Gyurkity Péter
Az AOL felé kacsingat a Yahoo
A Microsoft egyre agresszívabb ajánlatainak elkerülését szolgálhatja a Yahoo és az AOL közeledése, amely a két cég szoros együttműködésének kezdete lehet. Online hirdetési rendszerüket eközben a Google segíti ki.
Zajlanak az események a keresőcég háza táján - nem vitás, hogy minden lehetséges módon igyekeznek elkerülni a bekebelezést. A napokban két megállapodásra is fény derült, amelyek szintén ennek kiküszöbölését szolgálják és a redmondi szoftveróriás helyett az egyéb keresőriválisokkal fűznék szorosabbra a cég kapcsolatát.
A Yahoo vezetése a Wall Street Journal értesülése szerint a Time Warner tulajdonában lévő AOL-t nézte ki, mint lehetséges partnert. Az esetleges megállapodás értelmében utóbbi beolvadna a Yahoo-ba, ezt követően pedig az újonnan létrejövő vállalat értékének 20 százalékát is meghaladó közvetlen befektetést hajtana végre abban. A részvények visszavétele is szóba került, ez pedig további pénzügyi injekciót jelentene a Yahoo számára, amely mostanában igencsak rászorul erre. A Microsoft eközben a News Corp. megpuhításán dolgozik, hogy közösen vásárolják fel a céget, egy olyan ajánlattal, amelyet az nem tudna visszautasítani.
A fenti hírrel egy időben szivárgott ki a Yahoo másik terve, amelynek értelmében online hirdetési rendszerük egy részében a Google szolgáltatná a találatokat. Ezt a szakértők egy hosszabb együttműködés tesztperiódusaként értékelik, amely szintén szoros kapcsolatot eredményezhet a két vállalat között. A Yahoo egyelőre annyit árult el, hogy kizárólag az amerikai oldalon, az összes hirdetések mintegy 3 százalékát érinti a megállapodás, amely mindössze két hétre szól. A kijelölt oldalakon így a cég saját, Panama nevű hirdetési platformja helyett a Google Adsense jeleníti majd meg a célzott hirdetéseket.
Azt nem tudni, hogy a cég vezetése tervez-e további megállapodásokat a Google illetékeseivel. A Microsoft máris jelezte kifogását, kiemelve, hogy az együttműködés révén a Google uralná a keresőpiac 90 százalékát, ez pedig trösztellenes szempontok alapján elfogadhatatlan. Az érvelés kedvező fogadtatásra talált az Egyesült Államokban, ahol már a DoubleClick felvásárlása kapcsán is több hasonló ellenvetés hangzott el.
Zajlanak az események a keresőcég háza táján - nem vitás, hogy minden lehetséges módon igyekeznek elkerülni a bekebelezést. A napokban két megállapodásra is fény derült, amelyek szintén ennek kiküszöbölését szolgálják és a redmondi szoftveróriás helyett az egyéb keresőriválisokkal fűznék szorosabbra a cég kapcsolatát.
A Yahoo vezetése a Wall Street Journal értesülése szerint a Time Warner tulajdonában lévő AOL-t nézte ki, mint lehetséges partnert. Az esetleges megállapodás értelmében utóbbi beolvadna a Yahoo-ba, ezt követően pedig az újonnan létrejövő vállalat értékének 20 százalékát is meghaladó közvetlen befektetést hajtana végre abban. A részvények visszavétele is szóba került, ez pedig további pénzügyi injekciót jelentene a Yahoo számára, amely mostanában igencsak rászorul erre. A Microsoft eközben a News Corp. megpuhításán dolgozik, hogy közösen vásárolják fel a céget, egy olyan ajánlattal, amelyet az nem tudna visszautasítani.
A fenti hírrel egy időben szivárgott ki a Yahoo másik terve, amelynek értelmében online hirdetési rendszerük egy részében a Google szolgáltatná a találatokat. Ezt a szakértők egy hosszabb együttműködés tesztperiódusaként értékelik, amely szintén szoros kapcsolatot eredményezhet a két vállalat között. A Yahoo egyelőre annyit árult el, hogy kizárólag az amerikai oldalon, az összes hirdetések mintegy 3 százalékát érinti a megállapodás, amely mindössze két hétre szól. A kijelölt oldalakon így a cég saját, Panama nevű hirdetési platformja helyett a Google Adsense jeleníti majd meg a célzott hirdetéseket.
Azt nem tudni, hogy a cég vezetése tervez-e további megállapodásokat a Google illetékeseivel. A Microsoft máris jelezte kifogását, kiemelve, hogy az együttműködés révén a Google uralná a keresőpiac 90 százalékát, ez pedig trösztellenes szempontok alapján elfogadhatatlan. Az érvelés kedvező fogadtatásra talált az Egyesült Államokban, ahol már a DoubleClick felvásárlása kapcsán is több hasonló ellenvetés hangzott el.