Berta Sándor
Firefox: túl a 400 millió letöltésen
A népszerű alternatív böngésző sikertörténete újabb mérföldkőhöz érkezett. A Mozilla Alapítványnál a napokban regisztrálták a 400 milliomodik Firefox-letöltést.
A Firefox világszerte népszerű és emiatt, valamint a növekvő piaci részesedésének köszönhetően komoly alternatívát jelent az Internet Explorer számára. A program először 2004 novemberében, az első végleges verzió megjelenése után mutatta meg oroszlánkörmeit, amikor a szakemberek alig 99 nap alatt több mint 25 millió letöltését regisztrálták. Hat hónappal később ez a szám már elérte az 50 milliót, egy év után, 2005 októberében pedig a 100 milliós álomhatárt is. Újabb esztendő elteltével, 2006 júliusában a Firefox már 200 millió letöltéssel büszkélkedhetett.
Idén szeptember elején pedig a népszerű böngésző átlépte a 400 milliós letöltési határt, ami jól mutatja, hogy a programban még vannak tartalékok és koránt sem lehet leírni. A Firefox bebizonyította, hogy óriási pénzösszegek nélkül, csupán kevés pénzből, összefogással is lehet egy jól működő, népszerű és korszerű szoftvert készíteni, amely hatalmas reklámkiadások nélkül is megtalálja az utat a felhasználókhoz és a cégekhez. A Spread Firefox oldalon éppen ezért elsősorban az önkéntesek munkáját és támogatását köszönték meg - nem véletlenül.
Persze nem minden letöltő használja is a Firefoxot. Becslések szerint csak a letöltők fele próbálja ki a szoftvert és az utóbbi felhasználók fele rendszeresen használja is a böngészőt. A XiTi Monitor nevű francia piackutató cég legutóbbi felméréséből az szerint, hogy a Firefox aktív felhasználóinak száma havonta átlagosan 3,7 százalékkal nő, a piaci részesedése pedig Európában már elérte a 27,8 százalékot. Ezzel párhuzamosan az Internet Explorer piaci részesedése tovább csökkent és jelenleg Európában 66,5 százalék. A Firefox Szlovéniában (47,9 százalékos piaci részesedés) a legnépszerűbb, a második Finnország (45,4 százalék), a harmadik Szlovákia (40,4 százalék), a negyedik pedig Magyarország (39,7 százalék).
A Firefox világszerte népszerű és emiatt, valamint a növekvő piaci részesedésének köszönhetően komoly alternatívát jelent az Internet Explorer számára. A program először 2004 novemberében, az első végleges verzió megjelenése után mutatta meg oroszlánkörmeit, amikor a szakemberek alig 99 nap alatt több mint 25 millió letöltését regisztrálták. Hat hónappal később ez a szám már elérte az 50 milliót, egy év után, 2005 októberében pedig a 100 milliós álomhatárt is. Újabb esztendő elteltével, 2006 júliusában a Firefox már 200 millió letöltéssel büszkélkedhetett.
Idén szeptember elején pedig a népszerű böngésző átlépte a 400 milliós letöltési határt, ami jól mutatja, hogy a programban még vannak tartalékok és koránt sem lehet leírni. A Firefox bebizonyította, hogy óriási pénzösszegek nélkül, csupán kevés pénzből, összefogással is lehet egy jól működő, népszerű és korszerű szoftvert készíteni, amely hatalmas reklámkiadások nélkül is megtalálja az utat a felhasználókhoz és a cégekhez. A Spread Firefox oldalon éppen ezért elsősorban az önkéntesek munkáját és támogatását köszönték meg - nem véletlenül.
Persze nem minden letöltő használja is a Firefoxot. Becslések szerint csak a letöltők fele próbálja ki a szoftvert és az utóbbi felhasználók fele rendszeresen használja is a böngészőt. A XiTi Monitor nevű francia piackutató cég legutóbbi felméréséből az szerint, hogy a Firefox aktív felhasználóinak száma havonta átlagosan 3,7 százalékkal nő, a piaci részesedése pedig Európában már elérte a 27,8 százalékot. Ezzel párhuzamosan az Internet Explorer piaci részesedése tovább csökkent és jelenleg Európában 66,5 százalék. A Firefox Szlovéniában (47,9 százalékos piaci részesedés) a legnépszerűbb, a második Finnország (45,4 százalék), a harmadik Szlovákia (40,4 százalék), a negyedik pedig Magyarország (39,7 százalék).