenként 31 dollárért - felerészt készpénzben, felerészt saját részvényekért - meg akarja vásárolni a Yahoot, amely azonban elutasította a bekebelezésre tett javaslatot, arra hivatkozva, hogy az ajánlat nem tükrözi a cég értékét és fejlődési lehetőségét.
A mostani játszmában sem a Yahoonak, sem a Microsoftnak nincs sok opciója, vélik elemzők. A Yahoo látszólag alapos okkal hivatkozik arra, hogy a Microsoft ajánlata nem túl erős. Ez így is a világ legnagyobb értékű felvásárlása lenne ebben az iparágban, de az ajánlat február elsejei megtételekor a Microsoft ajánlata összesen 44,6 milliárd dollárt ért, ám ma már csak 42 milliárdot, a Microsoft részvényének valamelyes olcsóbbodása miatt. Az eredeti ajánlat majdnem 62 százalékos felárat tartalmazott a Yahoo január 31-i, Nasdaq piaci záróárához, 19,18 dollárhoz képest. Az ajánlat hírére azonban a Yahoo részvénye meredeken drágult, ehhez képest az eredeti ajánlatban lévő felár már csak tíz százalék körüli. Csakhogy a Yahoo árát nem a cég teljesítménye, hanem kizárólag a Microsoft ajánlata tartja magasan. Másfelől azonban a Microsoftnak sincs sok lehetősége taktikázni, mert feltétlenül szüksége van a Yahoo üzletére, és ezt a Yahoonál is tudják.
Az internetes keresőrendszert és tartalomszolgáltatót üzemeltető vállalat az első negyedévben 542,16 millió dolláros adózott eredményt ért el, közel négyszer többet az egy évvel korábbi 142,42 milliónál. Egyszeri tételek nélkül ugyan nem nőtt a profit - a többlethez 401 millió dollárt tett hozzá egy kínai kisebbségi részesedés felértékelése, miután a kínai vállalat, az Alibaba.com Ltd. tőzsdére ment -, de a háttérben javult a Yahoo bevétele. Bevétele az első negyedben 8,7 százalékkal 1,818 milliárd dollárra emelkedett az egy évvel korábbi 1,672 milliárdhoz képest, ezen belül a hirdetési bevételek 18 százalékkal ugrottak meg, annak ellenére, hogy a pénzügyi, az utazási és a fogyasztásicikk-reklámok gyengén szerepeltek az amerikai gazdaság erős lassulása miatt. A bevétel meghaladta a vállalati előrejelzést.
A Yahoo vezetősége elvileg már nem ellenezte a Microsoft felvásárlási szándékát, de azt várta, hogy a világ legnagyobb számítógépprogram-gyártója legalább részvényenként 40 dollárra emeli 31 dolláros ajánlatát. A Microsoft április elején intézett ultimátumot a Yahoo vezetőségéhez: ha három héten belül nem sikerül megállapodni az egyesülésben, a Microsoft közvetlenül a Yahoo részvényeseihez fordul, és csökkenti árajánlatát. A Microsoft eredetileg február 1-jén jelentette be, hogy részvényenként 31 dollárért - felerészt készpénzben, felerészt saját részvényekért - meg akarja vásárolni a Yahoot, amely azonban elutasította a bekebelezésre tett javaslatot, arra hivatkozva, hogy az ajánlat nem tükrözi a cég értékét és fejlődési lehetőségét.
A mostani játszmában sem a Yahoonak, sem a Microsoftnak nincs sok opciója, vélik elemzők. A Yahoo látszólag alapos okkal hivatkozik arra, hogy a Microsoft ajánlata nem túl erős. Ez így is a világ legnagyobb értékű felvásárlása lenne ebben az iparágban, de az ajánlat február elsejei megtételekor a Microsoft ajánlata összesen 44,6 milliárd dollárt ért, ám ma már csak 42 milliárdot, a Microsoft részvényének valamelyes olcsóbbodása miatt. Az eredeti ajánlat majdnem 62 százalékos felárat tartalmazott a Yahoo január 31-i, Nasdaq piaci záróárához, 19,18 dollárhoz képest. Az ajánlat hírére azonban a Yahoo részvénye meredeken drágult, ehhez képest az eredeti ajánlatban lévő felár már csak tíz százalék körüli. Csakhogy a Yahoo árát nem a cég teljesítménye, hanem kizárólag a Microsoft ajánlata tartja magasan. Másfelől azonban a Microsoftnak sincs sok lehetősége taktikázni, mert feltétlenül szüksége van a Yahoo üzletére, és ezt a Yahoonál is tudják.
Az internetes keresőrendszert és tartalomszolgáltatót üzemeltető vállalat az első negyedévben 542,16 millió dolláros adózott eredményt ért el, közel négyszer többet az egy évvel korábbi 142,42 milliónál. Egyszeri tételek nélkül ugyan nem nőtt a profit - a többlethez 401 millió dollárt tett hozzá egy kínai kisebbségi részesedés felértékelése, miután a kínai vállalat, az Alibaba.com Ltd. tőzsdére ment -, de a háttérben javult a Yahoo bevétele. Bevétele az első negyedben 8,7 százalékkal 1,818 milliárd dollárra emelkedett az egy évvel korábbi 1,672 milliárdhoz képest, ezen belül a hirdetési bevételek 18 százalékkal ugrottak meg, annak ellenére, hogy a pénzügyi, az utazási és a fogyasztásicikk-reklámok gyengén szerepeltek az amerikai gazdaság erős lassulása miatt. A bevétel meghaladta a vállalati előrejelzést.